Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:53

Leuk voor de mensen die zeggen dat Totilas zo ontspannen is. Hoe wil je dan verklaren dat hij telkens zich probeert op te drukken? Edward heeft dan ook vaak z'n handen heel laag om Totilas ook laag te houden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:35

horseyfries schreef:
Andere mensen aanvallen op hun rijstijl mag niet (maar natuurlijk wel degenen die dit tegen anderen het hardste roepen, zij mogen zelfs de wereldtop bekritiseren, petities starten, mails sturen naar sponsors, dat is allemaal héél normaal).
Niet ontopic antwoorden mag niet (maar wederom mogen degenen die dit het hardste roepen wel opmerkingen plaatsen over botox, de vriend van Edward, noem maar op, dat is allemaal erg on topic...)

En ik verwacht van iemand die commentaar geeft op iets dat diegene laat zien dat het ook anders kan, dus in dat opzicht is zo'n filmpje heel ontopic.
Het geeft de rest namelijk een indruk wie er aan het woord is en hoeveel waarde men moet geven aan het oordeel van zo iemand.

Jij leest echt wat je wil lezen he... Ik geef het op. :')

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:40

horseyfries schreef:
En ik verwacht van iemand die commentaar geeft op iets, dat diegene laat zien dat het ook anders kan, dus in dat opzicht is zo'n filmpje heel ontopic.

Ja en dat (dat we het zelf beter moeten kunnen voordat we er iets over mogen zeggen/ van vinden) is dus dezelfde drogreden weer die we wel kunnen blijven verleggen. Daar hou ik ook mee op. Dus doorgeredeneerd: jij kunt het zelf ook niet beter, dus daarom steun je hem maar?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:03

horseyfries schreef:
:)* Dit kan alleen een aanval zijn als er mensen het met me eens zijn dat het filmpje niet bepaald een positief beeld laat zien....

Dat is niet waar, of dat filmpje nou positief of negatief is: het is negatief bedoeld dus een persoonlijke aanval. Houd het nou lekker bij het onderwerp, en laat andere dingen er buiten. Oftewel: laat je gewoon van je beste kant zien, je laat jezelf erg kennen op deze manier. ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:17

Ilzas schreef:
horseyfries schreef:
En ik verwacht van iemand die commentaar geeft op iets, dat diegene laat zien dat het ook anders kan, dus in dat opzicht is zo'n filmpje heel ontopic.

Ja en dat (dat we het zelf beter moeten kunnen voordat we er iets over mogen zeggen/ van vinden) is dus dezelfde drogreden weer die we wel kunnen blijven verleggen. Daar hou ik ook mee op. Dus doorgeredeneerd: jij kunt het zelf ook niet beter, dus daarom steun je hem maar?

Omdat ik geen topics start om mensen af te kraken maar er een grondige hekel aan heb als anderen dat wel doen.
Maar hier komt het eigenlijk de hele tijd al op neer: als je je maar voegt bij het clubje wat op alles en iedereen wat iets presteert commentaar geeft, dan ben je leuk en hoor je bij het groepje, maar oh wee als je het voor zo iemand opneemt omdat je het niet fair vind om iemand af te kraken die zich niet kan verdedigen.
Het menselijk ras heeft soms hele rottige trekjes... :r
Jullie doen me wel een plezier door je nu met zijn allen op mij te storten, het bewijst eens te meer hoe dit gaat.

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:19

Achja, zoals ik al zei.

Saskia505 schreef:
Ilzas, helemaal gelijk :).

Lees hier af en toe een beetje mee in dit forum, en zie het iedere keer weer gebeuren dat als iemand Totilas te extreem/niet mooi vind bewegen direct Horseyfries (onder andere) er op af vliegt om hem/haar de mond te snoeren, en haar redenen om gelijk te krijgen worden ook nog eens steeds leuker ook. Waarschijnlijk is ze ook van mening dat zij meer recht van spreken heeft omdat ze met haar Friesen in de nationale sport heeft gereden.

