Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FaberSmid schreef:Woodstock schreef:Als je de lijnen door het onderste ringetje haalt, dan zou ik de binnenste longe eerst door het bit halen, en dan aan de singel vastmaken.
U maakt gebruik van bijzetten, als middel van hulpteugels?
Maar later schrijft u het tegenovergestelde, betreft het geen Moll later tegengesteld schrijft?
Moll schreef:het buigen zoals je aan geeft kan je het beste op de hoefslag doen zo kan hij niet opzij stappen, probeer in het buigen de voorhand mee te nemen en de achterhand op de hoefslag te laten, probeer hem licht in schoudervoor te krijgen en hier in enkele stappen te doen zodat je langsaam aan de SB kan verkrijgen.
mol
Moll schreef:de buiging waar ik het over hebt is de buiging zoals ik eerder in dit topic heb laten zien in de foto.
mol
Moll schreef:de buiging waar ik het over hebt is de buiging zoals ik eerder in dit topic heb laten zien in de foto.
mol
Professor schreef:.En daar heb ik dezelfde vraag gesteld, helaas zonder antwoord.
Buiging voorbereiding kan men aanleren aan de hand, buiging inzetten, wanneer men goed kan werken met de lange teugel ook vanaf de grond, maar aan de hand is buiging, lengte buiging onmogelijk.
Ieder die dat denkt dat hij dan het paard buigt is op een irreweg, in goed Nederlands op een dwaalspoor
Citaat:Er zijn na wat zoeken op het internet de laatste jaren veel charletans die dingen verkondigen die niet de waarheid zijn.(zg Leermeesters, die van leermeesters les gehad hebben)
Deze mensen hebben makkelijk praten, aangezien waarover zij spreken, de getuigen bijna allemaal gestorven zijn.
Daardoor krijgt men ook in de klassieke dressuur die u bedrijft vele verkeerde stromingen.
Citaat:Helaas is dit al doorgedrongen in Wien, waar door een voortdurend geld gebrek, de werkelijke Klassieke opleiding aan het verwateren is.
[/quote]Citaat:Wanneer ik zie dat daar Changementen gereden worden à Tempi, dan zijn zij daar ook van hun lijn afgeweken.
Het is daar jammer genoeg ook meer show geworden, wat waarlijk te verwerpen is, misschien komen zij er nog op terug,(het is te hopen) maar het is een doodsteek voor de Klassieke dressuur.
marieke1983 schreef:Hallo,
Ik houd dit topic vanaf nu in de gaten. Ik ben ook bezig met rechtrichten. Heb een paardje van bijna 3 en bereid haar dmv grondwerk voor op het kunnen dragen van een ruiter in de toekomst.
Hieronder twee filmpjes.
Filmpje 1 is van januari dit jaar. Filmpje 2 van maart dit jaar, nadat ze zo'n 1,5 maand niets had gedaan.
Filmpje 1 - januari 2010
Filmpje 2 - maart 2010
marieke1983 schreef:Dus je adviseert wel met twee teugels te werken ipv met één op de bovenste ring?