Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Snoevie schreef:ja dat is tenminste een eerlijk antwoord.
al denk ik dat een goedpassende cap je niet zo mag 'dwarszitten' zegmaar.
het gaat meer om de mensen met die kulsmoesjes.
wees dan eerlijk
Waratje schreef:Ik hou niet van overbodige artikelen, merrie heeft bijvoorbeeld ook geen neusriem, is overbodig, hang nergens een slofteugel aan, is overbodig, etc.
Huertecilla schreef:Een vreemd paard is een onzeker risico en daarom zet jij een cap op = met cap op calculeer je met meer risico, zonder zou je er niet op stappen.
...
hc
Lara_Silver schreef:DOnzin, dat paard hoeft helemaal geen enkel risico te waarborgen, maar omdat ik op het moment van kennismaken niks over het paard weet doe ik uit voorzorg een cap op.
Huertecilla schreef:Lara_Silver schreef:DOnzin, dat paard hoeft helemaal geen enkel risico te waarborgen, maar omdat ik op het moment van kennismaken niks over het paard weet doe ik uit voorzorg een cap op.
Dat is hetzelfde![]()
Je neemt een onzeker risico: zet die pet op voor het geval dat. Je neemt dus meer risico.
Op je eigen paard rij je zonder. Zou je zonder helm ook op een vreemd paard stappen? Waarom niet? Dan neem je toch dát risico met helm?!
Om jouw eigen woorden te herhalen: wat is daar zo moeilijk aan om te begrijpen?
Het is simpelweg een gegeven die relativiveiligheidstheorie; als men zich veiliger voelt neemt men makkelijker meer risicos. Dat ís een valkuil van veiligheidskleding.
hc
chelly12 schreef:respecteer de mensen nou die zonder cap rijden.
Want ik weet wel zeker dat jullie ook fietsten zonder helm. Dan kun je ook geschept worden een auto.
Ik stap ook op een vreemd paard zonder cap. Het is je eigen riscio.
MISTRAL94 schreef:Ik vind het zo'n onzin dat er gezegd wordt dat wanneer je beschermende kleding draagt (wat dat ook zijn mag) je meer risico neemt.