Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:17

in ermelo was een testwedstrijd bitloos rijden waarbij officiële juryleden de proeven jureerden en er geobserveerd werd met wat voor bitloze tuigage gereden werd en wat voor effect dat had. Dat met oog op vaststellen of in de toekomst bitloos dressuurrijden wordt toegestaan, zo ja, welke optomingen toegestaan zijn vanaf welke klasse, of dat apart moet, of in dezelfde klasse als combinaties met bit en of hetzelfde of eventueel anders beoordeeld zou moeten worden op bepaalde onderdelen (bijv. aanleuning)

Bitloos rijdende ruiters werden uitgenodigd deel te nemen in vrij te kiezen klasse van hun eigen "niveau".

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:20

joyce B schreef:
in ermelo was een testwedstrijd bitloos rijden waarbij officiële juryleden de proeven jureerden en er geobserveerd werd met wat voor bitloze tuigage gereden werd en wat voor effect dat had.

Ah ok..ja dat had ik gelezen.
Maar bitloos wedstrijddressuur binnen de huidige kaders is onzin uiteraard, ik kan Arabesk alleen maar gelijk geven :P

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 10:59

KiWiKo schreef:
nee Vur :) IRL is het echt anders beoordelen :)

Mmmm.

ironlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 16:11

Ik kreeg zojuist een aantal videos toegestuurd van alle deelnemers tijdens de training en warmup in Windsor.

Poehpoeh, we hebben met Totilas en Parzival twee absolute toppaarden. Klaus Balkenholl zijn ogen rolde zowat
uit zijn kassen.

Als alles één keer meezit kunnen deze twee paarden samen 100 tienen scoren.

Maar ik begrijp best dat het pijn doet dat er nieuwe standaards gezet zijn.

Edward heeft slecht één probleem, en dat weet hijzelf ook..... Zijn tenen steken veel te veel naar buiten :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 02:25

Sneu, Zipje. Mogen we jou ook af breken? De galop is niet onzuiver. Hij is enkel niet ruim en ik ken sowieso niet veel paarden die echt ruim galopperen op beton.

horseyfries

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 02:32

Hoezo vraag je nu aan Zipje of je haar mag afbreken? Als iedereen vind dat ze het recht hebben om Totilas en Edward Gal af te breken als ze wereldkampioen worden met meer dan 90 %, waarom zou iemand anders dan geen recht hebben om iets van HUN rijden te zeggen?

Als jij dit niet onzuiver vind dan moet je het toch echt eens op normale snelheid afspelen, dankzij het multivertragen is er toch nog net een miniem zweefmoment te vinden, maar op gewone snelheid is die ver te zoeken. Als je even verder kijkt zie je trouwens ook dat de ondergrond daar niets mee te maken heeft, ook op zand is het beeld exact hetzelfde.
Maar goede smoes hoor!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 02:40

NU wil je wel vertraagde beelden kijken HF? ;)
En als je enige argument het afbreken van een bokkers rijstijl is, dus een bokker persoonlijk aanvallen. Dan vind ik dat inderdaad sneu. :)

ironlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 03:45

pharagirlke schreef:
En als je enige argument het afbreken van een bokkers rijstijl is, dus een bokker persoonlijk aanvallen. Dan vind ik dat inderdaad sneu. :)

Bedoel je hiermee dat als iemand een Bokker is de rijstijl automatisch in orde is, of bedoel je hiermee dat je een Bokker nooit mag aanvallen. Als dit laatste het geval is zou ik Anky, Edward, Patrik etc.... een mailtje sturen dat ze maar heel snel lid moeten worden. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 03:48

Ik bedoel er mee dat als je in een discussie iemand moet na gaan, filmpjes moet plaatsen en die belachelijk moet maken, dat je bijdrage aan de discussie weinig waard is om nog maar te zwijgen over je discussie technieken.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:38

Gaat dit nog over het zogenaamde extreme lopen van Totilas eigenlijk?

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:55

nee en dat heb ik ook al eerder gepost, dat het niet uitmaakt waar het topic over gaat, het al snel verzand in een hetze tegen HF, HS, rollkur en anky/sjef en hun leerlingen

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:05

pharagirlke schreef:

Nee, ik wil niet vertraagde beelden zien, ik zeg toch dat je het op ware snelheid eens moet afspelen?
Je eennalaatste zin is niet te begrijpen, maar ik schat dat ik weet wat je bedoelt.
Conclusie: dan is het net zo sneu van jou en alle andere Bokkers om topruiters persoonlijk aan te vallen op hun rijstijl!! :j _/-\o_

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 13:45

Dat vind ik dus pas extreem. Dat dit topic allang niet meer gaat waarover het zou moeten gaan en dat dan vervolgens 67 pagina's lang!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:19

Nou als je hier je mening geeft en niet gecharmeerd bent van Totilas en het inderdaad ook overdreven vindt, dan krijg je meteen bakken over je heen dat je het eerst zelfs maar eens moet kunnen, dan dat de FEI juryleden het heus allemaal beter weten dan jij en dat ze niet voor niets wereldkampioen zijn.

Ik vind dat allemaal "rare" argumenten om iemand de mond te snoeren. En hoe vaak je dat ook weerlegd, ze blijven hier terugkomen.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:20

Angelita schreef:
Ilzas schreef:
Ja inderdaad, we moesten maar gewoon kritiekloos achter de massa aanlopen en "smaak" moest ook maar helemaal afgeschaft worden.

Kritiek en betrokkenheid bij je sport kunnen heel goed samen gaan hoor.

Ach kom zeg, een gefundeerde mening geven is heel iets anders dan mensen persoonlijk aanvallen.

