[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KikixH

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:52

Dat geloof ik graag @bitje :)

kristie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:09

VMwis schreef:
Leuk paard!
Over dat hoofd in de lucht dat deed mijn paard ook. Ik drijf aan en voorwaarts rijden. Maar toen ze nog wat jonger was ging ze alleen maar harder en hield haar hoofd omhoog. Toen gaf ik een klein rameltje aan het bit dat hielp heel goed! Dat is natuurlijk niet de manier om het te doen. maar als het vooruit rijden niet helpt, is dat misschien tijdelijke oplossing.
Met verkeerd aanspringen kunnen verschillende redenen zijn. maar het kan zijn dat je te veel stelling wilt rijden dat hij over zijn buitenschouder wegloopt zo kan hij alleen maar'verkeerd aanspringen. Of is dat je probleem niet?
TIp: Hou een knikje in je ellebogen. Zo kan je vooral in stap meegaan met de bewegingen van je paard. Anders kan je je hand vast zetten en word je paard heel sterk.

Bedankt voor je tips, ja het is niet echt dat hij zijn rug wegdrukt en zo zijn hoofd omhoog houdt maar echt uit kijkerigheid
en nieuwschierigheid. De galop gaat nu veel beter, lag echt aan gebrek aan kracht en spieren nu zijn deze veel beter
getraind en gaat de galop beter.

Over mijn elleboog is inderdaad een puntje moet telkens even op mijn zit blijven letten anders verslapt het weer. Vastzetten
heb ik inderdaad af en toe een neiging tot omdat hij zich soms sterk maakt. Het belangrijkste is denk ik bewust zijn van WAT ik doe
bovenop mijn paard.

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:58

gister naar kanjer geweest, toen vroeg iemand of ik meeging naar het bos was iemand die kanjer heel goed kende dus ik dacht kan geen kwaad. nu komt kanjer al 18 jaar in daar in het bos en hei en weet precies waar hij wel een waar hij niet mag galopperen. ik had mijn beugels net iets te lang gedaan dus raakte tijdens galop steeds de beugel kwijt, laatste keertje galopperen is niet goed gegaan en ben gevallen vanaf mijn val tot aankomst van mijn moeder op de manege weet ik niks meer. wel was ik gewoon aansprakelijk, nachtje in het ziekenhuis gelegen en nu weer terug thuis lekker op de bank!

rijden mag niet tot woensdag,dus woensag begin ik aan het werken aan het reageren op mijn been! :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:16

meganproperx, beterschap, dat is balen.
Overigens niet echt slim van diegenen voor je om altijd op vaste punten hard te gaan rijden,
probeer ze dan nog maar eens aan het verstand te peuteren dat het niet mag, dat valt vies tegen.

Balen dat je er afgevallen bent, met beetje geluk, was hij wel gaan galoperen, maar was je gewoon boven gebleven.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:08

Ook ik waag weer is een poging! Ik lees ook altijd mee, al vanaf het begin en post af en toe is!
Laatste post waren strandfoto's, waar we heerlijk genoten hebben! Vandaag ook weer lekker naar het bos geweest, lekker genoten in het zonnetje!
http://i388.photobucket.com/albums/oo325/Hanneke__/DSC_0160.jpg?t=1330195777
http://i388.photobucket.com/albums/oo325/Hanneke__/DSC_0074d.jpg?t=1330195510

Deze keer 2 filmpjes, ik weet zelf niet wat ik ervan moet vinden, ben ook kritisch!
Eerste filmpje verruim ik hem een paar pasjes, hij was zo in z'n ritme dat ik hem eerder terug wilde nemen, toen was hij iets te enthausiast dus hij kwam ietsjes ophoog!
Tweede filmpje is begin van SB, we zitten nu in het L2 met een aantal wedstrijdjes voor de boeg dus zulke oefeningetjes pakken we al lekker mee (voor Mik is alles nieuw dus is nog lang niet perfect natuurlijk)! Ik ben benieuwd naar tips!
(Cap lag thuis :o )

