Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:38

ben ik het ook mee eens Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:39

Snoevie schreef:
ik heb nog nooit opmerkingen gehad,mede ook omdat ik paarden kies die bij me passen.
en ik heb al erg veel wedstrijden gereden.

idd en dan zie je er als combinatie mooi uit!

Ik vind het jammer dat sommige 'het plaatje" niet belangrijk vinden.
Wanneer het geen mooie combinatie is, is de verhouding ook niet goed.
De kans voor schade aan het paard zal groter zijn. Net als met mensen die zwaar lichamelijk werk doen...hebben ook meer kans om later klachten (bijv aan de rug) te krijgen.
Wanneer de verhouding niet goed is in het voordeel van het paard, vind niemand dat erg, zolang ze maar wel vriendelijk blijft rijden nattuurlijk.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:48

Nou , hier ik dan ook weer Clown

Ik heb ook overgewicht, ga nu aanstaande week (na 9 maanden wachten) eindelijk op m'n nieuw 3jaar en 9 maand oude haf zitten, ik vind ook dat ik serieuze overgewicht heb, en heb besloten dat ik moest afvallen, ik doe het voor mezelf maar nog meer doe ik het voor woest! m'n haflingerruin van 1m50 groot!
ik ben in totaal 7 kilo kwijt en hopelijk geraak ik er nog meer kwijt.

Ik rij al 12 jaar paard en heb NOG NOOIT , niet goed met de bewegingen van m'n paard kunne meegaan! Ik let ook op hoe ik neer kom in het zadel, ik GOOI mezelf er niet op, ik ga ritmisch mee met de passen van m'n paard, en met springen zorg ik wel dat ik lang genoeg in de verlichte zit (na de sprong) blijf zitte en niet terug "bonk" in het zadel!

ik vind eerlijk gezegt een groot meisje op een kleine shet erger dan een meisje met "wat" overgewicht op een paard. Maar goed, hier in het topic is ook vermeld dat dikke meisjes "dom" gewaand worden, en het tegendeel is bewezen... Dus persoonlijk vind ik ook dat elk gezet meisje wel weet op welk paard dat ze kan en niet kan rijden.

en daarmee hou mijn mening op Tong uitsteken
voor de mensen die in m'n profiel gaan kijken om te zien "hoe zwaar dit meisje nou is"
dit zijn foto's VOOR ik 7 kilo afgevallen ben Tong uitsteken Clown

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:51

bijna elk gezet persoon weet dat wel,een handjevol alleen niet.
en iemand die gezet is,is niet direct te zwaar voor een paard.
ook een jonge meid met slank figuur kan te zwaar zijn voor een shet

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:56

Ja daar heb je wel gelijk in snoevie:

als ik tegen een persoon zeg hoe zwaar ik in feite ben dan zegge die spontaan
Wow! "wow dat geef je u niet hoor"

en waarom? omdat ik zwaarder beendere heb dan andere mensen, en dat kan natuurlijk ook, en bij zwaardere beendere komen stevige spieren, die jou gerust bij elke pas van je paard in de verlichte zit zetten.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:35

Jee.........Woest, ik heb even op je profiel gekeken. En ik ken zeker dames die slanker zijn dan jou. Maar ook zéker die groter, zwaarder, breder etc. zijn. En dan ook rustig op een paard stappen. Ik zie eigenlijk weinig problemen, vind je met de Haf een leuke combi!!! En alleen gaan afvallen als je zelf vind dat het nodig is! (je wordt er niet leuker of aardiger van hoor!!)(dat was je gewoon al toch;))

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:27

hoi Woest,

Ik heb even op je profiel gekeken woest, maar ik zie geen problemen hoor! ik vind je helemaal niet dik. Het gaat natuurlijk voor het paard meer om het gewicht wat hij meedraagt, maar ik denk niet dat jij te zwaar bent voor je paardje hoor. Ik ben zelf denk ik echt een heel stuk zwaarder en stap rustig op mijn paardje...(ik wil wel wat afvallen om mijn paardje te ontlaten, maar ik denk dat het voor mijn paard nog wel kan)

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:00

Ha die Barbara,

Jouw paardje (mijn bijrijdpaardje) heeft natuurlijk geen probleem met jouw gewicht!! Kom, zo erg is het helemaal niet hoor!!! Hihi!! Hij kan je makkelijk hebben.

xx

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:04

heee Moniek! haha, nou er mag wel wat af hoor, maar ik zie Ol inderdaad nog niet door zijn rug zakken. Nou is hij natuurlijk zelf ook behoorlijk groot en stevig, dus pas qua formaat wel bij me.

