vur schreef:Horseware schreef:Omdat Will Faerber voor mij wèl het ideaalbeeld laat zien en ik aan mijn paard binnen 4 maanden al zo ontzettend veel verbetering merkZijn manier van trainen spreekt mij meer aan dan welke manier dan ook ik eerder gezien heb (en ik heb er genoeg gezien en ervaren). Ik kan nooit 100% uitsluiten dat ik nooit iets tegen ga komen wat me nog meer aanspreekt, maar ik kan het me moeilijk voorstellen. Dus voor het moment volg ik hetgeen mij het meeste aanspreekt en waarvan ik bij mijn paard de meeste positieve veranderingen merk.
Groot gelijk. Als het werkt, waarom niet. En over een tijdje misschien weer verder kijken.
Het lijkt mij allemaal prima voor een jong paard of verreden paard. Het doet volgens mij geen kwaad. Maar voor de wedstrijdsport zou je volgens mij op enig moment wel verder moeten gaan kijken. En dan inderdaad bij een Vd Schaft of Hamminga. Bijvoorbeeld. Of misschien zijn er ook wel met minder naam en faam die net zo goed kunnen lesgeven.
Wie zei dat ie Ingrid wel wilde zien bij een training? Dat kan. Kijk op haar site.
Voor mij mist WF gewoonweg te veel voor mijn wensen in de training van paarden. En dat is van alles wat meer. Meer impuls, meer gedragenheid, meer verzameling, meer aanspanning en meer schwung.
Het is niet nieuw hè, wat WF doet en predikt? Het is gewoon klassieke dressuur, alleen heeft hij hele fijne filmpjes met uitleg online staan wat voor mij/ons gewoon werkt, wat hij zegt, monkey see monkey do. De een heeft iemand in de bak nodig, de ander leest een boek, en ik kan uit de voeten met zo'n filmpje. Ik denk dat er meerdere klassieke instructeurs zijn, ook in NL. Persoonlijk heb ik geen tijd of zin om het halve land af te reizen met mijn paard op zoek naar iemand. Dus we doen het nu even zo.
Ik zal de volgende keer even een foto posten van de smile op mijn face