Maar gelukkig heeft iedereen evenveel recht van spreken. Internationaal GP jurylid, nationaal rijdende amazone of leek: iedereen mag zijn mening (met ieder zijn eigen redenen uiteraard) hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:19

horseyfries schreef:
Omdat ik geen topics start om mensen af te kraken maar er een grondige hekel aan heb als anderen dat wel doen.
Maar hier komt het eigenlijk de hele tijd al op neer: als je je maar voegt bij het clubje wat op alles en iedereen wat iets presteert commentaar geeft, dan ben je leuk en hoor je bij het groepje, maar oh wee als je het voor zo iemand opneemt omdat je het niet fair vind om iemand af te kraken die zich niet kan verdedigen.
Het menselijk ras heeft soms hele rottige trekjes... :r
Jullie doen me wel een plezier door je nu met zijn allen op mij te storten, het bewijst eens te meer hoe dit gaat.

Je hebt er een hekel aan om mensen af te kraken maar je vraagt wel een filmpje van Arabesk?
Overigens komt het op mij eerder over van: "Zolang je maar vooral mee gaat met "oh wat mooi" en "wat fantastisch" dan ben je geweldig maar oh wee als je durft te zeggen dat er misschien iets niet helemaal in orde is"
het menselijke ras is inderdaad iets apart. Wat ik van die " :r" vind in deze context zal ik maar niet zeggen.
Die laatste zin komt dan van iemand die constant op iedereen stort die iets durft te zeggen... Wie de bal kaatst......

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:39

horseyfries schreef:

Nou dat weet ik niet of dat zo is. Als ik iemand "support" ben ik ook geneigd het op te nemen voor diegene. Dat is toch gewoon menselijk? Maar dat wil toch ook niet zeggen dat niemand kritiek mag leveren op een sporter waar ik nou toevallig fan van ben?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:43

Heb je mij één topic zien beginnen over Arabesk of wie dan ook, met de bedoeling diegene af te kraken en eens lekker met zijn allen te zeggen hoe slecht we het vinden?
Dacht het niet.

Als "iemand" iets constructiefs heeft te zeggen, zal ik de laatste zijn die daar commentaar op heeft. Wat hier echter gebeurt heeft met constructief, opbouwend en objectief weinig te maken.
Zoals je zegt, wie de bal kaatst....
Degene die begint met kaatsen is degene die zo'n topic start.
Als je een topic start wat iemand anders in een negatief daglicht probeert te zetten kun je dat verwachten.
En blijkbaar kun je ook verwachten dat als je het opneemt voor zo iemand, er een clubje gelijkgestemde zieltjes komt om er vooral voor te zorgen dat je dat de volgende keer niet weer doet, zodat ze fijn met zijn allen het roerend eens kunnen zijn.....

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:50

Nou ik hoor de TS anders niet klagen hoor.

En je noemt wel een persoonlijke ervaring.
horseyfries schreef:
En blijkbaar kun je ook verwachten dat als je het opneemt voor zo iemand, er een clubje gelijkgestemde zieltjes komt om er vooral voor te zorgen dat je dat de volgende keer niet weer doet, zodat ze fijn met zijn allen het roerend eens kunnen zijn.....
, tjsa, daar kan ik niet zoveel mee. Kennelijk ervaar je op Bokt weerstand. Dat kan aan veel dingen liggen. Misschien aan je toon, misschien aan het feit dat gewoon meerdere mensen het niet met je eens zijn? Dat kan, ik heb ook wel eens een topic gestart waarin zo ongeveer niemand het met mij eens was...

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:51

horseyfries schreef:
Heb je mij één topic zien beginnen over Arabesk of wie dan ook, met de bedoeling diegene af te kraken en eens lekker met zijn allen te zeggen hoe slecht we het vinden?
Dacht het niet.

Als "iemand" iets constructiefs heeft te zeggen, zal ik de laatste zijn die daar commentaar op heeft. Wat hier echter gebeurt heeft met constructief, opbouwend en objectief weinig te maken.
Als je een topic start wat iemand anders in een negatief daglicht probeert te zetten kun je dat verwachten.