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:35

Hoii!
Ik heb dus een vriendin, ze is nog maar 13, maar heeft best veel overgewicht. Nu heeft ze een d-pony, waar veel arabier inzit, en deze pony is nu 19, en je ziet echt aan haar rug dat die steeds verder inzakt, ze is al wel een beetje aan het rondkijken voor een paardgebouwde e-pony of een klein paardje ( ze is zelf verder best klein) maar vind dat het voor de pony echt beter is als ze haar zou verkopen..
@barbara28: Wat zijn jij en je haffie leuk samen!
Liefs..

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:37

Hoii!
Ik heb dus een vriendin, ze is nog maar 13, maar heeft best veel overgewicht. Nu heeft ze een d-pony, waar veel arabier inzit, en deze pony is nu 19, en je ziet echt aan haar rug dat die steeds verder inzakt, ze is al wel een beetje aan het rondkijken voor een paardgebouwde e-pony of een klein paardje ( ze is zelf verder best klein) maar vind dat het voor de pony echt beter is als ze haar zou verkopen..
@barbara28: Wat een leuk paard! in die van mij zit ook Nimmerdor!
@Woest: wat zijn jij en je haffie leuk samen!
Liefs..

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:44

Marije1984 schreef:
Ik ben 1.80 en woog 93 kilo. Ik rijdt alleen maar jonge paarden. De 93 kilo kwam overeen met ongeveer 10 kilo overgewicht. Voor het behoudt van mijn jonge paarden rug ben ik gaan lijnen. Ik ben al 10 kilo kwijt en ga nog 5 kilo door.
Als je rijdt vindt ik eigenlijk niet dat je te zwaar mag zijn. De lengte en gewicht moet wel in verhouding zijn

Top zeg, dat je dat voor elkaar bokst!
Zelf ben ik 1.83 en weeg 90 kg dus niet veel maar wel te zwaar. Daarbij erg lang (gelukkig Knipoog. Zelf stap ik niet op het paard voordat ik 6 kg kwijt ben, ik rij volop aangespannen en geef veel lessen. Let altijd op de paarden, gelukkig in mijn directe kring geen veel te zware ruiters op ranke paardjes. Zou er overigens wel wat van zeggen. Dat kan ook tactisch. Ook wanneer 'gewone' ruiters veel te intensief een te jong paard gaan berijden.

Zelf streef ik naar wat kilootjes minder en stap er dan zelf weer blij op. Paardje blij en ik ook.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:46

katinkatjuh: dank je. Ik vind Ol zelf ook helemaal geweldig!

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:46

dank je barbara, iepsel en kathinkatjuh

ik doe m'n best, ik heb erger uitgezien dat die foto' s hoor Tong uitsteken

het paard waar ik op zit op m'n profiel is fanny ze is nu op pensieon, ik moet nog op woest gaan zitten (volgende woensdag voor de allereerste keer)

ik lijk mischien niet zwaar maar m'n weegschaald zegt toch 90 !

haha ik lees net boven ben neit de enige maar ja ik ben maar 1m72 groot

Simeun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:35

ik zou niet weten waarom je dan niet kan paardrijden als je het zelf toch leuk vind je moet dan natuurluk niet op een arabiertje gaan rijden maar een ander stevig gebouwd paard heel vaak kunnen zwaardere mensen er niets aan doen doordat ze een ziekte hebben ofzo en als ze het dan leuk vinden om een beetje paard te rijden waarom niet

