Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:52

Iemand die niet kan lezen ook niet :(:)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 17:01

modie schreef:
Pharagirlke en ik gaan hem in Mechelen "bewonderen", als hij tenminste aan de start komt :+
Nietwaar, Phara ;)

Goed plan. Ik ben er ook, misschien moet ik Arabesk ook maar even vragen met de high speed camera ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:17

Film dan Arabesk zelf ook gelijk even, aangezien die niet in Ermelo "kon".... ;)

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 20:59

Bandida schreef:
modie schreef:
Pharagirlke en ik gaan hem in Mechelen "bewonderen", als hij tenminste aan de start komt :+
Nietwaar, Phara ;)

Goed plan. Ik ben er ook, misschien moet ik Arabesk ook maar even vragen met de high speed camera ;)

Dat vind ik nog eens een "super" idee *D
Aan "fans" geen gebrek, voor Totilas met EG }>

Maar wat ik nog wel even kwijt wil, waarom zouden video-beelden "vertekenen"? Geeft toch alleen maar de "realiteit" weer. (weergave)
Wij gebruikten altijd de video-camera om proeven teug te zien, discussie's waren daarmee "volledig" uitgesloten :')

nsvc1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 21:02

SuzanLarissa schreef:
hij is inderdaad wel erg gepushd op zon jonge leeftijd, maar lopen kan die wel , en hij heeft er zichtbaar ook erg veel plezier in! En ik zou me als paard geen betere ruiter kunnen wensen dan Edward Gal ;)

De laatste foto's vind ik wel een slecht foto moment trouwens..

Hier ben ik het helemaal mee eens! :o

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:56

Modie, je hebt de werkelijkheid, waarbij je alles in je op kan nemen, en je hebt de videobeelden, waarbij je alleen dat kan zien wat de video op dat moment registreert. Dat is niet hetzelfde als "de werkelijkheid", dat lijkt me duidelijk?
Als er dan ook nog in de video beelden geknipt, geplakt en vertraagd wordt is de "werkelijkheid" ver te zoeken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:59

Alles opnemen is voor de mens onmogelijk (het is bewezen dat we vrij weinig zien van wat er voor ons gebeurt). In die zin zou een video net beter zijn omdat je hem kan herkijken zodat je écht alles kan zien.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:06

Je denkt toch niet serieus dat je meer ziet op een videofilmpje dan IRL hé? Het is natuurlijk wel gemakkelijker voor jezelf om dat vol te blijven houden, dan kun je vrolijk thuis op je kont andere mensen gaan be- en veroordelen op basis van een filmpje, maar als je je grijze cellen eens laat werken dan begrijp je dat je alleen maar kunt herkijken op een video wat er is opgenomen en dat dat dus betekent dat je lang niet alles ziet als niet alles is opgenomen, en voor zover ik weet hebben we nog geen 3D opnames van dressuurproeven dus je ziet véél minder dan in het echt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:13

Niet meer maar wel andere dingen, dingen die je mist als je IRL kijkt net omdat Totilas zo'n charme heeft. Vaak vind ik zelf dat video nog veel "verdoezeld'".

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:16

Omdat je hem al zo vaak life hebt gezien? Beetje rare opmerking van iemand die hem nog nooit in het echt aan het werk heeft gezien hé ;)
Ik heb hem life aan het werk gezien en net als iedereen die dat ook heeft hier, is mijn mening dat video Totilas geen eer aan doet en dus eerder zijn kwaliteiten dan zijn fouten verdoezeld.

BTW, in de agenda van Edward Gal staat Mechelen niet opgenomen dus ik denk niet dat jullie hem daar aan het werk kunnen zien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:17

Kijk dan neem je eens wat aan van iemand die hem IRL heeft gezien, is het WEEER niet goed. Mens, weet wat je wil.

Dusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 00:23

Voor degenen die bij voorbaat al zeer kritisch naar Totilas willen gaan kijken, die kunnen beter thuis blijven.
Er valt altijd wel wat te bedenken om kritiek over te hebben nietwaar!

Net nog de hoofdjury van vorige week in Assen gesproken, en het nog even over Totilas gehad! *D
Ik zal de kritiekleveraars bij voorbaat wat duidelijk maken.
Piaffe en passage voor tienen, fenominaal.
De uitgestrekte draf een 8, wanneer hij zover is, dat hij achter ook verder door kan treden, dan gaat het cijfer vanzelf omhoog daarvoor,( maar hij is nog maar 9, dus dat komt wel goed).
Wel is het zo dat hij duidelijk verruimd en niet versnelt, het enige is, dat hij achter in paslengte groter moet worden.
Dus over de uitgestrekte draf hoeven we het niet meer te hebben, dat wordt al meegenomen in de beoordeling.
En een ander GP jurylid die de betreffende jury gevraagd had naar zijn gegeven cijfer, beaamde ook dat hij daarvoor een 8 had gegeven.

Wat je al niet wijzer wordt bij de opening van een expositie!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 00:30

pharagirlke schreef:
Kijk dan neem je eens wat aan van iemand die hem IRL heeft gezien, is het WEEER niet goed. Mens, weet wat je wil.