Jij ziet discussiëren over de rijstijl/methodes van topruiters dus als iets negatiefs? Hoge bomen vangen veel wind, en daar zijn deze ruiters zich ook van bewust; het zal ze een zorg zijn wat een stelletje paardenmiepen op een forum over ze zegt, zij presteren ondertussen wel door.. Je tast er dus ook niemand mee aan. :) (wat wel zo kan zijn als je er een persoonlijke draai aan geeft tegenover de andere partij waarmee je de discussie voert)
Ik vind dergelijke discussies altijd heel interessant, als ze op normaal niveau gevoerd worden (wat op dit forum vrij zeldzaam is volgensmij...).

Als iedereen hier nou wat meer open zou staan voor anderen, dát is de sleutel tot op een goede en verrijkende manier discussiëren. Op dit forum is een discussie veelal een woordenwisseling waarbij men veel praat maar weinig (lees: niet) luistert. Zo kom je toch nooit verder?

horseyfries

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:53

Als je iets wilt leren dan veroordeel je het niet, maar vraag je waarom!

En zeg niet dat het nooit niemand aantast, ik denk dat het geval Patrick Kittel in dit geval wel heel duidelijk aantoont dat het soms wel degelijk té ver gaat.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:54

Angelita schreef:
Jij ziet discussiëren over de rijstijl/methodes van topruiters dus als iets negatiefs? Hoge bomen vangen veel wind, en daar zijn deze ruiters zich ook van bewust; het zal ze een zorg zijn wat een stelletje paardenmiepen op een forum over ze zegt, zij presteren ondertussen wel door.. Je tast er dus ook niemand mee aan. :) (wat wel zo kan zijn als je er een persoonlijke draai aan geeft tegenover de andere partij waarmee je de discussie voert)
Ik vind dergelijke discussies altijd heel interessant, als ze op normaal niveau gevoerd worden (wat op dit forum vrij zeldzaam is volgensmij...).

Als iedereen hier nou wat meer open zou staan voor anderen, dát is de sleutel tot op een goede en verrijkende manier discussiëren. Op dit forum is een discussie veelal een woordenwisseling waarbij men veel praat maar weinig (lees: niet) luistert. Zo kom je toch nooit verder?

Juist Angelita. Helemaal mee eens!

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 18:22

horseyfries schreef:
Dacht het niet.

Altijd jij met je leuke uitspraken weer hè. Wie de bal kaatst kan hem terugverwachten. Ooit las ik echter eens de volgende tekst: Wie de bal kaatst, is hem kwijt en het zou egotripper zijn als je hem terug verwacht.

Dat je je er overigens nog steeds niet bij hebt neergelegd dat er mensen zijn die Totilas gewoon niet mooi vinden lopen. ;(

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:24

Animo_Italia schreef:
Lovely schreef:
Het zou er misschien anders uitzien als Edward eens een klein glimlachje zou proberen of even de wangetjes zou laten wiebelen.

zou je denken, denk dat Edje door al die botox in zn blonde smoeltje niet eens ene lachje kán toveren al zou ie willen...

Wat een achterlijke nikszeggende en nikstoevoegende praat doe jij....

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:32

Wat een geneuzel allemaal.... over smaak valt niet te twisten PUNT :Y)

Echter wat niemand kan ontkennen/betwisten is:

A. Totilas een extreem getalenteerd paard is. (zolang de tact bewaart blijft mag hij voor mij apart met zijn voorhoeven achter zijn oren komen :+ )
B. EG een zeer professionele, ervaren, deskundige ruiter is, welke al meerdere paarden naar het hoogste (wereldtop) niveau heeft gereden/opgeleid.

* Persoonlijk vind ik EG qua ruiter geen mooi/fijn beeld geven, ik ken mooiere ruiters ;) Btw Dit zegt overigens niets over zijn capaciteiten als ruiter!
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 06-11-09 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:33

Angelita schreef:
het zal ze een zorg zijn wat een stelletje paardenmiepen op een forum over ze zegt, zij presteren ondertussen wel door.. Je tast er dus ook niemand mee aan. :)

