Kan met mn teen mn neus aanraken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
W_W schreef:@Schangah; Hoe blijf je op deze manier op je zitbeenknobbels zitten? Het lukt mij niet en begin me serieus af te vragen of het fysiek wel mogelijk is... Op een stoel kan ik het wel, maar niet op paard...
Renske_ schreef:maar dat is ook logsch want dan loopt hilde ook een stuk minder bij elkaar en pas hoe meer ze bij elkaar loopt/in aanleuning en oprichting enz dan pas ga je zelf ook meer recht boven je paard zitten, omdat ze dan zelf ook beter op de achterhand lopen ipv nog wat lang, uit elkaar en op de voorhand.
W_W schreef:@Driebergen; Bedankt voor je uitleg. Wat je zegt klinkt idd heel logisch, maar het hoe ontbreekt. Hoe zit je dan goed, hoe voelt dat, hoe merk je dat. Welke spieren span/ontspan je etc?
Ik bedoel eigenlijk met licht zitten dat je, zoals je bij veel jonge paarden ziet, iets voor over met je bovenlichaam zit.
driebergen schreef:Ga voor de lol eens draven en ga sta-sta-zit doen.
driebergen schreef:Mijn instructrice geeft aan een aantal mensen les bij ons op stal en de houding van die mensen is er een stuk beter op geworden.
Maar ik heb inderdaad zelf ook een poosje last gehad van mijn onderrug. Ook had ik wel eens last van mijn bovenbeen, er leek een peesje/zenuw/spier (?) die vanaf mijn bil naar mijn bovenbeen loopt, ff dwars te zitten.
Waar dat precies aan ligt, weet ik niet. Ik heb me ook wel eens afgevraagd of een fysio daar mee van zou weten.
Er zijn toch ook fysiotherapeuten die les geven en dan met name op je houding letten? lijkt me ook wel eens interessant om te doen.
W_W schreef:Oh je en druk verdelen over de beugels. Het lijkt me toch niet te bedoeling dat je op je beugels staat. Moet je de druk nou verdelen over je zitbeenknobbels, (schaambeen??), bovenbenen, kuiten en voeten? Als je goed zit je dus heel comfortabel omdat je een groter draag vlak hebt?
Sin schreef:gaat het hier nu eigenlijk nog over Adb?