de keuze om Flicka geen lijn aan te doen is juist geweest om miscommunicatie te voorkomen, aangezien er aan die lijn ook veel gespeeld wordt, en dat kan niet met dat ventje erop. ik zou echt niet weten hoe ik jullie kan uitleggen dat er niets aan de hand was, daarvoor moet je erbij geweest zijn. van rennen of schrikken is gewoon geen sprake geweest, maar ook daarvoor moet je deze pony kennen. dit was in haar eigen vertrouwde weitje, met vertrouwde mensen om haar heen, dus geen reden om te rennen of wat dan ook. overigens, bij het opstijgen stond ik ernaast, en het eerste stukje rijden heeft zijn mama meegelopen om hem vast te houden. toen hij zijn evenwicht goed genoeg bleek te kunnen houden hebben we hem zelf met wat aanwijzingen laten sturen.
verder veroordeel ik hier niemand, en niemands paard. de enige paarden waarover ik kan oordelen zijn mijn eigen, en daarvan weet ik wat ik erover zeg.
merrieveulen schreef:gek genoeg had in het topic over Flicka's eerste rijdag ook niemand commentaar. is het niet zo dat je er nu erg op gebrand bent je gelijk te halen, of iets onaardigs tegen mij te zeggen, omdat ik anders werk dan jij? dat lijkt me toch niet de bedoeling, ik oordeel ook niet over jou, en daar heb ik volgens mij ook geen enkel recht toe. ik zou het alleen wel op prijs stellen als mensen in staat waren om eerlijk te lezen wat ik schrijf, en eerlijk te oordelen over wat ze zien daarbij. ik snap dat de foto er eng uitziet, maar er schuilde dus geen enkel gevaar in, anders had ik dit niet gedaan. er is ook geen ander paard waarbij ik dit zou doen, zoals ik al zei, Flicka is een aparte pony, en van haar weet ik wat ik verwachten kan. en dat is eerlijk waar. ik praat niks recht wat krom is, ik zeg hoe het gegaan is, en wil hiermee laten zien dat mijn methoden wel degelijk werken, en dat mijn paarden ondanks dat ze gewoon paard zijn toch prettig zijn om mee te werken.