Nou, dat weet ik zo net nog niet. Als ik kijk naar dat topic mbt Patrick Kittel bijv., nou en of dat hij 'aangetast' is, of noem jij termen als 'dierenbeul' e.d. niet aantasten? Heb ik het nog niet eens over het feit dat hij en zijn paarden bedreigd zijn, doordat bepaalde mensen (die zich ook nog eens dierenliefhebber noemen) compleet doorslaan aan de hand van (bewust negatief) gemonteerde fimpjes.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:34

Yeah right, niet twisten en Bokt....geen combi hoor....
Hier doe je eht nooit goed namelijk, wie je ook bent, hoe hard je je best ook doet en hoeveel je ook bereikt hebt, je bent never en nooit niet goed genoeg!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:35

Vala schreef:
Yeah right, niet twisten en Bokt....geen combi hoor....
Hier doe je eht nooit goed namelijk, wie je ook bent, hoe hard je je best ook doet en hoeveel je ook bereikt hebt, je bent never en nooit niet goed genoeg!

Niemand is ooit goed genoeg idd.....er valt altijd bij te leren... zelfs voor TOP ruiters ;-)

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:39

Denk dat HF geen problemen heeft met het gegeven dat er mensen zijn die Totilas niets vinden, lees dat nergens !!!

Wel heeft ze een probleem zoals ik het lees, met mensen die met niet onderbouwde argumenten haar weerwoord aanvechten, en met een redelijke botte bijl het team Gal /Totilas met de grond gelijk proberen te maken.

En dit dan doen op basis van emotie en gevoel.

Dus lijkt het een botsing tussen kennis en gevoel !!!

KiWiKo

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:54

zouden jullie er anders over denken als Zipje een topic geopend had met "Arabesk, is het niet te extreem" en dan dit filmpje erbij?

Mag dat dan wel volgens jullie of is dat ook not done........ en als je vind dat het not done is, waarom vind je het dan wel goed als er zo een topic over EG geopend word?

Just curious

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:19

KiWiKo: Ik vind dat er wel een duidelijk verschil is tussen het bespreken van een grote wedstrijdruiter en een ''gewone man'' die ook op dit forum zit.

Laat ik het zo zeggen: Edward Gal is een hele bekende, internationale ruiter. En zoals we allemaal weten vangen hoge bomen veel wind, hij dus ook. Hij weet zelf ook dat dat gewoon het geval is als je bekend bent (of het ook terecht is daargelaten) en neemt dat blijkbaar voor lief, iemand die hier lekker in het rond post vraagt er niet om om in die positie te komen.

Vind het lastig uitleggen wat ik nou precies bedoel. :=

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:20

comtesse schreef:
Denk dat HF geen problemen heeft met het gegeven dat er mensen zijn die Totilas niets vinden, lees dat nergens !!!

Wel heeft ze een probleem zoals ik het lees, met mensen die met niet onderbouwde argumenten haar weerwoord aanvechten, en met een redelijke botte bijl het team Gal /Totilas met de grond gelijk proberen te maken.

En dit dan doen op basis van emotie en gevoel.

Dus lijkt het een botsing tussen kennis en gevoel !!!

Wat prachtig verwoord! +:)+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:30

Angelita schreef:
KiWiKo: Ik vind dat er wel een duidelijk verschil is tussen het bespreken van een grote wedstrijdruiter en een ''gewone man'' die ook op dit forum zit.

Laat ik het zo zeggen: Edward Gal is een hele bekende, internationale ruiter. En zoals we allemaal weten vangen hoge bomen veel wind, hij dus ook. Hij weet zelf ook dat dat gewoon het geval is als je bekend bent (of het ook terecht is daargelaten) en neemt dat blijkbaar voor lief, iemand die hier lekker in het rond post vraagt er niet om om in die positie te komen.

Vind het lastig uitleggen wat ik nou precies bedoel. :=

waarom is dat een verschil.......... is een grote ruiter ook niet gewoon iemand die zijn uiterste best probeert te doen?

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:58

Angelita schreef:
horseyfries schreef:
Dacht het niet.

Discussie is goed, als je weet waar je het over hebt......
Anders krijg je alleen maar niet-onderbouwde reacties als, mjn maag keert om, och wat zielig. Het is nu alleen maar moddergooien, niks meer niks minder