Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Colway schreef:Dat heeft dan niet eens meer met kunde te maken denk ik maar ook onwil. Als een professional je advies geeft en je slaat dat steeds in de wind dan ben je gewoon dwars wat mij betreft. Maar wellicht dat dochter lief helemaal niet wil wandelen en moeder de strijd niet ziet zitten. Je moet ze de kost geven waar het kind in het gezin bepaalt en de ouders alleen maar voor de randvoorwaarden zorgen
Citaat:Het ligt nl niet aan hunzelf, maar aan al het slecht eten dat aangeboden wordt in de winkels! Het ligt niet aan hun manier van paardrijden, maar het paard is een rotknol! Dat zulke mensen niet kunnen sporten komt doordat het te duur is en ze kunnen zelf niet weten dat je ook gewoon buiten kunt gaan wandelen, fietsen, trap nemen ipv lift enz enz. Want ja, buiten is het koud en dat is de schuld van het weer. En als je aan de pil gaat wordt je dik, dat komt niet omdat je meer trek krijgt en daar aan toegeeft, maar is toch echt de schuld van de pil Mensen zitten diep in de financiele problemen en dat is de schuld van de kredietverstrekkers, dit ligt niet aan de hebberigheid van deze mensen En zo kan ik nog wel even doorgaan.
En natuurlijk zijn er allerlei uitzonderingen te bedenken. Iedereen heeft wel een opa die 180 jaar oud is geworden terwijl hij zijn hele leven gerookt heeft enz enz.
Sees schreef:Vergeet niet dat ook heel veel dingen het label "gezond" opgeplakt krijgen maar dat helemaal niet zijn!! En uiteraard is het dan misschien 'taak' ven de consument om zich daarin te verdiepen maar goed als mensen daar geen tijd voor hebben/nemen of het niet begrijpen, snap ik het wel.
marjootje schreef:Maar als al die nep logo's en zogenaamde gezonde dingen al niet kloppen, dan kan ik mij best voorstellen dat veel mensen denken dat ze heel gezond bezig zijn.
Er is ook veel misleidende reclame voor al die "gezonde" dingen.
Wil niet zeggen dat het een excuus is voor overgewicht, maar veel mensen weten gewoon echt niet meer wat nou echt gezond is.
Colway schreef:Helemaal mee eens, betere voorlichting over wat gezonde voeding nou is en welke voedingsproducten je het beste wanneer kan eten.
Kan me voorstellen dat het je frustreert hoor, dat heb ik ook soms op het werk, niet perse over overgewicht, maar als mensen niets doen met de tips die je geeft, of het soms wel proberen maar de vertaalslag naar de praktijk moeilijk kunnen maken
Heb al zo vaak mensen alert moeten maken dat vruchtensap niet gezond is en dat een sportdrankje ook niet goed is voor kids. Etc.
Colway schreef:marjootje schreef:Maar als al die nep logo's en zogenaamde gezonde dingen al niet kloppen, dan kan ik mij best voorstellen dat veel mensen denken dat ze heel gezond bezig zijn.
Wil niet zeggen dat het een excuus is voor overgewicht, maar veel mensen weten gewoon echt niet meer wat nou echt gezond is.
denk dat daar wel een punt zit, maar dan nog, je hebt niet zomaar overgewicht
Maar dierenvoeders net zo toch? Althans i.i.g. honden/katten brok, weet niet hoe het bij paarden zit? Waarom worden paarden steeds dikker? Krijgen ze meer te eten?
Appelmoes_11 schreef:En dan heet je Appeltaartje... hihi, dat vind ik wel grappigmaar even serieus, ik snap heel goed dat je daar gefrustreerd van raakt. Mensen hebben de raarste opvattingen over eten.
Mindim, ik zag het ja. 150 kilo kan mijn weegschaal al niet meer aangeven, die gaat niet hoger dan 120.
Colway schreef:marjootje schreef:Maar als al die nep logo's en zogenaamde gezonde dingen al niet kloppen, dan kan ik mij best voorstellen dat veel mensen denken dat ze heel gezond bezig zijn.
denk dat daar wel een punt zit, maar dan nog, je hebt niet zomaar overgewicht
Maar dierenvoeders net zo toch? Althans i.i.g. honden/katten brok, weet niet hoe het bij paarden zit? Waarom worden paarden steeds dikker? Krijgen ze meer te eten?