SuperPepeijn schreef:Volgend jaar rijdt ook Q LRD, let maar op.
Volgend jaar rijdt Q niet meer maar loopt hondenshows....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SuperPepeijn schreef:Volgend jaar rijdt ook Q LRD, let maar op.
horseyfries schreef:Volgend jaar rijdt Q niet meer maar loopt hondenshows....Wedden?
Tyrza schreef:Als onder ronder wordt verstaan achter de loodlijn en als men zegt het paard lager te vragen en 'm dan ZELF ronder laat worden, wat betekend dat ie achter de loodlijn moet komen en dus met de mond naar achteren moet, dan is dat achter de teugel. Ik zeg niet dat een paard alleen achter de teugel LDR kan lopen, maar dat -zoals Kafue het verteld- dit sterk lijkt op het achter de teugel (laten) komen.Waarom staat "ronder" per definitie voor "achter de teugel"?
Citaat:Als onder ronder wordt verstaan achter de loodlijn en als men zegt het paard lager te vragen en 'm dan ZELF ronder laat worden, wat betekend dat ie achter de loodlijn moet komen en dus met de mond naar achteren moet, dan is dat achter de teugel.
Paardentango schreef:Toch jammer dat degene die andere schreeuwerds noemen, een uitermate interessante conversatie zo gaan beinvloeden dat een voortzetting van dit gesprek niet meer mogelijk is en er verzandt wordt in een soort kreten.
Er wordt op deze manier niet echt een blijk gegeven van enig respect voor de medemens met een andere visie, die wel of niet beargumenteerd kan en mag worden.
Er wordt lofzang gegeven over de persoonlijke successen, wat uitermate aardig is voor zij die hun gevoel nog niet helemaal hebben ontwikkeld maar totaal niet erg bijdraagt aan een nivo. Net als vele slechte ruiters terug naar het nivo kleutesklas en zandbak.
Misschien kan iemand een eigen topicje maken waar de interessante mensen deze conversatie voort kunnen zetten, dat is veel leuker.
PT
Tyrza schreef:Klopt. Vandaar dat ik dat niet zegQ schreef:Als onder ronder wordt verstaan achter de loodlijn en als men zegt het paard lager te vragen en 'm dan ZELF ronder laat worden, wat betekend dat ie achter de loodlijn moet komen en dus met de mond naar achteren moet, dan is dat achter de teugel.
Ik ken toch een heel andere definitie van achter de teugel lopen.
Achter de loodlijn is niet per definitie achter de teugel...
horseyfries schreef:Is dit een aanbodHet wordt toch tijd voor les Q
horseyfries schreef:Zoals je inmiddels zal weten, geef ik niet zoveel om show(of voor een hond)
horseyfries schreef:Kafue had het niet over de hals laten vallen, maar over lang en laag rijden en het paard zelf ronder laten worden. Dat is in mijn ogen niet hetzelfde als wat jij bedoelt, vandaar dat ik doorvraag...Als een paard achter de teugel loopt heb je geen verbinding meer, als een paard de hals laat vallen accepteert hij juist die (heel lichte) verbinding en geeft zich helemaal. Compleet vertrouwen dus waardoor je plots een veel betere communicatie krijgt.
QQQQ schreef:Sjips, krijg een rechteroogblessure van al die posts...
Paardentango schreef:Het is inderdaad echt genieten op de gemiddelde manege of pensionstal hoe je de interpretatie van de enige echte juiste methode zie. Iedereen die een eigen paard heeft is professional en past de geliefde methode toe. Het gaat sneller, beter en het paard loopt lekker, eindelijk een fijne methode om te onderdrukken. Dank u wereldtop, voor het goede voorbeeld.
Lekker voor de paarden. Ach dat men het paard niet keurig aan de hand kan leiden ligt aan het paard, en staat los van welke rijmethode dan ook. Dat het paard in een groep ernstig verstoord(gestoord) gedrag veroont ligt ook aan het paard zelf.
Als je vraagt of men een spiertje op wil noemen.... dan is het lang stil.... als je vraagt naar waarom, dan ben je iemand die aan de kant staat en er niks van snapt?
Of je krijgt een hele, bijna agressieve manier van uitleggen, waarin 'men' zich opstelt alsof men ver boven het pleps uisteekt. De manier van spreken is kenmerkend voor de onderdukking die men ook met de paarden toepast.
Wie de schoen past trekt hem aan...
Als je de tong van het paard afsnijdt, loopt ergens in het system iets mis, de darmen, de lever of wat dan ook.
Met rijden denken we, ze, dat dit van kleine invloed is op het gedrag van paarden. Maar dat is niet van belang, we sluiten ze
gewoon nog beter op dan kunnen ze niks verkeerds meer doen.
Hmm, en inderdaad ik ben de oppositie, ik ben degene die vragen stelt en volledig mijn eigen verantwoordelijkheid neemt daarvoor. Maar ik praat tenminste, ik zwijg niet. De paarden wel, die schreeuwen maar niemand luistert naar ze. Dat is makkelijker, voor de mens.
Het is maar een paard, en tegenwoordig is een paard er voor de dressuur die w eomgedoopt hebben tot wedstrijd. Proeven zijn ouderwets, alleen het is en blijft een proef.