Zwaardere mensen te Paard deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:22

8)7 ik leer ineens ook een hoop over wel en niet gezond :o...

Ik verdiep me er niet zo in omdat ik daar geen tijd voor heb (maak :o ). Kijk dat pizza en friet enzo niet goed is, dat weet ik uiteraard wel en ik kies ook niet per se bewust 'gezond'.

Ik drink eigenlijk geen frisdrank (alleen in combi met Bacardi :D), snoep weinig, drink 1.5 liter water/groene thee/aloë vera per dag, probéér 3 stuks fruit te eten per dag (moet van de osteo :o ), ben gestopt met roken (hele interne flora en fauna overstuur O:) ), eet veel te weinig groente, eet geen vlees, wel vis, eet idd donker boord (of roggebrood of crackers), melk met muesli. Al met al niet heel slecht, iig niet in vergelijking met vele anderen maar tóch meer vetjes gekregen met de jaren en na het stoppen met roken...

Ik wil ook écht niet zwaarder worden hoor (weeg nu met 1.81m ± 70 - 45kg) voor mijn paarden <3 en dan vooral voor mijn haf.

Collie2008

Re: Zwaardere mensen te Paard deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:59

Ook als je je niet verdiept kan je met een beetje redelijk verstand ook wel weten dat je beter kan ontbijten met yoghurt en musli en een op thee in plaats van witte bolletjes met chocopasta met een glas fristi toch? ;-)

Maar je bent prima voor jouw lengte toch? Inderdaad niet veel zwaarder worden, maar daar ben je zelf bij ;-)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:22

Colway, tuurlijk kun je met gezond verstand een eind komen ;). Maar dat bijvoorbeeld donkerbruin brood niet per definitie goed is en 100% fruitsap stiekem toch andere dingen bevat, wist ik niet...

Ik heb jáááááren 60 - 65kg gewogen. Maar de verstrijkende jaren en het stoppen met roken (waardoor bij mij alles in de war is geraakt ;)) hebben niet in positieve zin geholpen :o.

Voor het gezonde zou ik eigenlijk minimaal twee keer in de week moeten sporten maar naast 2 paarden, een full time baan én een huishouden (en alle sociale 'verplichtingen') heb ik daar vaak de puf niet meer voor. Dus probeer ik iig maar op mijn eten te letten, altijd de trap te pakken en zoveel mogelijk te fietsen.

En ze maken al die slechte dingen ook zo lekker. Gortdroge muesli of die lekkere variant met stukjes chochola, hmmmmm moeilijke keuze :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:27

Colway schreef:
Ook als je je niet verdiept kan je met een beetje redelijk verstand ook wel weten dat je beter kan ontbijten met yoghurt en musli en een op thee in plaats van witte bolletjes met chocopasta met een glas fristi toch? ;-)

Maar je bent prima voor jouw lengte toch? Inderdaad niet veel zwaarder worden, maar daar ben je zelf bij ;-)

Nou ik zag laatst een programma op de televisie dat muesli anders boordevol suiker zit. Dat wanneer je dagelijks een kommetje muesli eet, je bijna alleen daarvan 8 kilo suiker per jaar binnen krijgt. Dat dat juist iets is waar mensen de mist in gaan, omdat men denkt dat dat gezond is. Je kunt dan beter havermout eten of zemelen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:37

dat is cruesli denk ik ;-)

Gewone (biologische)muesli is niet gesuikerd, Dat is gewoon havermout met nootjes bijvoorbeeld en nog wat granen. is ook absoluut niet zoet, eerder saai/neutraal bijna kartonachtig van smaak vindt ik. Maar de krokante muesli (de cruesli dus) die staat stijf van de suiker (wel erg lekker + )

Mensen denken alleen dat Cruesli ook gezond is inderdaad want het is ontbijt van granen denken ze dan ;-)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:38

Ik was trouwens echt verslaafd aan die Cruesli met chocola, goddelijk met milde boeren yoghurt...*smek*

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:47

Kijk maar eens op een gemiddeld pak musli/crusli chocopops, chocoschelpjes, of andere "goede" ontbijt producten.
Pak een weegschaaltje en weeg af wat je normaal eet, met daarbij de meestal gebruikte halfvolle melk, en ga dan op het pak kijken hoeveel callorieen je naar binnen werkt, dan schrik je gewoon.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:51

Dat muesli niet gezond was, wist ik overigens wel hoor. Mijn vriend is fitness instructeur en die wijst me fijntjes op dat soort dingen ;). Alles wat ik leuk en lekker vind, mag niet of is niet goed :(.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:53

Sees schreef:
Dat muesli niet gezond was, wist ik overigens wel hoor. Mijn vriend is fitness instructeur en die wijst me fijntjes op dat soort dingen ;). Alles wat ik leuk en lekker vind, mag niet of is niet goed :(.

