[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:29

Dan post ik hier ooka maar een foto. Ik krijg deze weekmijn eerste les, en ben dus bezig een beetje te kijken wat ik nou moet verbeteren. Het eerste is dat hij niet reageerd op mijn binnenbeen, waardoor ik hem niet lekker een volte of hoek in kan rijden. Hij buigt dus ook niet heel makkelijk. Wat ik wel doe om hem los in zijn nek te krijgen, is in het begin in stap overdreven stelling naar binnen en buiten te vragen. Alleen dan loop ik weer tegen het probleem aan dat ik hem niet netjes op de hoefslag kan houden omdat hij niet op mijn been reageert. Overigens doet hij dat wel als ik drijf, dan reageeert hij wel vlot op been.
Nu de foto's. Ik pak ten eerste een foto van het begin van de training, waar hij nog niet erg zakt vanuit zijn schoft of hals.
Afbeelding
Dan een foto waar ik hem best lekker vindt lopen, nette LL, zakt mooi en valt weinig tot niet op de voorhand, wat vaak wel zo is.v(foto hieronder)
Afbeelding
Hier een foto waar hij achter de teugel kruipt, adhter de LL, en het teugelcontact is foetsie. Ik sjor hem niet naar deze halshouding toe, maar als hij lekker loopt gaat hij na een tijdje zo lopen, misschien omdat hij het ,oeilijk vindt? Dit los ik op door hem eruit te drijven, met als resultaat zoiets als op de eerste foto. (foto hieronder)
Afbeelding
Over deze foto weet ik niet zogoed wat ik moet zeggen, behalve dat de LL netjes is.
Afbeelding
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik heb nog meer foto's mocht daar vraag naar zijn. Mijn handhouding is al een heel stuknverbeterd, vooral hoger.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:41

Hoi,
al heel lang wil ik hier kunnen meeposten. Eerdere foto's waren echter te beschamend om hier te staan, ik wist zelf goed genoeg dat dit niet goed was.
Maar maandag zijn er wat foto's gemaakt die ik wél durf posten :D

Afbeelding
Helaas is de horizon wat schuin.
Maar wat ik zie:
- actief beengebruik (driehoekjes?)
- goeie houding van de hals
- ontspannen kaak

Afbeelding
Hier loopt ze iets langer. Maar nog steeds actief en mooie halshouding.

Afbeelding
Ook weer mooi actief. Maar ik lijk te zien in haar kaak dat ze hier weer begon te hangen.

Mijn pony hangt namelijk veel, hier werken we volop aan!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 12:34

Liekec, Ik zie je op elke foto eigenlijk wat naar voren vallen. Denk dat je beugels een gaatje langer mogen.. :j
Je handen mag je iets meer tillen, en beter contact met de mond. Je hebt volgens mij een hele zachte hand! Hangt je paard? Want de laatste foto ziet het er wel zo uit.

Je tweede foto vind ik hem best fijn lopen. De achterhand mag er nog meer onder, want hij komt hier toch echt wel op de voorhand. Probeer vanuit de elleboog 1 rechte lijn naar de paarden mond te hebben. Je hebt een raar knikje in je pols, misschien komt dit door je zachte hand, maar mijn advies zou zijn je handen meer rechtop te houden.

Je derde foto, lekker duiken! := Maar wel een fijn achterbeentje! Die gaat fijn naar het buitenvoorbeen toe, maar zou net een tikkie meer mogen. Verder weer je handen.. Ook achter de LL maar dat zeg je zelf al.

Je laatste foto, zie ik een paard dat flink hangt. Jij gaat mee met zijn beweging en steekt je handen naar voren. Aanvullen met kuit, en handen netjes op dezelfde plek houden. Hij kruipt hier ook wat achter de LL, het beeld vertekent wat doordat de foto wat schuin genomen is he. Ook hier de handjes, en kukelt hij wat op de voorhand.

Wendy, Foto 1 ziet er erg fijn uit. Denk dat je aardig op weg bent. Ze valt wel iets op voor. Verder vind ik haar halshouding idd erg fijn. Ze mag actiever, en loopt iets achter de LL. Ook jij moet op je handen letten! Niet op je bovenbenen planten! Teugels korter, handen naar voren en tillen die handel. := Ik moest op je eerste foto echt even zoeken waar je handen zaten, en die zaten verstopt daar ergens bij de schoft van je paard.

