Super!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
annemarie79 schreef:Hoi lieve allemaal
Ik heb mezelf net geregisteerd om hier op te kunnen reageren.
Ik als dik persoon heb hier zeker een mening over.
Ik hem heel mijn leven zeer aktief paard gereden.
Wedstrijden eigen paarden alles.
Maar sinds mijn huwelijk en mijn 3 zwangerschappen ben ik zeker 40 kilo aan gekomen.
Maar nu het paardenbloed weer gaat kriebelen en we waarschijnlijk binnen kort een huis met paardenbak en stallen gaan kopen.
Wil ik voor MEZELF en dus echt niet voor anderen die kilo's kwijt raken voor dat ik op een paarden rug klim.
Dit omdat ik met dit lichaam niet in staat ben om zo te rijden en te genieten als voor die tijd.
Ook heb ik besloten dat mijn toekomstige paard een fries of een tinker word.
Ik ben nu in 2.5 maand 20 kilo afgevallen dus we zijn op de helft.
Maar ik weet zeker als die 40 kilo eraf zijn en ik ga weer zo rijden dat ik nog meer verlies.
Dus mijn eind conclusie is eigenlijk doe wat je wilt geklest word er toch.
Als je paard er geen last van heeft en jij zelf niet moet je het gewoon doen.
elke beweging is tenslotte erg goed voor je.
Vjestagirl schreef:Rivaldo schreef:Nee, dit is ten eerste totaal geen aanval op dikke mensen of discriminatie.
Wat hier staat is trouwens vooral niet voor toepassing voor mensen met dikmakende medicijnen, zeker niet!
Ik zie het op concours steeds meer, te dikke mensen te paard.
Ik erger me er ook steeds meer aan.
- Je zit het paard, hoe je het wend of keert gewoon in de weg.
Paardrijden is al moeilijk genoeg, door die extra kilo's kan je niet makkelijk meezitten o.i.d.
- Daarnaast vind ik het ook gewoon niet eerlijk voor het paard, omdat jij als eigenaar ook minder kan eten zodat je paard het makkelijker heeft.
- Is het wel gezond? Is er geen grens? Je kan mij nooit wijsmaken, dat als er 100 kilo op je rug drukt dat je daar veel gezonder van wordt
- M'n vierde reden, ik vind het er gewoon niet uitzien. Zo'n vet persoon wat meehobbelt, van de misschien wel goede paarden komt niks terecht.
Ben ik hier nou zo extreem in?
Ja.
Wat kan jou het nou schelen hoe een ander op een paard eruit ziet! Hou je lekker bezig met je eigen paard, ipv een mening te hebben over hoe andere mensen eruit zien!
Sorry hoor, maar k vind het erg gemakkelijk oordelend, dat een ander maar minder moet eten, omdat JIJ vindt dat het er niet uitziet en niet goed is voor het paard. De lol van de eigenaar zijn is dat je zelf mag beslissen wat je doet met het dier, al parkeer je er een olifant bovenop. Als ik als eigenaar besluit dat ik op mijn paard stap, omdat ik ervan overtuigt ben dat het niet slecht is voor mijn dier, dan mag dat.
En ja, dit is wel discriminatie, dit is mensen veroordelen op uiterlijke kemerken.
Vjestagirl schreef:Rivaldo schreef:Nee, dit is ten eerste totaal geen aanval op dikke mensen of discriminatie.
Wat hier staat is trouwens vooral niet voor toepassing voor mensen met dikmakende medicijnen, zeker niet!
Ik zie het op concours steeds meer, te dikke mensen te paard.
Ik erger me er ook steeds meer aan.
- Je zit het paard, hoe je het wend of keert gewoon in de weg.
Paardrijden is al moeilijk genoeg, door die extra kilo's kan je niet makkelijk meezitten o.i.d.
- Daarnaast vind ik het ook gewoon niet eerlijk voor het paard, omdat jij als eigenaar ook minder kan eten zodat je paard het makkelijker heeft.
- Is het wel gezond? Is er geen grens? Je kan mij nooit wijsmaken, dat als er 100 kilo op je rug drukt dat je daar veel gezonder van wordt
- M'n vierde reden, ik vind het er gewoon niet uitzien. Zo'n vet persoon wat meehobbelt, van de misschien wel goede paarden komt niks terecht.
Ben ik hier nou zo extreem in?
Ja.
Wat kan jou het nou schelen hoe een ander op een paard eruit ziet! Hou je lekker bezig met je eigen paard, ipv een mening te hebben over hoe andere mensen eruit zien!
Sorry hoor, maar k vind het erg gemakkelijk oordelend, dat een ander maar minder moet eten, omdat JIJ vindt dat het er niet uitziet en niet goed is voor het paard. De lol van de eigenaar zijn is dat je zelf mag beslissen wat je doet met het dier, al parkeer je er een olifant bovenop. Als ik als eigenaar besluit dat ik op mijn paard stap, omdat ik ervan overtuigt ben dat het niet slecht is voor mijn dier, dan mag dat.
En ja, dit is wel discriminatie, dit is mensen veroordelen op uiterlijke kemerken.
Saleentje schreef:Nou nou.. een olifant erop is ook weer een beetje te. Ik snap zowiezo niet dat er hier een topic over wordt geopend.
Iedereen moet gewoon kunnen rijden. Ik ben het er wel mee eens dat je niet iemand van 100 kilo op een arabier van 1.55 kan zetten.