Ik had niet de indruk dat jij iets van iemand aanneemt, zelfs niet van iemand die hem irl gezien heeft. En ga me nu niet weer vertellen dat ik niet kan lezen wat overal meent te moeten zeggen om te verdoezelen dat je geen weerwoord hebt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 00:44

Het feit dat ik aan neem dat mensen enorm gecharmeerd van hem zijn is toch een teken dat ik iets aan neem van anderen? Of zie ik dat mis? :?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 00:54

pharagirlke schreef:
Niet meer maar wel andere dingen, dingen die je mist als je IRL kijkt net omdat Totilas zo'n charme heeft. Vaak vind ik zelf dat video nog veel "verdoezeld'".

Je bedoelt dat je in deze post wat aanneemt

Nou ik kan misschien niet goed lezen, maar er staat toch echt niet dat je aanneemt dat mensen die hem irl gezien hebben gelijk hebben. Je neemt een slag om de arm en zegt dat men dingen mist.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 00:56

sarabande schreef:
pharagirlke schreef:

Je bedoelt dat je in deze post wat aanneemt

Nou ik kan misschien niet goed lezen, maar er staat toch echt niet dat je aanneemt dat mensen die hem irl gezien hebben gelijk hebben. Je neemt een slag om de arm en zegt dat men dingen mist.

Neen, dat is wat jij er kennelijk uit op maakt, gezien iedereen die hem gezien heeft op verschillende manieren zegt dat het dier je "in beslag" neemt ga ik er vanuit dat het dier charme heeft. Paarden die je zo betoveren zullen er voor zorgen dat fouten minder opvallen net omdat ze zoveel charme hebben... Dat is echt gewoon puur basis redeneren. Pure menselijke psychologie. :) Wanneer we iets zien wat we echt echt echt leuk vinden, zullen we eerder geneigd zijn om fouten "te vergeven". ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 01:04

pharagirlke schreef:
Neen, dat is wat jij er kennelijk uit op maakt, gezien iedereen die hem gezien heeft op verschillende manieren zegt dat het dier je "in beslag" neemt ga ik er vanuit dat het dier charme heeft. Paarden die je zo betoveren zullen er voor zorgen dat fouten minder opvallen net omdat ze zoveel charme hebben... Dat is echt gewoon puur basis redeneren. Pure menselijke psychologie. :) Wanneer we iets zien wat we echt echt echt leuk vinden, zullen we eerder geneigd zijn om fouten "te vergeven". ;)

:') _O- _O- _O- Ik moet zeggen dat je een arsenaal aan excuses hebt om maar gelijk te krijgen in jouw stelling dat Totilas dus overgewaardeerd wordt, om het vriendelijk te zeggen.

Jaloursie, afgunst, naijver, kleinzieligheid heet dat :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 01:08

Meid, als jij je lekker voelt door dat te denken vooral doen! :) Ik hoop dat je nu gelukkig bent. :j
Ik hoef iig niet, wederom, persoonlijk te worden :(:)

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:01

Ik heb Totilas live gezien. Vrijwel iedereen hier roept zo leuk dat ze er een kick van krijgen als je Totilas live ziet en dat je hem op film niet zo goed kan beoordelen als live. Ik vind Totilas, live en op film, een verschrikkelijk mooi paard wat een circus act uitvoert. Totilas is eigenlijk al waar ze tegenwoordig heen willen met de dressuur; Edward met z'n aparte jasje en Totilas die z'n benen achter de oren zwaait.
Vind Totilas absoluut een modegril, iedereen huppelt vrolijk achter het circuspaard aan.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:52

Ik snap niet zo goed waarom op video Totilas anders lijkt dan IRL en dat video zijn goeie punten verdoezeld. Dat kan ik helemaal niet volgen. Het is toch zoals het is, zowel IRL als op video. Schiet mij maar lek. ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:58

nee Vur :) IRL is het echt anders beoordelen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:07

Saskia505 schreef:
Ik heb Totilas live gezien. Vrijwel iedereen hier roept zo leuk dat ze er een kick van krijgen als je Totilas live ziet en dat je hem op film niet zo goed kan beoordelen als live. Ik vind Totilas, live en op film, een verschrikkelijk mooi paard wat een circus act uitvoert. Totilas is eigenlijk al waar ze tegenwoordig heen willen met de dressuur; Edward met z'n aparte jasje en Totilas die z'n benen achter de oren zwaait.
Vind Totilas absoluut een modegril, iedereen huppelt vrolijk achter het circuspaard aan.

Hier ben ik het wel een beetje mee eens. Toen ik Totilas irl zag, ging ik ook niet echt plat voor hem. Het is wel een ander paard dan alle anderen, maar om er nou sprookjesachtige sferen bij te beleven, nee. Daarnaast vind ik nog steeds dat hij overgewaardeerd wordt omdat 90% en tegelijkertijd het excuus dat hij nog jong is, niet bij elkaar vind passen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:03

vur schreef:
Ik snap niet zo goed waarom op video Totilas anders lijkt dan IRL en dat video zijn goeie punten verdoezeld. Dat kan ik helemaal niet volgen. Het is toch zoals het is, zowel IRL als op video. Schiet mij maar lek. ;)

Ga maar vast staan, spreid je armen, ik kom eraan! :P ~~}>

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:07

horseyfries schreef:
Film dan Arabesk zelf ook gelijk even, aangezien die niet in Ermelo "kon".... ;)

Wat was er in Ermelo? (Belg..volg het niet zo)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:11

Horseyfries, als je benieuwd bent naar de rijderij van Arabesk, daar staan gewoon filmpjes van op youtube, wel slomo, maar daar moet je dan maar even doorheen kijken.