Ik voel me absoluut niet aangesproken en neem aan dat je mij hier ook niet mee bedoelt?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:26

Ilzas schreef:
Nou als je hier je mening geeft en niet gecharmeerd bent van Totilas en het inderdaad ook overdreven vindt, dan krijg je meteen bakken over je heen dat je het eerst zelfs maar eens moet kunnen, dan dat de FEI juryleden het heus allemaal beter weten dan jij en dat ze niet voor niets wereldkampioen zijn.

Ik vind dat allemaal "rare" argumenten om iemand de mond te snoeren. En hoe vaak je dat ook weerlegd, ze blijven hier terugkomen.

Het is prima dat je daar wat van vind en er tegenin gaat, maar dat hoeft toch niet persoonlijk te worden? En als mensen alsnog de poot stijf houden en je het met fatsoenlijke argumenten dus niet red (omdat mensen daar niet voor openstaan? Of welke reden dan ook, kan prima aan een ander liggen) dan vind ik dat je volwassen genoeg moet zijn om daar dan boven te staan en de boel de boel te laten, in plaats van toch te willen ''winnen'' door het persoonlijk te maken. Dat is toch geen manier van discussiëren?

Ik doel daarmee op mensen die niet begrijpen dat je er in een discussie (op niveau) geen persoonlijke dingen bij moet halen (op een nare, onder-de-gordel manier), dat loopt toch nergens op uit. Als jij daar niet aan mee doet dan doel ik inderdaad niet op jou. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:28

horseyfries schreef:
pharagirlke schreef:

Nee, ik wil niet vertraagde beelden zien, ik zeg toch dat je het op ware snelheid eens moet afspelen?
Je eennalaatste zin is niet te begrijpen, maar ik schat dat ik weet wat je bedoelt.
Conclusie: dan is het net zo sneu van jou en alle andere Bokkers om topruiters persoonlijk aan te vallen op hun rijstijl!! :j _/-\o_

Neen want in dit geval doet dat tot de discussie, in een RIJ-ITP of een RT-HAW mag je toch ook over iemand rijstijl spreken net als je op RT-D mag spreken over LDR en weet ik wat nog allemaal, in dit geval ging het om Totilas zijn extreme lopen. Als Arabesk kritiek wil op haar filmpjes zal zij deze wel op bokt.nl zetten. Dat doet simpelweg niets tot deze discussie.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:33

Wellicht ten overvloede, maar toch:

Ik hou van mijn sport en ik hou van dressuur. Ik hou ervan om te zien hoe ruiters steeds weer schaven om steeds verder bij de perfectie komen en op momenten dat bereiken: nog stiller in de aanleiding, de hulpen/inwerking van de ruiter nog minder zichtbaar, paard wat ontspannen en op de muziek gaat: helemaal leuk.

Ik vind echter dat Edward en Totilas de verkeerde kant opwerkt: de hulpen duidelijk zichtbaar, tenen naar buiten, een paard dat in Spaanse pas draaft en die stijf lijkt te staan van de spanning. Ik zie één en al hectiek en beweging en da's gewoon mijn smaak niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:35

Dat jij nog moeite doet Ilzas, er wordt toch van gemaakt dat je Edward af breekt! Doe doe! *zwaait met vingertje voor Ilzas neus*

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:38

Stijf van de spanning? Ik heb hem 3x in real life een proef zien lopen en vond hem zeer ontspannen. Vanuit uitgestrekte draf in een supermooi uitgestrekte stap en na de proef direct lange teugel en dan rustig wegstappen, dat is naar mijn gevoel niet stijf staan van de spanning. Paard is naar mijn idee enorm nuchter en werkwillig.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:38

pharagirlke schreef:
Dat jij nog moeite doet Ilzas, er wordt toch van gemaakt dat je Edward af breekt! Doe doe! *zwaait met vingertje voor Ilzas neus*

Ah ja, ik was met vakantie en nu ben ik weer "fris" :D
Laatst bijgewerkt door Ilzas op 06-11-09 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:39

Ilzas, helemaal gelijk :).

Lees hier af en toe een beetje mee in dit forum, en zie het iedere keer weer gebeuren dat als iemand Totilas te extreem/niet mooi vind bewegen direct Horseyfries (onder andere) er op af vliegt om hem/haar de mond te snoeren, en haar redenen om gelijk te krijgen worden ook nog eens steeds leuker ook. Waarschijnlijk is ze ook van mening dat zij meer recht van spreken heeft omdat ze met haar Friesen in de nationale sport heeft gereden.

Maar gelukkig heeft iedereen evenveel recht van spreken. Internationaal GP jurylid, nationaal rijdende amazone of leek: iedereen mag zijn mening (met ieder zijn eigen redenen uiteraard) hebben.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:41

Vala schreef:
Stijf van de spanning? Ik heb hem 3x in real life een proef zien lopen en vond hem zeer ontspannen. Vanuit uitgestrekte draf in een supermooi uitgestrekte stap en na de proef direct lange teugel en dan rustig wegstappen, dat is naar mijn gevoel niet stijf staan van de spanning. Paard is naar mijn idee enorm nuchter en werkwillig.

Hoge bomen vangen veel wind. Dus er zijn veel beelden van hem in omloop. Dat er beelden zijn van hem ontspannen, dat zal gerust, dat mag ook wel. Ik zie in ieder geval ook beelden van een zeer gespannen paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:46

Het zou er misschien anders uitzien als Edward eens een klein glimlachje zou proberen of even de wangetjes zou laten wiebelen.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:49

Je zou toch denken dat ie genoeg redenen heeft om te lachen...