Haha..............en ik denk dat daar de meeste mensen tegenaan lopen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:55

Colway schreef:
dat is cruesli denk ik ;-)

Gewone (biologische)muesli is niet gesuikerd, Dat is gewoon havermout met nootjes bijvoorbeeld en nog wat granen. is ook absoluut niet zoet, eerder saai/neutraal bijna kartonachtig van smaak vindt ik. Maar de krokante muesli (de cruesli dus) die staat stijf van de suiker (wel erg lekker + )

Mensen denken alleen dat Cruesli ook gezond is inderdaad want het is ontbijt van granen denken ze dan ;-)

Niet te vr*eten idd. Daarom zeg ik, alles wat ik lekker vind, mag niet :(. Kaas (ik eet geen vlees en zoet is niet mijn favoriet)!!! Kaas op brood, extra kaas op de pizza, kaas in de uiensoep, kaas bij de pasta, kaas kaas kaas :9. Maar nee hoor, kaas is ook weer slecht :9. Smeerkaas vind ik niet te b*ren, alleen met een lading kruiden er op die weer heel veel zout bevat wat dus ook weer niet goed is :roll: Cruesli mag niet alleen die gortdroge troep. Soepstengels mag ook niet want die zijn weer in een zwembad olie gebakken. Gezellig kaasplankje, mag niet. Alcohol, mag niet. Ik zou van frustratie bijna weer gaan roken :D.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:03

marjootje schreef:
Kijk maar eens op een gemiddeld pak musli/crusli chocopops, chocoschelpjes, of andere "goede" ontbijt producten.
Pak een weegschaaltje en weeg af wat je normaal eet, met daarbij de meestal gebruikte halfvolle melk, en ga dan op het pak kijken hoeveel callorieen je naar binnen werkt, dan schrik je gewoon.

Als ik een bakje volle griekse yoghurt eet met een hand ongebrande noten krijg ik veel meer calorieën binnen. Het gaat erom hoe de calorieën zijn opgebouwd en op welk moment van de dag je ze inneemt ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:09

Supervixen schreef:
Ik heb een keer de keuringsdienst van waarde gekeken en dat ging over dat ik kies bewust logo. Fabrikanten betalen elk jaar om dat keurmerk op hun product te mogen zetten. Het product moet wel aan het één en ander voldoen, maar die regels zijn ook zo krom als wat.
Er was een biologische appelteler en hij mocht het keurmerk niet op zijn biologische appelsap zetten, omdat het teveel suikers bevatte.. de niet biologische appelsap was dan weer vermengd met water ofzo en daar mocht wel het logo op.. Slaat echt nergens op.
Met gewoon logisch nadenken in de supermarkt kom je een stuk verder.

Ik heb diezelfde aflevering ook gezien! Je wordt als consument "genept" waar je bij staat. Unilever láát de consument geloven dat er geproduceerd wordt wat de consument wenst. De waarheid is, dat Unilever de consument zo in verwarring weet te brengen dat het idd bijna niet meer te overzien is. Verder ben ik het met Supervixen eens dat je met logisch nadenken in de supermarkt een heel eind komt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:45

Het is inderdaad wel zwaar schandalig inderdaad, kan me er echt over opwinden. Laatst op een site die ook waren onderzoek doet een stuk over ontbijt koek (dacht snelle jelle) zit meer rotzooi in dan goeds

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:26

Sees schreef:
Niet te vr*eten idd. Daarom zeg ik, alles wat ik lekker vind, mag niet :(. Kaas (ik eet geen vlees en zoet is niet mijn favoriet)!!! Kaas op brood, extra kaas op de pizza, kaas in de uiensoep, kaas bij de pasta, kaas kaas kaas :9. Maar nee hoor, kaas is ook weer slecht :9. Smeerkaas vind ik niet te b*ren, alleen met een lading kruiden er op die weer heel veel zout bevat wat dus ook weer niet goed is :roll: Cruesli mag niet alleen die gortdroge troep. Soepstengels mag ook niet want die zijn weer in een zwembad olie gebakken. Gezellig kaasplankje, mag niet. Alcohol, mag niet. Ik zou van frustratie bijna weer gaan roken :D.

