Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Yamcha schreef:Is geen pijnbestrijding. Sorry. Ik heb mensen bitloos vreselijk onvriendelijk zien rijden, imo als je ruw bent met een bit, ben je dat ook zonder.
En als je netjes en eerlijk rijdt, doet dat bit geen pijn. Een bitloze optoming kan uiterst onvriendelijk zijn.
Yamcha schreef:Is geen pijnbestrijding. Sorry. Ik heb mensen bitloos vreselijk onvriendelijk zien rijden, imo als je ruw bent met een bit, ben je dat ook zonder.
En als je netjes en eerlijk rijdt, doet dat bit geen pijn. Een bitloze optoming kan uiterst onvriendelijk zijn.
Yamcha schreef:Nee, dat neem jij aan, dat is een gedachte gebaseerd op het feit dat jij een bit niet fijn zou vinden. Alleen is jouw anatomie iets wat anders dan die van een paard.
Voor die aanname is echt geen enkele basis. Het is gebaseerd op een gevoel en verder niets.
Yamcha schreef:Nee, dat neem jij aan, dat is een gedachte gebaseerd op het feit dat jij een bit niet fijn zou vinden. Alleen is jouw anatomie iets wat anders dan die van een paard.
Voor die aanname is echt geen enkele basis. Het is gebaseerd op een gevoel en verder niets.
Yamcha schreef:Mijn paard vindt druk op haar neus, zoals met een.sidepull veel naarder dan met een bit...... je hoeft de teugels bitloos maar aan te nemen en.ze loopt met haar kin op haar borst...... en kaakgekruist wordt ze heel erg boos.....
Voorkeuren zijn per paard verschillend, maar ik denk niet dat je kunt stellen dat het een per definitie vriendelijker is dan het ander, imo.is dat veel te kort door de bocht.
Tendance schreef:Nou ik wil het toch wel nog een keer proberen met mijn jonge paard.
Overstappen zal ik nooit doen, zolang daar medisch geen reden voor is, maar wil het best een keer proberen.
Van wie mag ik hem lenen? Woon in Meppel en de paarden staan in de buurt van Zuidwolde.
Iemand, die in de buurt woont. Wel een full, want is een groot paard.
Andere paard krijgt hem nooit meer om, die is echt te gevoelig, zodra je erop zit.