Sjolvir schreef:Bertie, R. vdSchaft gebruikt de filmpjes van Zeilinger ook in zijn cursus.
Ik heb ze ook aantal keren bekeken, echt super filmpjes.
Zo simpel als hij het laat lijken en het voor het paard ook eenvoudig houdt, zodat die het des te sneller door heeft.
Hij gebruikt eigenlijk met alles een heel simpel systeem, maar dan wel gecombineerd met gigantisch ruitergevoel en consequentheid.
Had van de winter filmpjes kijk dag met paardenvrienden bedacht, maar die vonden het niet zo nuttig,
terwijl die filmpjes zo gruwelijk leerzaam zijn, ga nog wel een keer proberen ze met thee en taart filmpje voor te schotelen.
Ovigens is niet alleen praten, maar ook belonen tijdens proef verboden toch?
(heeft mij althans wel eens paar punten gekost)
Het LIJKT simpel, maar er is echt over het 'systeem' nagedacht.
Je kent dat wel, iemand die iets ECHT snapt kan het simpel uitleggen, of 'simpel' uitvoeren.
IS het daarmee ook simpel? Ja - als je het syteem erachter begrijpt en ook de zelfkennis en kunde hebt en consequent kunt zijn. Nee - de meeste mensen van ons hebben die eigenschappen (nog) niet.
Máár: we kunnen we leren!
Wat bijzonder dat Rini die filmpjes ook gebruikt. Ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Rini en Zeilinger, dat past wel bij elkaar. Die hebben STIJL.
Belonen tijdens een proef is niet verboden. Kijk het wedstrijdreglement er maar eens op na.

En .. hoe vaak zie je niet een kleine beloning tijdens een proef van topruiters tijdens topevenementen? Die laten echt geen enkel puntje liggen hoor!
Als het belonen jou wel eens punten heeft gekost raad ik je aan (zoals ik IEDEREEN - ALTIJD) aanraad: ken je wedstrijdreglement.
Als jij ten onrechte aftrek hebt gekregen voor belonen, dan mag je protest indienen. Ik zou zelfs zeggen: dan MOET je protest indienen. Maar .. dan moet je je WR wel echt kennen.
Als jij bijvoorbeeld beloont en je verliest daardoor contact, dan kan ik me wel iets voorstellen. Die topruiters geven 'alleen' maar een klopje bij de schoft. Blijven daarbij ook correct zitten. Dat is voldoende, als het paard wéét wat dat betekent. Dat vind ik nou zo bijzonder aan Zeilinger: die bouwt dat soort 'kleine-dingen-die-heel-groot-zijn al vanaf het allereerste moment in!