Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 10:57

Yamcha schreef:
MaritAriel schreef:
wat bedoel je met; daar zit ook veel meer gewicht op? :)

Nou, dan heb je toch per saldo evenveel of meer druk per vierkante cm?

Dik, meer vet = meer kilo's + iets groter draagvlak = evenveel of meer gram per cm2.

Maar als je een stevig rondgeribt paard hebt, wat 600 kg weegt, dan mag je er met 70 kg best op.
Alleen als je lengte bij 70 kg 1,50 is heb je behoorlijk overgewicht.

edit, typfout...
Laatst bijgewerkt door coydog op 14-07-11 11:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 10:58

coydog schreef:
Maar als je een stevig rondgeribt paard hebt, wat 600 kg weegt, dan mag je er met 70 kg best op.
Alleen als je lengte bij 70 kg 1,50 is heb je behoorlijk overwicht.

maar voor het paard is het geen verschil :P . of die gene nou door zijn kleinere lengte dikker toont.. Ja 70 kg blijft 70 kg dat maakt voor het paard geen verschil .

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:01

Dat snap ik MaritAriel, heb nog een poging gedaan tot quoten.
Gaat er om dat overgewicht lastig is maar de kilo's dan niet uitmaken wat betreft draagkracht van het paard.

Enne, ik bedoelde overgewicht natuurlijk, overwicht haal je ergens anders uit, niet uit je kilo's :')

Anoniem

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:07

Ik snap wat je bedoelt Coydog, en ik ben het met je eens ook :)

Whahaha, en overwicht / overgewicht blijft erg grappig :D

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:15

coydog schreef:
Dat snap ik MaritAriel, heb nog een poging gedaan tot quoten.
Gaat er om dat overgewicht lastig is maar de kilo's dan niet uitmaken wat betreft draagkracht van het paard.

Enne, ik bedoelde overgewicht natuurlijk, overwicht haal je ergens anders uit, niet uit je kilo's :')

ja das waar :=

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:25

vanitymay schreef:
Prima das jouw keuze, je hoeft in principe helemaal niemand anders op je paard te laten rijden! We hebben het hier over of het al of niet schadelijk is of zou zijn, en dat is het in veel gevallen dus helemaal niet.

Paardrijden is sowieso niet bevorderlijk voor de paardenrug (en alle andere gewrichten)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:41

Moderatoropmerking:
Even weer wat persoonlijke berichten verwijderd.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:33

Stephanie_86 schreef:
Wilawander schreef:
Toch denk ik dat er een hoop mensen zijn die geen foto's meer van zichzelf op paard durven tonen op Bokt.........

ik mijn profiel staan er een paar hoor schaam me niet heb een prachtpaard die mij kan dragen daar heb ik m ook op uitgezocht

Ik vind je ook geen erstig overgewicht hebben hoor!
Want over die groep ging het geloof ik.
Je ziet er goed uit hoor, en het past inderdaad ook goed bij je paard.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:14

MaritAriel schreef:
coydog schreef:
Alleen als je lengte bij 70 kg 1,50 is heb je behoorlijk overwicht.

maar voor het paard is het geen verschil :P . of die gene nou door zijn kleinere lengte dikker toont.. Ja 70 kg blijft 70 kg dat maakt voor het paard geen verschil .

Ik dnek zeker wel dat daar verschil in zit: vet is gewicht dat achter de beweging blijft en daarme behoorlijk stoort, het gaat een onafhankelijke houding tegen doordat men er geen controle over heeft, en controle over je lichaam is een basisvoorwaarde voor een onafhankelijke houding.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:19

sorry maar ik vind het een beetje on respect vol dat je zoon topic opent :n

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:19

elinedeau95 schreef:
sorry maar ik vind het een beetje on respect vol dat je zoon topic opent :n

Wat is er mis mee dan?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:42

Citaat:
Ik dnek zeker wel dat daar verschil in zit: vet is gewicht dat achter de beweging blijft en daarme behoorlijk stoort, het gaat een onafhankelijke houding tegen doordat men er geen controle over heeft, en controle over je lichaam is een basisvoorwaarde voor een onafhankelijke houding.