Je tweede foto, ook weer die handjes. Niet vast zetten want zo ziet het er daar wel uit. Lekker achterover blijven zitten. Neusje hier fijn er wat uit, en achterhand mag er meer onder.

Derde foto, Neusje op de LL, en eerlijk gezegd vind ik hem op de 2e foto dan zwaarder in de hand ogen. Let op dat je niet voorover valt. Hakken netjes uitdrukken, en handen tillen, je zit er zo verkrampt op..

Voor beiden geld dus, werken aan de handen, en lekker veel gaan schakelen. Beide pony's lijken te hangen en zwaar in de hand. Dus heel veel gaan schakelen, overgangen enz enz. Lekker wakker maken, en actief voor het been maken.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:45

LoveUggs schreef:
Liekec, Ik zie je op elke foto eigenlijk wat naar voren vallen. Denk dat je beugels een gaatje langer mogen.. :j
Je handen mag je iets meer tillen, en beter contact met de mond. Je hebt volgens mij een hele zachte hand! Hangt je paard? Want de laatste foto ziet het er wel zo uit.

Je tweede foto vind ik hem best fijn lopen. De achterhand mag er nog meer onder, want hij komt hier toch echt wel op de voorhand. Probeer vanuit de elleboog 1 rechte lijn naar de paarden mond te hebben. Je hebt een raar knikje in je pols, misschien komt dit door je zachte hand, maar mijn advies zou zijn je handen meer rechtop te houden.

Je derde foto, lekker duiken! := Maar wel een fijn achterbeentje! Die gaat fijn naar het buitenvoorbeen toe, maar zou net een tikkie meer mogen. Verder weer je handen.. Ook achter de LL maar dat zeg je zelf al.

Je laatste foto, zie ik een paard dat flink hangt. Jij gaat mee met zijn beweging en steekt je handen naar voren. Aanvullen met kuit, en handen netjes op dezelfde plek houden. Hij kruipt hier ook wat achter de LL, het beeld vertekent wat doordat de foto wat schuin genomen is he. Ook hier de handjes, en kukelt hij wat op de voorhand.

Dankjewel. Ik moet wel zeggen dat ik deze keer mijn teugels korter nam op aanraden van de andere bijrijder, waardoor ik gelijk naar voren kukel. Ik ga deze week dus ook les nemen, waarin ik feedback over mijn houding wil. Ook heb ik een onwijs k*tzadel met een soort bobbel in mijn knieholte, dus kan ik mijn beugels niet langer maken want dan kom ik tegen die bobbel aan en kan ik mijn been niet lang maken...
Mijn handen zijn inderdaad erg zacht, te zacht meestal -O- Ik sluit mijn handen niet, daarom zijn ze lang en lijkt er een rare knik in te zitten. Ook daar werken we aan. Hij komt inderdaad vaak nog te diep... Hij hangt niet, maar is door de vorige bijrijders in de krul getrokken, waardoor hij achter de teugel gaat lopen en er dan contact verlies is. Het kan zijn dat het er soms zo uit ziet maar dat valt heel erg mee..
Bedankt!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 23:35

Woow wat worden er ineens weer veel foto's gepost! :D
Ik kom overal nog even op terug hoor (probeer het tenminste). Nu eerst gaan slapen, morgen weer een dag! Maar ben jullie niet vergeten hoor. ;)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 22:11

_Marinke_ schreef:
Ik kom overal nog even op terug hoor (probeer het tenminste). Nu eerst gaan slapen, morgen weer een dag! Maar ben jullie niet vergeten hoor. ;)

Ohohhhhhh! Je gaat toch niet vertellen dat je deze dames vandaag dan niet wat wijzer gaat maken?! (de dag is nog niet voorbij!)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:15

LoveUggs schreef:
_Marinke_ schreef:

Ohohhhhhh! Je gaat toch niet vertellen dat je deze dames vandaag dan niet wat wijzer gaat maken?! (de dag is nog niet voorbij!)