Ik ben ook een kaaskop, ik houdt niet van zoet. Maar dat eet ik wel hoor, evenals mijn glaasje wijn in de avond. Ik eet wel gezond verder, ben 7 jaar geleden gestopt met roken en ik fitness 3 maal in de week en daar ga ik op de fiets naartoe das dan weer 36 kilometer fietsen in de week erbij. Patatje eet ik ook, maar alles met mate. Ik heb de neiging juist wanneer ik me alles ontzeg, ik juist driedubbel zo'n trek er in krijg.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:33

Waarom nemen jullie dan geen nootjes in plaats van kaas?
Geen tijgernootjes maar bij een natuurwinkel kun je vaak ongezoute / ongesuikerde nootjes halen.

Walnoten, amandelen, ongezoute cashew nootjes etc.
Nootjes kunnen veel calorieen bevatten maar dit zijn goede calorieen, zeker als je veganist of vegetarier bent is noten eten heel gezond.

Als dietiste wil ik iedereen het volgende mee geven: Je mag ALLES eten.
Maar eet het met mate. Elke dag chips is niet goed, maar je hoeft je alles behalve schuldig te voelen als je eens per week een handje chips neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:37

Oh, die eet ik ook hoor, soms samen met kaas en druifjes :D Ik lust alleen geen amandelen en die zitten in grote getale in al die mixen. Ik heb wel altijd hazelnoten en walnoten in huis.

Ik eet gewoon lekker kaas en ook meer dan een handje chips in de week, maar ik ben niet iemand die een zak in een keer leeg kan eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:41

Mensen zijn zich niet meer bewust van hun eten en waar het vandaan komt, als het maar goedkoop is. Laatst was hier een topic over iemand die dacht dat de reclame van wakkerdier een grapje was. Men kijkt niet verder dan de melk en denkt dat een reclame tegen het binnenhouden van koeien en niet meer naar buiten een grap is.
Mensen die denken dat een ei uit de fabriek komt.
Ik kook bijna al mijn voeding zonder behulp van poedertjes en potjes en dan weet je precies wat in je eten zit. Ik rijdt eenmaal in de zoveel maanden een dikke 100 kilometer om mijn biologische vleespakket te halen, omdat ik weet waar mijn vlees vandaan komt, ik eet geen jonge dieren, eieren en kip van scharrelkippen die op het weiland van mijn zus lopen. Bewustwording is het halve werk.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:41

Ik haal altijd 85% chocolade, en dan van die ongesuikerde, ongezoute notenmix uit de biowinkel. De chocolade smelt ik dan, de nootjes gooi ik erin, zo laat ik het weer hard worden en dan snijd ik het in stukjes die kleiner zijn dan hoe je ze bij de supermarkt haalt :') En dan is de behoefte aan chocolade ook weer bevredigd!

Kaas eet ik niet, veganistische 'kaas' vind ik echt zum kotzen :r daar doe ik dus niet aan. Ik ben ook bezig met stoppen met roken, het lukt nog niet heel goed, maar het gaat. :')

