S_en_Z schreef:Dat is het topic ha maar dat gaat meer over voltes en lengtebuiging, jij hebt het nu over nageven en van achteruit leren nageven over de schoft zodat ze meer leert rijzen (en ik nu net ook in m'n post)
Pion ik ben ook zo hahaha
ik lees het allemaal ja. dus ben benieuwd naar het rijzen vooral

ik houd t hier in de gate

haha pion
ik ken het gevoel!
edit: had deze fotos die jaren terug dus ook op bokt gezet..haha dat heb ik geweten. las het pas nog eens terug, mijn reacties ook hihi. maargoed

iemand had het volgende plaatje voor me gemaakt, hoe het wel behoorde te zijn qua lijnen in het groen, en rood wat ik deed/hoe ik zat.

en deze foto is van een jaar (of 2?) later, met een nieuw zadel en nieuwe juf (die ik nu niet meer heb):

te diep, geen achterhand gebruik. zit wel veel beter, mede door passend zadel en zeker door de goede begeleiding!
gespannen nek-kaakgewricht, klopt he?
nu stop ik met al die foto's haha. ik vond ze ineens dusja. ik zal na reacties, weer nieuwe plaatsen, en dan ook eens nieuwe laten máken zodat we ook zien hoe we nú rijden.
ooeehh ik heb ook een filmpje gevonden, van toen we les hadden met het nieuwe dressuurzadel. Ben het geloof ik niet meer eens met het commentaar

ik hoor het wel of we die ook willen zien. geen geweldige kwaliteit.
Ik las hier ook over het lichtrijden, dat iemand te veel ging zitten zegmaar. ik ben dat uiteraard ook bij mezelf gaan controleren, en ga dat in mn aankomende les ook eens aankaarten hoe zij er over denkt etc!!