Ben zeer benieuwd!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:18

Wendy_Chewie schreef:
Hoi,
al heel lang wil ik hier kunnen meeposten. Eerdere foto's waren echter te beschamend om hier te staan, ik wist zelf goed genoeg dat dit niet goed was.
Maar maandag zijn er wat foto's gemaakt die ik wél durf posten :D

[ Afbeelding ]
Helaas is de horizon wat schuin.
Maar wat ik zie:
- actief beengebruik (driehoekjes?)
- goeie houding van de hals
- ontspannen kaak

Ik zie je paard hier wel aardig lopen, zou wat meer op de achterhand mogen en het neusje er wat meer uit maar ik vind het er wel in evenwicht uit zien. :) Wat mij echter wel opvalt zijn de terugwerkende handen van de ruiter, wat was je aan het doen?? Ook zie ik je voorover kantelen (remmende houding..?) en zie je dezelfde lijn van jou rug terug in de hoofdhouding van het paard. Meid ga lekker rechtop zitten, ontspan, handen wat meer naar voren en wees trots! :D

[ Afbeelding ]
Hier loopt ze iets langer. Maar nog steeds actief en mooie halshouding.

Ik vind de activiteit hier terug vallen, vind haar teveel op de voorhand komen (meer als de vorige foto), ik zou op zo'n moment hand toestaan en even een paar passen goed naar voren rijden en dan weer terug. Is ze sterk/zwaar in je hand??

[ Afbeelding ]
Ook weer mooi actief. Maar ik lijk te zien in haar kaak dat ze hier weer begon te hangen.

Eigenlijk beetje het zelfde verhaal als de 1e foto... :o Het neusje is er wel wat meer uit maar ze lijkt de neiging hier te hebben om te duiken, en jou houding helpt eigenlijk alleen maar mee om ook je pony alleen maar te kunnen laten duiken. ;) Actief maken, handen ontspannen, en zelf ook vooral lekker gaan zitten! :)

Mijn pony hangt namelijk veel, hier werken we volop aan!

Niet bang zijn om foto's te posten hè! :D
Maar het valt mij op dat je pony best netjes loopt, ik zie geen sterren kijker of een enorme duikboot. Ook vind ik haar gang zeker niet verkeerd, maar het zou allemaal wat actiever en meer op de achterhand mogen. Ik denk dat je goed opweg bent als je zelf ook heel kritisch naar je houding gaat kijken. Wat je eens zou kunnen proberen is iemand vragen om je pony te longeren evt. met bijzetje. Ga dan eens proberen wat voor effect jou houding op je pony heeft, ga bijvoorbeeld eens expres wat naar binnen leunen, of naar buiten, of diep zitten en je lang maken, of juist heel netjes rechtop met je bekken gekanteld, of juist krampachtig naar voren gedoken. ;) En probeer echt je handen wat naar voren te houden, ze hoeven niet zo zeer hoger maar ik zie nu vooral erg gekrampte en vast gezette handen / armen. Ook knik je volgens mij met je ellebogen naar buiten toe (dit is niet heel goed te zien), probeer die netjes naast je lichaam te houden. :)

Leuke combinatie zijn jullie trouwens!! :D

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:37

liekec schreef:
Dan post ik hier ooka maar een foto. Ik krijg deze weekmijn eerste les, en ben dus bezig een beetje te kijken wat ik nou moet verbeteren. Het eerste is dat hij niet reageerd op mijn binnenbeen, waardoor ik hem niet lekker een volte of hoek in kan rijden. Hij buigt dus ook niet heel makkelijk. Wat ik wel doe om hem los in zijn nek te krijgen, is in het begin in stap overdreven stelling naar binnen en buiten te vragen. Alleen dan loop ik weer tegen het probleem aan dat ik hem niet netjes op de hoefslag kan houden omdat hij niet op mijn been reageert. Overigens doet hij dat wel als ik drijf, dan reageeert hij wel vlot op been.

Nu de foto's. Ik pak ten eerste een foto van het begin van de training, waar hij nog niet erg zakt vanuit zijn schoft of hals.
[ Afbeelding ]

Leuk zo'n beginfoto! Wat goed te zien is dat jou stoere fjord hier nog erg lang word en van de achterhand af loopt. Jij kantelt te veel mee naar voren wel zie ik een ontspannen hand houding! :) Vanuit hier zou ik overgangen gaan maken en door middel van stelling en buiging vragen of die wat ronder en losser in zijn hele lichaam wil worden. Het boogje aan de voorkant zou ik dan gewoon even vergeten, het nageven komt vanzelf als je pony los gaat laten en gaat buigen in zijn lichaam.