expetaraste

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:05

nfl nike jersey
As training camp approaches, we take a look at the players on each team who will be most heavily scrutinized. The list contains a fair amount of quarterbacks — no stunner there — but we tried to highlight as many non-QBs as we could. The players highlighted range from rookies to veterans with 10 or more years of experience.
In the seventh of an eight-part series, we look at the NFC South from the 2011 order of finish:
Saints QB Drew Brees
A city hero and franchise savior currently sits in a swamp of bad feelings, and there’s no team that could use a little brightening more than the Saints. In a matter of five months, they have gone from Super Bowl contenders to a discipline-gutted team — with Brees’ contract stalemate providing a dark backdrop. The two sides still could come to an agreement on a long-term deal by the July 16 deadline, but if Brees has to play this season on the one-year franchise tender (worth $16.371 million) the feeling is that he will be none too happy about it. The Saints need Brees more than ever to have another great season with head coach Sean Payton missing the season and the rest of the staff somewhat in flux early on.
Others worth mentioning: DT Sedrick Ellis, LB Curtis Lofton.
Falcons OLT Sam Baker
PFW’s Dan Parr recently spoke with QB Matt Ryan, who supported his offensive linemen. It was a vote of confidence, yes, but the players still must perform better. Baker tops the list. He’s in danger of losing his starting OLT job permanently if he doesn’t improve and hold off either Will Svitek or third-round rookie Lamar Holmes. The Falcons didn’t add much else in the offseason but could find a remaining candidate in free agency (ex-Charger Marcus McNeill remains available) or add a castoff around cutdown time during the preseason.
Others worth mentioning: DE Ray Edwards, LB Sean Weatherspoon.
Jason Cole: Disharmony between NFL, players' association not good for game]
Panthers ORT Jeff Otah
Otah has come to a crossroads in his career. When healthy, he’s a massive road grader who can spearhead the power run game, a staple in Carolina. But too often, Otah has been banged up, missing 35 games (while playing only 29) in his four pro seasons. The Panthers have to know what they have in Otah, whose rookie contract runs out after this season. His backup, Byron Bell, was too penalty-prone in his place last season. And though the team has no natural other replacement on the roster, they could cut ties with him if he turns in another injury-addled season.
Others worth mentioning: LB Jon Beason, NT Ron Edwards.
Buccaneers QB Josh Freeman
Freeman burst on to the scene with a terrific 2010 season and then self-immolated with a nightmarish ’11 campaign. His backslide was shocking, going from 25 TD passes and nine turnovers in ’10 to 16 TD passes and 27 turnovers last season. There have been a variety of reasons attributed for the regression, but Freeman believes that a slimmer frame (he says he has lost about 20 pounds) will make a big difference. But commitment counts, too, and the previous coaching staff was guilty of coddling Freeman and making him the franchise centerpiece before he was fully established. The new staff, led by businesslike Greg Schiano, won’t do that — and it won’t accept anything short of wholesale progress in a transitional season in Tampa.

Others worth mentioning: DT Gerald McCoy, WR Vincent Jackson.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:19

Appelmoes_11 schreef:
Ik haal altijd 85% chocolade, en dan van die ongesuikerde, ongezoute notenmix uit de biowinkel. De chocolade smelt ik dan, de nootjes gooi ik erin, zo laat ik het weer hard worden en dan snijd ik het in stukjes die kleiner zijn dan hoe je ze bij de supermarkt haalt :') En dan is de behoefte aan chocolade ook weer bevredigd!

Kaas eet ik niet, veganistische 'kaas' vind ik echt zum kotzen :r daar doe ik dus niet aan. Ik ben ook bezig met stoppen met roken, het lukt nog niet heel goed, maar het gaat. :')

Ik moet zeggen dat ik veganistische mozzarella nog niet zo slecht vond.

Ik eet altijd alpro soya yogurt, nooit normale yogurt, ik voel me gewoon niet lekker als ik te veel zuivel eet.
Bovendien voel ik me veel energieker als ik dierlijke producten een aantal dagen per week laat liggen.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:21

Ondanks dat ik de berichten die jullie plaatsen interessant vindt, is dit niet het juiste topic lijkt me.

Toch ga ik even mee offtopic
In de ochtend eet ik 1 mok/kom biologische magere yoghurt.
Die gooi ik in de keukenmachine.
Daar gooi ik bij een appel of peer oid.
En 1 banaan voor de b12 en magnesium.
En chizaad voor heel veel andere dingen.
Heerlijk! Gezond. En geen honger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:32

Chizaad? Wat is dat dan?

En is idd het niet juiste topic, maar ach we praten toch al 67 pagina's in cirkeltjes, dus dit is wel verfrissend :D

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:42

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:06

Chia zaad is een superfood (net als goji bessen, acai bessen, hennepzaad) rijk aan omega 3/9 en boordevol eiwitten...Tis een klein mini zaadje, smakeloos, als je het in water doet krijg je een soort lijnzaad-snot :+ Overal in te gebruiken en super gezond dus

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:20

Je moet het inderdaad niet in water doen en dan bekijken ;)