1) http://www.youtube.com/watch?v=kOafyuwVtVs
2) http://www.youtube.com/watch?v=mIijdfhfiiI&feature=youtu.be

Verder schakelen we veel, stukjes naar voor, stukjes terug!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:55

even over het eerste filmpje.
Mooie gangen heeft ie hoor! Wat mij alleen heel erg opviel is dat je hem aan het eind ineens zo abrupt terug laat komen, dat zou ik wat geleidelijker willen zien. Heb je daar een reden voor? Of was het echt alleen deze keer dat je het niet had voorzien?

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:56

Haha nee ik probeerde hem al eerder af te remmen, dat zie je niet goed, was subtieler. Daar reageerde hij toen niet op en daarom besloot ik hem door te remmem ;)!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:59

Oke, haha. Dan heb ik niets gezegd!

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:41

Sjolvir schreef:
meganproperx, beterschap, dat is balen.
Overigens niet echt slim van diegenen voor je om altijd op vaste punten hard te gaan rijden,
probeer ze dan nog maar eens aan het verstand te peuteren dat het niet mag, dat valt vies tegen.

Balen dat je er afgevallen bent, met beetje geluk, was hij wel gaan galoperen, maar was je gewoon boven gebleven.

ik ben ook erg blij dat ik een cap ophad en ga dan nu ook zeker een nieuwe cap kopen omdat ze denken dat mn paard prongelijk in zijn galop met zijn achterbeen mijn hoofd heeft geraakt. bij een fjord inderdaad helemaal ik heb hem een paar keer flink aan de teugels moeten rukken zodat ie nog een beetje bij me bleef..voor de val wel leuke foto's gemaakt! maar die zijn niet rijtechnisch dus zal ik hier niet plaatsen.

annagerds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:37

Hoi Hoi :wave:
Mijn verzorgpaardje leert ook al snel aan de teugel lopen.
een paar tips ?

xoxo :wave:

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:52

Misschien kun je eens proberen om een filmpje of een paar foto's te posten?
Dan kunnen we je beter helpen en tips geven ;)

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:57

Gipsylover schreef:

Voor een begin is het een mooie schoudervoor/schouderbinnen, in het begin kantelt hij iets maar dat betert op het einde, net zoals de 3 hoefslagen.
Misschien een oefening naar later toe is om de schouderbinnen iets vlotter te proberen in de te zetten, maar uiteraard komt dat allemaal wel goed met oefenen!

Volgens mij gaat dat helemaal goedkomen ;)

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:13

Oei, het is hier een beetje stilgevallen precies /3
Zijn het soms examens ofzo?

Nou voor diegene die tijd hebben, filmpje van mijn les vrijdag samengevat in 14 min :P

Speciaal voor bertie zonder muziek, maar wel met commentaar van de lesgever :+

Edit: video stond op privé (thx)

Eigen commentaar:
- handen soms te hoog
- nek niet altijd het hoogste punt ? Achterhand mag er nog meer bij
- teugels korter
Laatst bijgewerkt door SheeNegro op 17-03-12 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:29

je video staat op prive!

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:53

Heb het aangepast, thanx ! :D

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:07

nu geef ik eigenlijk nooit commentaar op video's / filmpjes. weet het gewoonweg niet :+ maar ik vind het er heel fijn uitzien! je zit niet heel erg in zijn mond etc..wat ik zo nu en dan wel zie op bokt :P

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:14

hooi ik heb een tijdje geleden in het vorge topic een paar foto's geplaats van mijn eigen lease paardje waar ik best veel commentaar op kreeg ... dus ik wou nog een poging wagen alleen dan hier zit ik niet op mijn lease paard. maar op de pony van mijn vriendin. het is voormij heel erg wennen om van hulpen te wissel ... en ben heel voorzichtig met haar paardje ik ben heel blij met de resultaten van de foto's ...