Dan een foto waar ik hem best lekker vindt lopen, nette LL, zakt mooi en valt weinig tot niet op de voorhand, wat vaak wel zo is.v(foto hieronder)
[ Afbeelding ]

Pakte je hem voor deze foto wat meer op? Ook aan jou houding te zien zit je al rechterop en ga je meer 'rijden'. Alleen dus nog niet voldoende, vooral met je been vul je waarschijnlijk nog te weinig aan waardoor hij wel wat op de voorhand komt (kijk eens waar zijn voorbeen staat t.o.v. de 'massa' van je paard). Je wilt dat hij vanuit achteren meer gaat doen en los word aan de voorkant. Ook voor jou zou ik hier gaan schakelen, actief maken aan je been! Dan kun je als je op zo'n moment als dit komt snel corrigeren met je been. Dan moet die zijn achterhand meer gaan gebruiken en zul je zien dat hij ook steeds meer vanuit de schoft gaat opbollen. Hij houd zich nog erg recht in de hals.

Hier een foto waar hij achter de teugel kruipt, adhter de LL, en het teugelcontact is foetsie. Ik sjor hem niet naar deze halshouding toe, maar als hij lekker loopt gaat hij na een tijdje zo lopen, misschien omdat hij het ,oeilijk vindt? Dit los ik op door hem eruit te drijven, met als resultaat zoiets als op de eerste foto. (foto hieronder)
[ Afbeelding ]

Duikbootje! Haha!
Maar je lost het al goed op, door voorwaarts te gaan en met je been in te komen! :) Je moet zien dat je hem op dit moment weer naar je hand toe gaat drijven. ;)

Over deze foto weet ik niet zogoed wat ik moet zeggen, behalve dat de LL netjes is.
[ Afbeelding ]

Ik vind persoonlijk de loodlijn helemaal niet zo netjes. Ik zie namelijk een pony die nog steeds doet alsof het een duikboot is. :+ Volgens mij is die op deze foto ook heel erg zwaar in je hand en krijg jij het gevoel mee de grond in getrokken te worden?? Ook hier actief voorruit rijden, schakelen, actief krijgen aan je been en hem dan vervolgens weer naar je hand toe te rijden. ;)

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik heb nog meer foto's mocht daar vraag naar zijn. Mijn handhouding is al een heel stuknverbeterd, vooral hoger.

Ik vind jou een fijne handhouding hebben, oogt ontspannen! :)
Wel oppassen dat je niet te bol gaat zitten met je rug en zo voorover zit. Je pony heeft al de neiging om erg voorover te knallen, als jij dan ook nog je gewicht voorover verplaatst help je je pony alleen maar mee om nog meer voorover te vallen. Dus echt opletten dat je netjes rechtop blijft zitten (en dat kan je ook heel netjes zie ik! ;) ).

Je pony actief maken aan je been, veel overgangen dus, blijf er voor waken dat je hem goed van achteren naar voren tegen je hand aan blijft rijden. Door middel van voltes en stelling en buiging maak je hem wat losser in zijn hele lichaam en dan zul je ook merken dat ie van voor steeds fijner gaat worden. Dat i.c.m. met een goede verbinding van achteren naar voren geeft straks als resultaat dat je een pony krijgt die wel vanuit de schoft mooi opbolt. :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 14:33

Ik kan me herinneren dat wij het laatst over 'correct halthouden' hadden! Toevallig kwam ik gister een interessant stukje tegen over correct halthouden. Ik kan het eventueel vanmiddag even inspannen en met jullie delen! :j

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:43

Vandaag op de fries waar ik 5 jaar geleden ook op had gereden, gereden :)
Super trots op hem want hij heeft alleen maar recreatief gelopen en lekker met de hoofd in de wolken.
Plus.. ik ben de eerste die zonder (wieltjes)sporen op hem zit :D
Aan het tempo moeten we dus nog erg werken, alleen ben super trots dat hij ondanks hij niet goed kan ademen (hij maakt piepende geluiden als hij zich moet inspannen, hij heeft luchtwegen problemen) toch zijn hoofdje mooi liet zakken :D

Oke eigen oordeel:

Ruiter: Hakken naar beneden, handen rechterop
Paard: Actiever, eigenlijk meer oprichting (maar wat verwacht je.. de eerste keer dat iemand weer je vraagt om wat te gaan doen)
Neusje mooi tegen de LL, takt klopt, zo ver ik kan zien houdt hij zijn kaak niet vast?