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:32

Simeun schreef:
heel vaak kunnen zwaardere mensen er niets aan doen doordat ze een ziekte hebben ofzo en als ze het dan leuk vinden om een beetje paard te rijden waarom niet

Daar ben ik het niet mee eens, de meeste mensen zijn te zwaar omdat ze te veel eten en te weinig bewegen. Een veel kleinere groep is te zwaar vanwege ziekte/medicijnen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:36

ja maar dat kan je aan de buitenkant niet zien.
aanleg en erfelijkheid spelen ook een erg grote rol

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:39

Ik heb liever iemand met overgewicht op mijn paard die kan rijden dan een sprietje dat het paard constant stoort in zijn beweging. Ik heb zelf ook overgewicht maar kan alleen maar zorgen dat het niet erger word (70% = erfelijk en heb iets aan mijn schildklier, die dus niet goed werkt en stofwisseling gaat dus heel traag)
Maar mijn conditie is SUPER... ik ga mee op het grootste 'sport' kamp van school, moet je ook een test voor af leggen, ren vervolgens in 3 uur die berg op met 1m sneeuw en totaal 3 km hoogte.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:47

Snoevie schreef:
ja maar dat kan je aan de buitenkant niet zien.
aanleg en erfelijkheid spelen ook een erg grote rol

Natuurlijk, maar het grootste deel van de mensen met overgewicht eten (snoepen) te veel en bewegen te weinig in verhouding met wat ze eten.
Ik zou ook graag zeggen dat mijn overgewicht komt door een erfelijke factor, helaas is dat niet zo Tong uitsteken Het is écht mijn eigen schuld (en ik ben er ook wat mee aan het doen om het er weer af te krijgen)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:49

neenee dat is ook zo,al vind ik dat sommigen gewoon al bij voorbaat zeggen dat het komt omdat iemand te veel eet.
ik eet niet veel,maar wat ik at(ik ben alweer goed bezig)was niet gezond genoeg,en ik bewoog te weinig.
ook omdat mijn stofwisseling te langzaam is,werd ik gewoon te dik.
nu sport ik 3x per week,rij nog een keer paard dus ik ben goed bezig.
vandaar dat ik het niet kan uitstaan dat als mensen een dikkerd zien,ze meteen denken: die doet niks om af te vallen en eet teveel

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:57

Snoevie schreef:
neenee dat is ook zo,al vind ik dat sommigen gewoon al bij voorbaat zeggen dat het komt omdat iemand te veel eet.
ik eet niet veel,maar wat ik at(ik ben alweer goed bezig)was niet gezond genoeg,en ik bewoog te weinig.
ook omdat mijn stofwisseling te langzaam is,werd ik gewoon te dik.
nu sport ik 3x per week,rij nog een keer paard dus ik ben goed bezig.
vandaar dat ik het niet kan uitstaan dat als mensen een dikkerd zien,ze meteen denken: die doet niks om af te vallen en eet teveel

Mensen oordelen heel snel!!!!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:59

zeker weten.......terwijl ze dan weinig tot niks weten van de desbetreffende persoon

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:03

bij mij zit een kind in de les van 6! en die is nogal ...stevig..ze rijd dan op zo'n pony maar het is ook een beginner dus dat vind ik nog zieliger!! als ze lichtrijd steekt ze haar handen in de lucht haar bene naar voren en dan plof plof..en de beginner pony's op onze manege zijn de wat oudere ponys!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:12

oke natuurlijk dat is een groter punt dan als zo'n meisje een normaal gewicht heeft,maar je weet ook niet waardoor het komt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:51

Maar de reden waarom je te zwaar bent maakt je niet lichter of zwaarder. Dat was even mijn punt. Maar mensen gaan er inderdaad maar makkelijk vanuit dat wanneer je dik bent je elke dag een zak chips eet en taart en snoep enzo.
Mijn stofwisseling is helaas ook niet zo heel vlot, ik ken iemand die dus wel vrijwel elke dag een zak chips eet en veel snoept en die is me daar dun Wow! Zij wil juist aankomen maar dat lukt niet, zij heeft een heel snelle stofwisseling (heel oneerlijk Tong uitsteken)