Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
VMwis schreef:Leuk paard!
Over dat hoofd in de lucht dat deed mijn paard ook. Ik drijf aan en voorwaarts rijden. Maar toen ze nog wat jonger was ging ze alleen maar harder en hield haar hoofd omhoog. Toen gaf ik een klein rameltje aan het bit dat hielp heel goed! Dat is natuurlijk niet de manier om het te doen. maar als het vooruit rijden niet helpt, is dat misschien tijdelijke oplossing.
Met verkeerd aanspringen kunnen verschillende redenen zijn. maar het kan zijn dat je te veel stelling wilt rijden dat hij over zijn buitenschouder wegloopt zo kan hij alleen maar'verkeerd aanspringen. Of is dat je probleem niet?
TIp: Hou een knikje in je ellebogen. Zo kan je vooral in stap meegaan met de bewegingen van je paard. Anders kan je je hand vast zetten en word je paard heel sterk.
Sjolvir schreef:meganproperx, beterschap, dat is balen.
Overigens niet echt slim van diegenen voor je om altijd op vaste punten hard te gaan rijden,
probeer ze dan nog maar eens aan het verstand te peuteren dat het niet mag, dat valt vies tegen.
Balen dat je er afgevallen bent, met beetje geluk, was hij wel gaan galoperen, maar was je gewoon boven gebleven.
Gipsylover schreef:
Primeur11 schreef:Ik volg dit tipic al een tijdje, zal een keer proberen een reactie te plaatsen.
SheeNegro. Zit er erg leuk uit. Wat je zou kunnen proberen is meer tempo wisselingen in de zelfde gang te rijden. En hierbij niet alleen maar naar het uitgestrekte rijden maar daarna ook net iets meer terug. Ik denk dan namelijk dat je paard zijn achterhand iets meer onder gaat brengen waardoor de hoofdhals houding ook nog verder kan verbeteren.
SheeNegro schreef:Het is zeker rustig !![]()
Ik waag een gokje bij Marlis :
- Vind je haf net iets te diep lopen met de hoofd, handen mogen inderdaad iets meer samen voor/boven het zadel.
- Verder zit je zus op de 2e foto scheef, ze knikt in naar links
- Het ziet er wel ontspannen uit!
- Qua activiteit zie ik niet zo goed..Primeur11 schreef:Ik volg dit tipic al een tijdje, zal een keer proberen een reactie te plaatsen.
SheeNegro. Zit er erg leuk uit. Wat je zou kunnen proberen is meer tempo wisselingen in de zelfde gang te rijden. En hierbij niet alleen maar naar het uitgestrekte rijden maar daarna ook net iets meer terug. Ik denk dan namelijk dat je paard zijn achterhand iets meer onder gaat brengen waardoor de hoofdhals houding ook nog verder kan verbeteren.
Tempowisselingen en overgangen zijn inderdaad die dingen waar ik meer mee aan het werk moet, dit was onze 4e les en onze 2e maand echt rijden na opbouwende wandelingen, dus die spiertjes aan de achterhand moeten er zeker bijgekweekt worden. Thx!