Afbeelding

Wat vinden jullie :D?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 20:46

Ha Fry, wat ik hier zie is eigenlijk typisch Fries. De meeste Friezen lopen zo als je de teugels losser laat, maar ook als je ze op pakt. Ik zie hier eigenlijk geen paard dat de hand op zoekt. Ik weet niet hoe deze fries is, maar ikzelf vind Friezen sws heel fijn in de hand. Vaak niet zwaar. Dat is wat ik hier ook zie. Mijn tip is eigenlijk het gebruikelijke. Heel veel overgangen, en goed actief maken voor het been. Paard gebruikt de achterhand vrijwel niet. Zodra je die achterhand mee krijgt zou het paard al veel meer en beter je hand op gaan zoeken. Wat ik bij dit paard liever zou zien is dat je m eerst lang en laag laat lopen voor je wat meer oprichting vraagt. Hier loopt ie namelijk zo opgekropt.. Wat betreft je handen en voeten.. Dat weet je zelf al, noem je zelf al op dus daar ga ik niet verder op in.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:56

Jammer dat niemand iets te vertellen heeft over mijn filmpjes!

Ik heb hier nog wat foto's van vandaag. Ging best wel weer goed :)

Foto 1: Hij loopt lekker actief maar ik heb niet echt het idee dat hij helemaal lekker loslaat, mijn houding is bagger, kieper naar voren en been te ver naar achter. Op zich niet een heel verkeerd totaal plaatje.
Afbeelding

Foto 2: Vind ik hem hier al wat fijner lopen, ook wel actief. Ik zit weer niet recht maar al wel een betere beenhouding.
Afbeelding

Foto 3: Stap, hij komt er mooi onder maar misschien iets te diep..
Afbeelding

Ik hoop dat jullie nog wat tips voor me hebben :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 21:11

Miss je filmpjes over het hoofd gezien?! :o
Denk dat als je je been wat meer naar voren hebt dat je vanzelf wat achterover gaat zitten, of juist andersom (wat achterover -> been naar voor)
Verder mag de achterhand er een stuk meer onder. Verder zie ik een paard dat volgens mij niet echt op voor valt.. Veel verder kom ik eigenlijk niet..

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:35

LoveUggs schreef:
Ha Fry, wat ik hier zie is eigenlijk typisch Fries. De meeste Friezen lopen zo als je de teugels losser laat, maar ook als je ze op pakt. Ik zie hier eigenlijk geen paard dat de hand op zoekt. Ik weet niet hoe deze fries is, maar ikzelf vind Friezen sws heel fijn in de hand. Vaak niet zwaar. Dat is wat ik hier ook zie. Mijn tip is eigenlijk het gebruikelijke. Heel veel overgangen, en goed actief maken voor het been. Paard gebruikt de achterhand vrijwel niet. Zodra je die achterhand mee krijgt zou het paard al veel meer en beter je hand op gaan zoeken. Wat ik bij dit paard liever zou zien is dat je m eerst lang en laag laat lopen voor je wat meer oprichting vraagt. Hier loopt ie namelijk zo opgekropt.. Wat betreft je handen en voeten.. Dat weet je zelf al, noem je zelf al op dus daar ga ik niet verder op in.

Hiervoor heb ik ook zeker veel lang en laag gereden :j
Alleen zodra je de teugels oppakte zette die zich schrap en ging helemaal met zijn hoofd in de lucht.
Als je de teugels los laat duikt hij meteen naar beneden.
Maar bedankt :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 21:40

DAt betekent dus ook dat je meer doe achterhand moet proberen mee te nemen. :j
Heb een tijdje terug ook op een fries gereden. Dacht toen ook dat ze fijn mijn hand op zocht maar liep ook zo lekker opgekropt. Na 3 kwartier (of eigenlijk een half uur) intensief aan die achterhand werken had ik haar waar ze moest lopen. Mooie ronde hals, iets lager ingesteld en een achterhand eronder. Dus lekker aan die achterhand werken! Moet goed komen!