Klopt, maar het gewicht blijft evengoed hetzelfde, daar kan je niet omheen en hoe meer gewicht des te meer belasting

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:42

Je zou dan eigenlijk moeten stellen dat iedereen met een BMI boven de 30, niet zou moeten paardrijden. Want dan heb je de groep te pakken die je kunt kenmerken als "obees" (oftewel zwaarlijvig, corpulent volgens de DvD :) ).

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:44

Oh en aangezien ik zelf in die groep viel, maar nu sinds kort net niet meer, kan ik weer met een gerust hart op mijn paard gaan zitten. Ben ik even blij. Maar desondanks trillen mijn vetjes ook hoor en kan ik ook minder goed doorzitten in de draf dan met 10 kilo minder op mijn lijf :). Maar goed, afvallen is makkelijker gezegd dan gedaan is mijn ervaring. Desondanks ben ik er toch (maar weer) mee bezig, vooral voor mijn eigen gezondheid. De bij-effecten (leuker om te zien, fijner voor het paard) zijn dan mooi meegenomen.

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:56

Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat je met een BMI van meer dan 30 lekker kunt trainen met je paard .
Niet dat je dan helemaal niet kan paardrijden, maar serieus aan de slag gaan lijkt me erg lastig.
(toen ik een stukje dikker was ging t ook minder soepel. maar heb geen bmi van >30 gehad)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:24

Ligt erin in welke vorm iemand dik is?

Iemand kan bijvoorbeeld een enorme kont hebben, of enorme bovenbenen bijvoorbeeld, of alles gelijk verdeeld :)

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:29

Anoukie schreef:
Oh en aangezien ik zelf in die groep viel, maar nu sinds kort net niet meer, kan ik weer met een gerust hart op mijn paard gaan zitten. Ben ik even blij. Maar desondanks trillen mijn vetjes ook hoor en kan ik ook minder goed doorzitten in de draf dan met 10 kilo minder op mijn lijf :). Maar goed, afvallen is makkelijker gezegd dan gedaan is mijn ervaring. Desondanks ben ik er toch (maar weer) mee bezig, vooral voor mijn eigen gezondheid. De bij-effecten (leuker om te zien, fijner voor het paard) zijn dan mooi meegenomen.

Ik vind 'fijner voor het paard' niet slechts een 'bij-effect' hoor.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:36

Ik wel :). Hoor.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:39

Astridhorse schreef:
Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat je met een BMI van meer dan 30 lekker kunt trainen met je paard .
Niet dat je dan helemaal niet kan paardrijden, maar serieus aan de slag gaan lijkt me erg lastig.
(toen ik een stukje dikker was ging t ook minder soepel. maar heb geen bmi van >30 gehad)

Nee dat is ook niet lekker :n, aangezien je dan erg moeilijk conditie kunt opbouwen en al erg snel uitgeput bent. Ik denk ook zeker dat je voor de paarden"sport" zelf ook sportief moet zijn. Dat betekent voor mij niet dat je een afgetraind lichaam moet hebben, maar wel dat je goed in balans bent en een gezond gewicht hebt.

Dus als ik voor mezelf spreek: daar werk ik dan ook (weer) aan :).

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:40

Anoukie schreef:
Ik wel :). Hoor.

Ik vind leuker voor het paard niet helemaal juist, minder slecht voor het paard is beter ;)

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:42

Ik schreef ook: leuker om te zien, fijner voor het paard :).

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:42

Maar goed, dat is mijn mening, ieder heeft ook recht op zijn/haar mening daarover.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:44

Maar dat kun je toch geen 'bijeffect' noemen? Je (algemeen) doet er toch alles aan om het je paard zo comfortabel mogelijk te maken???

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:48

Ja zo denk ik er ook over Abiola..

Net alsof je op een paard gaat zitten met een hoog gewicht en het je niet boeit dat je je paard schade aanbrengt..

Tsja, als je dan afvalt is het slechts een leuke bijkomstigheid..

Aparte manier van denken, vind ik nog steeds ;)

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:53

Dat zeg ik allemaal niet, jullie geven er nu allemaal je eigen draai aan. Ik zeg alleen dat IK afval voor MIJN gezondheid, dat staat bij mij op nr. 1.