Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superwoman schreef:Das idd waar.
Volgens mij vinden mensen (uitzonderingen daar gelaten) dat ook niet storend, als ze niet te zwaar zijn voor een paard, maar wel overgewicht hebben.
Wanneer ik een beeld creëer van een persoon met overgewicht op een paard, denk ik aan een zielig paard.
Terwijl als ze een paard neemt waar ze en mooie combinatie op vormt, het totaal niet storend is.
bijv de persoon (ergens eerder in dit topic) met de shire. Een licht persoon zou daar totaal niet op staan.
Kan mij niet voorstellen dat iemand op die combinatie commentaar geeft.
EvaSuzanne schreef:Als je zelf overgewicht hebt maar je bent niet te zwaar voor het paard vind ik dat anderen zich daar niet mee moeten bemoeien.
Snoevie schreef:natuurlijk vind de een dat het wel kan en de ander niet.
maar wie beslist nu uiteindelijk?
dat hoeft niet kop in het zand steken te zijn,het kan namelijk ook weleens zijn dat diegene het misschien wel beter weet dan jij.
superwoman schreef:Maar hier is nu juist het probleem.
Hier bevind zich een grijs gebied
EvaSuzanne schreef:Superwoman je hebt wel gelijk. Ik denk dat het meerendeel van de zwaardere ruiters wel weet hoe ermee om te gaan, maar er zal ook een deel zijn die zijn kop in het zand steekt. Daar is weinig aan te doen lijkt me, want als je er iets over gaat zeggen "ben je aan het discrimineren'. Je zou natuurlijk kunnen vergelijken hoe een paard loopt met een andere ruiter, maar ja dan kunnen de verschillen rijtechnisch zijn. En paarden doen inderdaad vaak veel voor hun baas. Dat maakt het ook zo moeilijk om te zeggen of hij het makkelijk kan hebben of dat' ie het gewoon maar pikt.