Dan zal inderdaad de rug uiteindelijk doorzakken, maar er zijn genoeg paarden die het wel aankunnen. Een paard kan 2x zijn eigen gewicht trekken en een kwart van zijn gewicht dragen. Maar goed.. Nog steeds vind ik dit een onzinnige topic en mag van mij gesloten worden.
Citaat:Hou alsjeblieft op zeg, ik voel me met mijn 75 kilo al niet prettig als ik op een paard zou kruipen, moet er niet aan denken als ik 90 zou wegen, vreselijk. Goeie, dan kwam ik volgens mij niet eens zonder brokken op mijn paard (gebruik nu al een krukje). Toevoeging: ik ben 1.65, dus dit is alleen op mijzelf van toepassing, als je langer bent of korter wordt het verhaal anders, de getallen tenminste.
MaritAriel schreef:annemarie79 schreef:ZWAAR off topic hahaha
Sorry ik zie de humor er maar van in
dat kun je ook maar het beste doen denk ik
GittekeZ1 schreef:dames een sportmasseur voor paarden maakt de spieren lekker los en is geen fysiotherapeut
en zal ook veel minder geld vragen dan is een uur loon van 20 euro niet gek hoor
sallandval schreef:Veel paarden zijn gezien hun bouw (bv zwakke rug) helemaal niet geschikt om te berijden, zelfs niet door kindertjes. Maarja omdat mensen vaak niet echt zin heben zich te verdiepen in het páárd hoor je dan dingen als "gedragsproblemen" "slecht passend zadel" "lui" .. of gaan mensen bepaalde zichtbare dingen maar bekritiseren. Zoals een persoon met een vetrol teveel op een sterk, gezond en tevreden paard![]()
En dan hebben we het nog niet over het feit dat heel veel paarden in NL zélf te dik zijn... en dat extra gewicht moeten rondzeulen, daar hoor je niemand over
vanitymay schreef:Dan heb je dus een stevig genoeg paard met genoeg draagvlak, een goed druk verdelend zadel waardoor de opppervlakte druk goed verdeeld wordt en onder de 109 gr cm2 blijft, je valt binnen de 15 % (laten we die dan maar aanhouden voor de zekerheid) van het lichaamsgewicht van je paard, WAT IS ER DAN NOG OP TEGEN DAT JE DIK BENT????
vanitymay schreef:Dan heb je dus een stevig genoeg paard met genoeg draagvlak, een goed druk verdelend zadel waardoor de opppervlakte druk goed verdeeld wordt en onder de 109 gr cm2 blijft, je valt binnen de 15 % (laten we die dan maar aanhouden voor de zekerheid) van het lichaamsgewicht van je paard, WAT IS ER DAN NOG OP TEGEN DAT JE DIK BENT????
Yamcha schreef:vanitymay schreef:Dan heb je dus een stevig genoeg paard met genoeg draagvlak, een goed druk verdelend zadel waardoor de opppervlakte druk goed verdeeld wordt en onder de 109 gr cm2 blijft, je valt binnen de 15 % (laten we die dan maar aanhouden voor de zekerheid) van het lichaamsgewicht van je paard, WAT IS ER DAN NOG OP TEGEN DAT JE DIK BENT????
Slaat nergens op, want er zit ook veel meer gewicht op.
Danique_G schreef:vanitymay schreef:Dan heb je dus een stevig genoeg paard met genoeg draagvlak, een goed druk verdelend zadel waardoor de opppervlakte druk goed verdeeld wordt en onder de 109 gr cm2 blijft, je valt binnen de 15 % (laten we die dan maar aanhouden voor de zekerheid) van het lichaamsgewicht van je paard, WAT IS ER DAN NOG OP TEGEN DAT JE DIK BENT????
Enkele minuten geleden viel ik bijna in slaap totdat ik op eens een ingeving had!
Als ik op de grond sta dan druk ik met mijn 52 kilo een kracht uit van 520 Newton. Maar als ik niet door de grond wil zakken dan moet de grond ook een kracht leveren, namelijk 520 Newton. En het lijkt mij dat dat bij een paardenrug niet anders gebeurd. Los gezien of het onder die 15% ligt, volgensmij kan een paard met een zwaarder iemand ook veel minder goed zijn/haar rug gebruiken doordat het dus veel meer kracht vergt.
Ik wou nog iets zeggen maar dat weet ik niet meer, oke ik ga verder slapen.
Yamcha schreef:vanitymay schreef:Dan heb je dus een stevig genoeg paard met genoeg draagvlak, een goed druk verdelend zadel waardoor de opppervlakte druk goed verdeeld wordt en onder de 109 gr cm2 blijft, je valt binnen de 15 % (laten we die dan maar aanhouden voor de zekerheid) van het lichaamsgewicht van je paard, WAT IS ER DAN NOG OP TEGEN DAT JE DIK BENT????
Slaat nergens op, want er zit ook veel meer gewicht op.
MaritAriel schreef:wat bedoel je met; daar zit ook veel meer gewicht op?
Stephanie_86 schreef:Wilawander schreef:Toch denk ik dat er een hoop mensen zijn die geen foto's meer van zichzelf op paard durven tonen op Bokt.........
ik mijn profiel staan er een paar hoor schaam me niet heb een prachtpaard die mij kan dragen daar heb ik m ook op uitgezocht