kristie14 schreef:
Voor de B is het best netjes, afentoe is hij wat afgeleid. Vind hem wel wat knikkebollig overkomen in het begin. In je gebroken lijntje is het heel duidelijk te zien. Als je daarna over de korte zijde rijd is hij heel even onzuiver voor de A. Dat is denk ik een combinatie van net teveel op de voorhand en net niet actief genoeg door de hoek gereden zijn. Iets om een beetje op te letten. Hij loopt wel het hele proefje achter de loodlijn en wat teveel op de voorhand.
Probeer op je grote volte halsstrekken ietsjes contact te houden met je buitenteugel, hij loopt ietsjes naar buiten weg.
Ook met je grote volte en aangaloperen rechtsom, dan vraag je hem stelling om aan te galoperen maar geeft je buitenhand iets naar voren waardoor hij over de schouder wegloopt en de volte minder rond wordt. Oefenpuntje!
En vanaf dan zie ik dat hij iets meer op de loodlijn komt, lijkt wel of jij de voorkant wat meer met rust laat..

Je linkergalop aanspringen vind ik best netjes. Je mag je volte wat ronder maken. Je blijft een beetje lang op de hoefslag in de hoeken. Het is eigenlijk 1 of 2 passen voor C 1 of 2 passen na C.. iets naar binnenhoefslag. Tussen H en E 2/3 passen op de hoefslag en er weer af en doordraaien naar X, 2/3 passen op X en weer binnenhoefslag. Weer tussen B en M 2/3 passen op de hoefslag en er weer af. En dan voor je bij de C komt weer op de hoefslag en DAN weer netjes door de hoek heen rijden. Dan heb je je volte rond gereden EN heel duidelijk laten zien

Op mooie ruime ronde voltes kun je in iedere categorie heel veel extra punten halen

Linksom netjes aangegalopeerd. Die grote volte bij E was je eerste helft volgens mij iets kleiner. Probeer je te focussen op "tussen" de letters van de hoefslag uitkomen op beide zijdes. Je 2e helft was wel mooi rond.
Middendraf mag wat meer, maar dat is rustig aan wat meer oefenen. Verder heb je netjes gereden in de B. 2e helft van de proef komt hij met zijn neusje meer op de loodlijn.. daar mag je best naar blijven streven vind ik. Fijn dat je een mooie winstpunt hebt gereden!!!