http://paardengek10.hyves.nl/album/3077 ... _state__=1

http://paardengek10.hyves.nl/album/3077 ... _state__=2

http://paardengek10.hyves.nl/album/3077 ... _state__=3

http://paardengek10.hyves.nl/album/3077 ... _state__=4

http://paardengek10.hyves.nl/album/3077 ... _state__=6

xx laetitia

lukt niet om de foto's niet als link te plaatsen dus het moet maar zo
Laatst bijgewerkt door laetitia98 op 18-03-12 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:30

Je moet je foto's eerst even ergens uploaden Leatitia.

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:33

net gedaan xD je kan ze nu zien als he goed is

Primeur11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:45

Ik volg dit tipic al een tijdje, zal een keer proberen een reactie te plaatsen.
SheeNegro. Zit er erg leuk uit. Wat je zou kunnen proberen is meer tempo wisselingen in de zelfde gang te rijden. En hierbij niet alleen maar naar het uitgestrekte rijden maar daarna ook net iets meer terug. Ik denk dan namelijk dat je paard zijn achterhand iets meer onder gaat brengen waardoor de hoofdhals houding ook nog verder kan verbeteren.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:14

Ik heb ook weer een paar foto's, filmpjes helaas nog niet gezien de camera leeg was.
Maar die komen vast en zeker ook binnenkort.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ruiter zelf ben ik niet maar is mijn zus.(paard wel van ons beide)
Puntje: Handen wat meer dragen, teugels gelijk en handen minder breed?

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:46

hooi,
ben benieuwt wat jullie van mijn foto's vinden (zie mijn eerdere posed)
xx

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 18:32

Geduld, het is wat rustig.. maar jullie worden echt wel beoordeeld :j

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:04

Het is zeker rustig ! :z

Ik waag een gokje bij Marlis :
- Vind je haf net iets te diep lopen met de hoofd, handen mogen inderdaad iets meer samen voor/boven het zadel.
- Verder zit je zus op de 2e foto scheef, ze knikt in naar links
- Het ziet er wel ontspannen uit!
- Qua activiteit zie ik niet zo goed..

Primeur11 schreef:
SheeNegro. Zit er erg leuk uit. Wat je zou kunnen proberen is meer tempo wisselingen in de zelfde gang te rijden. En hierbij niet alleen maar naar het uitgestrekte rijden maar daarna ook net iets meer terug. Ik denk dan namelijk dat je paard zijn achterhand iets meer onder gaat brengen waardoor de hoofdhals houding ook nog verder kan verbeteren.

Tempowisselingen en overgangen zijn inderdaad die dingen waar ik meer mee aan het werk moet, dit was onze 4e les en onze 2e maand echt rijden na opbouwende wandelingen, dus die spiertjes aan de achterhand moeten er zeker bijgekweekt worden. Thx!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:44

SheeNegro schreef:
Het is zeker rustig ! :z

Ik waag een gokje bij Marlis :
- Vind je haf net iets te diep lopen met de hoofd, handen mogen inderdaad iets meer samen voor/boven het zadel.
- Verder zit je zus op de 2e foto scheef, ze knikt in naar links
- Het ziet er wel ontspannen uit!
- Qua activiteit zie ik niet zo goed..

Primeur11 schreef:

Tempowisselingen en overgangen zijn inderdaad die dingen waar ik meer mee aan het werk moet, dit was onze 4e les en onze 2e maand echt rijden na opbouwende wandelingen, dus die spiertjes aan de achterhand moeten er zeker bijgekweekt worden. Thx!

Klopt idd wat je zegt. Als ze het moeilijk vindt worden, dus dat ze moet buigen gaat ze het liefst duikbootje spelen :j
Links zitten klopt ook, zadel ligt iets naar links dus zadelmaker komt zaterdag gelukkig weer.