[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:22

Destino schreef:
Fry wat een leuk paard!
Als ik het filmpje zo kijk heb ik het idee dat je wat balans mist?
Kan dat kloppen? Heb ook het idee dat je net wat achter de beweging aan komt..
Je rijdt haar inderdaad vriendelijk, maar de verbinding is soms ook weg (boogjes in teugels).
Vraag me ook een beetje af of er genoeg impuls is, vind dat lastig om te zien, maar heb het idee dat ze een beetje in een voor haar makkelijk tempo loopt.. Kan het niet zo goed uitleggen :o ..

Goed gezien!
Ik had inderdaad wat moeite met timen omdat hij erg 'swingt' (dit ben ik totaal niet gewend) over de verbinding had ik ook gezien. Na dit filmpje had ik de teugels wat korter genomen en ging het stukken beter (ook het timen) ik baal echt dat dat niet op film staat.
Over het impuls... Hij is altijd vanaf het begin met sporen gereden. En ik ging er zonder op (voor het eerst voor hem dus) en dat was wel even wennen.
Maar ik neem het mee voor de volgende keer!

Ohja en hij wilde steeds enorm naar beneden duiken (in de valse knik) dus dat was wel even lastig om hem wat hoger te krijgen.

Marlis

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 13:59

Ik kom hier ook weer is wat foto's neer zetten. Lees altijd mee en komen genoeg handige tips langs.
Peep pak ik eigenlijk pas sinds 1.5 week weer op. Hiervoor zat ze niet lekker in haar vel, had hormonale problemen waardoor ze in de omgang en met rijden niet te hanteren was. Een aantal maanden heeft ze stil gestaan. Dierenarts bezoekjes gehad afgelopen tijd, door de injecties die ze voor de hormonale problemen kreeg 2x met koliek gestaan afgelopen maand.

We waren op B niveau. Galop is ons grootste werkpunt, rechts springt ze vaak verkeerd aan.
We zijn vooral nu weer bezig met voorwaarts/neerwaarts rijden, veel figuren rijden en zo weer de ontspanning en nagevelijkheid constant te krijgen. Zondag staat ons eerste les weer gepland.

Peeps buigt netjes alleen loopt wel op de voorhand.
Ik moet mijn handen lager houden en niet zo hoog.
Afbeelding

Handen iets meer dragen en Peep mag ronder.
Afbeelding

Handen niet zo breed en voor mij kijken ipv naar Peep.
Peep haar houding vind ik hier wel netjes.
Afbeelding

Handen lager en Peep kantelt iets.
Afbeelding

Ik zit hier in een stoelzit. beugels denk ik een gaatje langer proberen en benen lang houden.
Afbeelding

Dit vind ik wel een net beeld.
Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 14:09

Knappe haf is dat!
Ik vind eerlijk gezegd de foto's (soortgelijke) waarbij jij zegt dat ze wat ronder mag eerlijk gezegd al erg fijn. Eerste foto is idd op de voorhand, maar ik zie op de rest van je foto's wel een achterhand die lekker mee doet. Zou misschien nog iets meer mogen maar vod het er HEEL goed uitzien voor 1,5 week rijden. :j Kan verder alleen maar zeggen: Ga zo door.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 14:12

Ze treedt mooi onder met achter en is ook actief van achter gelukkig. Hopelijk blijven de blessures en problemen nu weg en kunnen we idd lekker doorgaan en weer blijven lessen. Hebben er helaas meer naast gelopen dan er op de afgelopen jaren.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 14:19

Als je maar niet vergeet dat de gezondheid van ja paard voor alles gaat.. (Vind ik dan!)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 14:29

LoveUggs schreef:
Als je maar niet vergeet dat de gezondheid van ja paard voor alles gaat.. (Vind ik dan!)

Deze opmerking vind ik niet echt gepast... Waar staat dat de gezondheid niet voorop staat dan? Alles bij Peep gaat voor het trainen, qua gezondheid etc. Ze zit nu weer super in haar vel en wilt en kan weer voor je werken.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 14:35

Was niet rot bedoeld hè! Misschien dat het zo over kwam? Ik bedoelde alleen aan te geven dat het niet om het rijden moet gaan.. :=

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 14:44

Ik heb er 7 jaar en meer er naast gelopen dan erop doordat het een pechvogel is maar of we kinnen rijden of niet ze zal toch altijd blijven. Heb ook een twenter, haar dochter vanaf veulen aan toe die kan ook niet gereden worden, no problem. Lekker voorlopig nog groeien en kleuter zijn.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 15:06

Ik heb trouwens ook een foto, naast het filmpje. Heb er even streepjes bij gezet :+

Wat ik zie (verbeter me als ik het fout heb)

Ruiter: Moet meer hakken uitdrukken
Paard: Loopt niet op de voorhand, kaak ziet er niet gespannen uit (zo ver ik kan zien) , takt is goed, loopt mooi met het neusje tegen de LL, punt achter de oren is het hoogste punt, schoft is hoger dan de kont, Mag wat actiever.
Afbeelding

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 15:12

Misschien is het handig als je de foto eerst rechtzet, dan krijg je echt een heel ander beeld namelijk...

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 15:33

0000 schreef:
Misschien is het handig als je de foto eerst rechtzet, dan krijg je echt een heel ander beeld namelijk...