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:43

LoveUggs en Marinke, bedankt voor jullie beoordeling :)
Vooreerst, ik ben niet de ruiter op de foto's. Een goeie vriendin is tevens mijn instructrice. Zij rijdt hier met mijn pony. Ik kan haar helaas nog helemaal niet zo rijden.
De foto's heb ik eigenlijk als 'hou moed' boodschap aan mezelf, met haar kan het wel :)
Daarom wou ik ook eens vragen wat jullie van dit beeld, waar ik naar streef, vinden :)

Mijn pony valt nog veel op de voorhand, waarbij ze ook heel zwaar op de hand wordt en ook gaat hangen. We werken op tempocontrole en haar 'samen' houden. We doen veel buigwerk en daarin wil ze al iets nageeflijker worden.
De terughoudende hand op de foto's is waarschijnlijk omdat ze zelf ook zwaar is. Als ze een langere teugel krijgt gaat ze vaak, hups omhoog met haar hoofd.

Ik durf nog niet echt foto's van mezelf hier plaatsen omdat het nog altijd 'aan de teugel' is :) Ik lees wel mee en probeer de juiste dingen te leren herkennen!

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:45

Ik wil toch graag even deze foto met jullie delen!
Ik zit voorover en mijn handen mogen hoger, maar qua houding van het paard vind ik het erg fijn. De takt klopt ook en ze treed al zo veel mooier onder als eerst!

Wat vinden jullie?

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:47

Ik haak weer even in, ben soms een beetje reageermoe :')

Op de laatste wil ik even reageren, ik zie daar een paard die het hoofd omlaag doet maar nog niet loslaat in het lijf, eigenlijk heel gespannen is. Ik zou gaan werken aan activiteit en lossigheid. Zelf mag je ook gaan zitten, nu druk je hem een beetje op die voorhand, door beter in het midden te gaan zitten kan je paard ook een betere balans krijgen.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:51

Hey Joolien, zou je kunnen uitleggen waar en hoe je de spanning ziet? Het leek mij namelijk vrij ontspannen, misschien wat neigend naar hangen op de hand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:57

Het is lastig te zien maar het paard duikt wat achter de loodlijn en valt wat op de voorhand maar wat me vooral opvalt is dat ik geen activiteit zie in het lijf.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:01

Oke, bedankt, zo had ik het nog niet bekeken :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 22:09

Eens met joolien. Op t eerste gezicht; heel mooi, maar niet actief.
Uiteindelijk kom ik op hetzelfde uit als Jolien. Paard doet zijn hoofd naar beneden, maar eigenlijk loopt het in de krul, en niet aan de teugel. Paard loopt bij wijze van spreken fluitend door de bak zo van; we komen er wel. Had ik in het begin ook met Gaspard hoor! Toen dacht ik ook, hij loopt super! Hij heeft een aardig tempo, maar door dit topic en ik er uiteindelijk achter gekomen hoe mooi hij kan lopen op de juiste manier. Door zijn lichamelijke gesteldheid laten we dit achterwegen maar blijf ik wel lekker mee doen in het topic!

(Zondag een fotoshoot met hem! Zijn been heeft me wel wakker gemaakt hoe snel het allemaal kan gaan.)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:20

Joolien schreef:
Ik haak weer even in, ben soms een beetje reageermoe :')

Op de laatste wil ik even reageren, ik zie daar een paard die het hoofd omlaag doet maar nog niet loslaat in het lijf, eigenlijk heel gespannen is. Ik zou gaan werken aan activiteit en lossigheid. Zelf mag je ook gaan zitten, nu druk je hem een beetje op die voorhand, door beter in het midden te gaan zitten kan je paard ook een betere balans krijgen.

hier ook beetje reageermoe (maar ook beetje druk eerlijk gezegd) eens met joolien: paard is op de voorhand en oogt wat strak.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 22:28

Babootje, wanneer zien we je dochter met Tiësto weer eens voorbij komen?! Ben benieuwd hoe dat inmiddels gaat!

Met Gas zijn we trouwens nogsteeds rustig aan aan het doen. Gister liep hij super lekker bij de andere bijrijder, vandaag wat stijfjes op rechtsachter. Hij wil te graag. We rijden veel figuren, en rijden hem richting nageeflijkheid maar de achterhand laat ik voor wat het is. Te zwaar voor hem met zijn artrose.. Zo nu en dan een foto zou ik wel kunnen doen maar hoop dat jullie de achterhand dan wat door de vingers zien! :+