Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik denk dat ik het helemaal met je eens ben dat merendeel van de bokkers zich niet kan voorstellen hoe een SB of wijken eruit ziet
Kadankovitch schreef:Geachte Clarence,
De heren Professor en zijn echo Fabersmid, zijn niet er op uit om te communiceren, zij beleren. En zodra zij zich aangevallen voelen op hun gedrag, spelen zij de beledigenden. Meestal ook het moment dat zij beiden niet in staat zijn één terzake doent argument naarvoren te brengen. Vandaag kwam ik terug en aanschouwde het volledig onzinnige, naast de kwestie zijnde antwoord van de oh zo geleerde heer Professor, waarbij geheel nevenbij nog een citaat publiceerde van Nuno Oliveira waar deze stelde dat het enige verschil tussen Baucher en Steinbrecht een geografisch verschil zou zijn. Hoezo; schiet in eigen voet aktie. Deze heer voelt zich voor leugenaar uitgemaakt, maar corrigeert wel snel even zijn verhaal aangaande de gewraakte leugen. Hij beweert een citaat te hebben van Baucher waarin deze zou beweren dat zijn eerste methode geheel fout is, maar hij komt met een duits citaat waarin sprake is van het werk van J.C.Racinet (een recent geschreven werk) bijgevolg kan het citaat niet van Baucher zijn. Net zoals Hij in gebreken blijft met het citaat uit een of ander standaartwerk waarin zou staan dat de stelling bij schouderbinnenwaarts gebruikelijk, contrastelling zou heten. Het enige waarmee wij worden bekogeld zijn denigrenende opmerkingen over niet goed lezen, niet begrijpen, geen goede opleiding gehad hebben, ons ware niveau, etcetera. En de hinderlijke echo geeft geheel niet tezake doende, in een topic dat de vraag moet beantwoorden 'wat de Hollandse school nu eigenlijk inhoud, de genealogie van de laatsten der Bourbons ten beste.
Wat "vaststaande feiten" betreft, hebben maar twee de toets der wetenschap tot nu toe kunnen doorstaan: Death and taxes.
De enige zekerheden in dit leven. Professor, U als 'wetenschapper', ooit het werk van Karl Popper gelezen?
Ik heb het al eens eerder geschreven: Ik bedenk mij wel twee keer voor ik met deze heren in een discussie treed.
Met vriendelijk groet,
Kadankovitch
Professor schreef:Citaat:horseyfries:Met uw beschrijving van de hulpen, het binnenbeen terug leggen, ben ik het ook eens.
Alleen met de beschrijving "buiging kan niet voorhanden zijn" heb ik wat moeite als het wijken voor de eenzijdige kuit op de volte betreft.... Dan is het paard toch echt gebogen!
Helaas mevrouw horseyfries daar slaat u de plank totaal mis.
De oefening wijken voor de kuit, daar is in elke situatie geen buiging, begin nu werkelijk te twijvelen aan uw opleiding.
Wanneer u toegeeft waar de kuit drijft, dus achter de singel een handbreedte.
Dan kan het paard nooit zich inbuigen omdat dat een geheel andere been/kuithulp is, het binnenbeen geeft de buiging aan zo dicht mogelijk achter de Singel, dat heeft u zelfs op dit topic ook zo beschreven bij SB.
Denk dat u dingen werkelijk door elkaar haalt.
Een oefening zonder buiging wordt plotsklaps geen andere oefening wanneer men een andere lijn kiest.
Wanneer de lengtebuiging toch voorhanden is dan is het geen wijken voor de kuit meer.
Dan kunt hoog of laag springen dat is gewoon de afspraak hoe de oefeninge gereden dient te worden.
En het heeft geen enkele zin om dit met wijken voor de kuit te doen.
Daar heeft men SB voor.
Bovendien weet u werkelijk niet wat overschenkelen is???(Öffnen und Schließen)

Citaat:Overschenkelen
Commando: recht (links) overschenkelen. Het overschenkelen dient, om het paard enige passen zijwaarts evenredig aan zichzelf te verplaatsen, De voorhand wordt verplaatst met de beide teugels, 1e en 4e werking. De achterhand wordt verplaatst met den eenzijdige kuitdruk (gewichtshulp naar de zijde van de verplaatsing). De beweging wordt ingeleid met de voorhand. Het paard kijkt in de richting, waarin men zich verplaatst. Om het overschenkelen te doen eindigen, woredt gecommandeerd: halt.
Kadankovitch schreef:Geachte Vibabu en Katia,
Nu dacht ik toch dat het om schouderbinnenwaarts ging? Dus bovenstaand citaat?.... Slaat als een tang op een .....vleesproducent?
Ik denk dat indien U zich concentreert op hetgeen Horseyfries duidelijk uitlegt, U heel ver komt. Het heeft geen zin dat allemaal nog een keer te herhalen, waarmee deze nutteloze discussie weer van start gaat. Horseyfries zal preciese vragen zeker beantwoorden. Wat mij betreft; vragen via pb's krijgen altijd antwoord. Natuurlijk als ik een antwoord weet, maar dat laat ik U ook weten.
Met vriendelijke groet,
Kadankovitch
Welke oefeningen kun je bijvoorbeeld nog meer doen om een perfecte schouderbinnenwaarts te krijgen. 
vibabu schreef:Zullen we het nu weer over de schouderbinnenwaarts zelf hebben?Welke oefeningen kun je bijvoorbeeld nog meer doen om een perfecte schouderbinnenwaarts te krijgen.