Hoe moet dat :X

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 15:35

0000 schreef:

Ja, ik vind het paard nl. ook op de voorhand lopen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 15:38

Fry schreef:
0000 schreef:

Hoe moet dat :X

Geen idee :') Anders had ik het voor je gedaan maar ik ben daar zelf dus ook totaal niet handig mee haha.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:32

Fry, dat moet je doen in een fotobewerkprogramma zoals fotoshop o.i.d.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:32

Kan ook al heel simpel in picasa, dat is gratis te downloaden :)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:34

Acch ben niet zo handig haha zal vanavond anders wel een andere foto pakken :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 18:15

Zal ik hem ff rechtzetten dames?
Alleen heb ik de foto niet zonder strepen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 18:28

Foto staat zo ongeveer recht.
De rode lijntjes zijn van mij :=

Afbeelding

Wat ik zie:
Paard valt wel op voor. Ik zie een tact die nét niet helemaal klopt. Paard zou nog wat meer richting LL mogen. Verder zie ik een ruiter die met een bolle rug zit. Probeer je rug te rechten, handen tillen. Zelf dragen, niet laten rusten op je been. :n Idd zoals je zelf al zegt, hakken uitdrukken. Je trekt ze hier wat op.

Even grofweg wat ik zie hoor, en waarom ik de lijntjes waar heb gezet.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:20

LoveUggs schreef:

[ Afbeelding ]

Wat ik zie:
Paard valt wel op voor. Ik zie een tact die nét niet helemaal klopt. Paard zou nog wat meer richting LL mogen. Verder zie ik een ruiter die met een bolle rug zit. Probeer je rug te rechten, handen tillen. Zelf dragen, niet laten rusten op je been. :n Idd zoals je zelf al zegt, hakken uitdrukken. Je trekt ze hier wat op.

Hihi dat bolle is een beetje mijn jas. Hij is wat groot :j
Maar bedankt :D

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:38

Fry schreef:
LoveUggs schreef:

[ Afbeelding ]

Wat ik zie:

Hihi dat bolle is een beetje mijn jas. Hij is wat groot :j
Maar bedankt :D

Maar je schouders vertekenen niet ;) ;) Ietsjes trotser erop zitten, alsof het bolletje van je cap aan het plafond vast zit..

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:40

Marlis schreef:
Ik kom hier ook weer is wat foto's neer zetten. Lees altijd mee en komen genoeg handige tips langs.
Peep pak ik eigenlijk pas sinds 1.5 week weer op. Hiervoor zat ze niet lekker in haar vel, had hormonale problemen waardoor ze in de omgang en met rijden niet te hanteren was. Een aantal maanden heeft ze stil gestaan. Dierenarts bezoekjes gehad afgelopen tijd, door de injecties die ze voor de hormonale problemen kreeg 2x met koliek gestaan afgelopen maand.

We waren op B niveau. Galop is ons grootste werkpunt, rechts springt ze vaak verkeerd aan.
We zijn vooral nu weer bezig met voorwaarts/neerwaarts rijden, veel figuren rijden en zo weer de ontspanning en nagevelijkheid constant te krijgen. Zondag staat ons eerste les weer gepland.

Ik vind dat je dr voor zo'n korte periode al weer lekker hebt lopen! Ze mag idd op sommige foto's wat ronder, maar ze lijkt lekker actief!
Voor dr scheefheid zou ik vooral veel volte werk en overgangen rijden. Daarnaast lekker oefenen op rechte lijnen (of vierkanten).

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:10

Saintelette schreef:
Marlis schreef:

Ik vind dat je dr voor zo'n korte periode al weer lekker hebt lopen! Ze mag idd op sommige foto's wat ronder, maar ze lijkt lekker actief!
Voor dr scheefheid zou ik vooral veel volte werk en overgangen rijden. Daarnaast lekker oefenen op rechte lijnen (of vierkanten).

Dankje. Zondag zal ik weer genoeg huiswerk mee krijgen om aan te werken. Scheef is ze idd nog wel. Rijden veel slange voltes, voltes verkleinen en vergroten etc. Alleen moet ik weet even flink aan de bak om nette figuren te rijden haha

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 12:35

Marlis schreef:
Ze treedt mooi onder met achter en is ook actief van achter gelukkig. Hopelijk blijven de blessures en problemen nu weg en kunnen we idd lekker doorgaan en weer blijven lessen. Hebben er helaas meer naast gelopen dan er op de afgelopen jaren.

Leuke haf. Ik vind hem wel wat aan de zware kant (maar dat komt mss doordat hij een poosje stil heeft gestaan). Pas daarmee op. Hafjes hebben zo gauw de neiging om te zwaar te worden en dat is ook niet gezond voor de pezen.
Puntjes ter verbetering noem je zelf al op :D

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:19

Hoi meiden! Daar ben ik weer. Hier gaat het wel goed eigenlijk!
Gister fijn in het zonnetje gereden, daar een topic van: [RIJ-ITP] Na een tijd weer ITP met mijn edje kroketje (sorry voor de scheve foto's :') ) En vanmorgen les gehad, ging ook erg goed! Zijn nog genoeg dingen waar we aan moeten werken, vooral mijn houding. Hij is af en toe nog wel wat onrustig in de aanleuning. Maar ik vind hem al beter lopen dan op filmpjes die ik hier eerder heb geplaatst. Vinden jullie dat ook? :)
De galop gaat steeds beter, maar zoals je kan zien op de linker hand nog een stuk moeilijker. Daar springt hij vaak verkeerd aan en heeft hij wat minder balans. Rechtsom springt hij al mooi door.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden! :D

xxsifra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:45

Ik was op deze foto net een dag ervoor naar terecht gekomen tijdens een
val dus mijn rug is inderdaad niet recht zoals het moet en m'n voeten zijn naar voren gestoken.
Volgens mij moet ik haar wat meer ruimte geven in d'r hals maar ben benieuwd wat jullie vinden.

Afbeelding