DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paardentango

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:31

Dank je voor dit compliment. Als je boos wordt of verdrietig kijk dan eerst naar jezelf voordat je anderen de schuld geeft van je emotie.

Soms is het handig om veel te lezen, zoals intervieuws van mensen, neem Sjef Jansen en kijk wat hij zelf zegt. Of hebben de verslaggevers het ook mis denk je? Het zijn namelijk zijn woorden over de training zo zwaar maken Knipoog

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:24

Het is nog veel handiger om niet aan te nemen dat alles wat geschreven staat waar is. Of geloof je ook de Story en de Privé?
In een interview kunnen woorden verdraait worden of stukken weggelaten waardoor iets totaal anders over komt. Dat je daarop een compleet oordeel (veroordelen!) gaat baseren vind ik erg kortzichtig.
Jij was het toch die een poosje geleden met bewondering op Stal Bartels had gekeken hoe de paarden gelukkig waren en goed in hun vel zaten en je vond ze Top paardenmensen?
Hoe dom ben je dan te denken dat deze mensen zouden kiezen voor les van iemand die paarden kwelt??
Gebruik toch maar eens weer je hersenen in plaats van je zevende zintuig, het werkt blijkbaar nog niet zo goed......

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:36

Geloof niet dat ik zo snel oordeel als jij dat doet, wat je schrijft komt erg onaardig over en bijna kwetsend zelfs. Zonder je ergens in te verdiepen een mening spuien geeft aan dat er weinig begrip en respect is voor anderen. Ik hoop echt dat je minder boos tegen je paarden doet, ik, mens, kan erover nadenken en het relativeren. De paarden zijn blij jou te zien, en hopen elke keer op liefde en begrip. Probeer het eens voorzichtig.
Inderdaad zag ik op stal Bartels iets wat jij blijkbaar (nog) niet begrijpt. Trotse paarden, paarden die voelen dat er van ze wordt gehouden en die worden gerespecteerd als paard. Dan zijn paarden in staat om ook de zware oefeningen te begrijpen en doen hun best. Die paarden daar voelen zich in hun nopjes. Daar heerst een vrouwelijke inslag op basis van liefde.
Ik heb zelf niet gesproken over top paardenmensen, die invulling is voor jouw rekening en niet de mijne. Dat ze het wellicht zijn... Knipoog

Aan jouw overige berichten zie ik dat je jezelf erg profileert als een gekwetst mens, die twijfel komt ergens vandaan. Til jezelf boven dit nivo uit en wees waardig, dat kost tijd.

Dank je dat je mij dom noemt, het vertelt veel over jezelf.

Toon mij uw paard, en ik vertel u wie u bent.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:38

Kunnen we weer terug op het topic nu? Knipoog
Als we het over piaffe willen hebben, dan graag over het nut van piaffe in de LDR houding Pling

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:40

Hahahaha ja hoor zoals ik al zei: je zevende zintuig werkt niet bepaald goed.... Knipoog
Jij oordeelt niet snel?? Lees de post waar ik op reageerde nog eens terug?? Dat noem ik nog eens veroordelen!
Maar dat is wel vaker het probleem: als mensen andere mensen afkraken dan vinden ze dat normaal, maar als ze de bal dan krijgen teruggespeelt dan vinden ze het plotseling héél gemeen en onaardig. Bedenk eerst eens wat je zelf schrijft?

Toppaardenmensen zeg je niet letterlijk, je zei dit: "Nou moet ik toegeven dat ik pasgeleden voor het eerst, schaam, schaam, op de horse Academy was. Alle paarden die daar wonen hebben ook 'iets' heel erg positiefs. Dat is echt heel erg bijzonder, zoveel wijsheid samen. Liefde en respect voor elkaar.
Dat komt voornameljk van de vrouwelijke inslag van Tineke en natuurlijk Imke, Tineke voelt de paarden aan en hun behoeften. Bijzondere mensen. Het was voor mij heerlijk om daar te zijn, er is geluk en wijsheid, sportpaarden die uitermate tevreden zijn met hun leven en zich volledig goed voelen. Heel bijzonder zo fijn.Daar staan ook paarden die zich graag tonen en werkelijk alles zullen geven, uit respect en er wordt ook zo met ze omgegaan. DAT is wat je ziet in de proeven, wat ik zie en met mij nog een paar mensen.
Er zijn, helaas, maar weing plekken die dit echt hebben, ik heb genoten. Het ontroert omdat het zo mooi is. De paarden zijn stuk voor stuk blij en zelfingenomen, en toch open en niet arrogant"

Als Tineke volgens jou de paarden aanvoelt en hun behoeften dan staat dat toch gelijk aan een top paardenmens? Maar ok, je hebt DAT niet gezegd hoor, prima...... Slapen

Misschien moet je nu nog eens een dagje naar de stal van Anky gaan in plaats van je veroordelingen op basis van een paar artikeltjes te baseren...... Haha!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:52

Ik was ook altijd verblind door mooie woorden van schreeuwerds waaronder mijn inmiddels ex-instructeur.
Nu ben ik ook nieuwschierig en wilde de methode ervaren, en dat heb ik gedaan. En toen kwam ik tot de conclusie dat het helemaal niet zo slecht was als gedacht. Natuurlijk ga ik niet extreem, dat wil ik niet en kan ik niet.
Maar een beetje meer LDR past ons toch wel, en eigelijk alle paarden onder mijn zadel.

Daarom ben ik om. Ik heb nu wel de vrienden leren kennen en de niet vrienden. En weet hie het is als mensen je niet meer moeten omdat je je visie verandert. Maar alles voor het paard.

En ik kan me NIET meer voorstellen dat het bewust kwellen is wat een anky doet. Ze wordt met de dag beter en sterker en vanzelfsprekender. Eindelijk ben ik om en sta aan de zijde van de voorstanders van het eens iets ronder instellen. En het heeft mijn wereld verrijkt en mijn paard verbeterd.
Nu denken de anti ldr-ers dat ik dit alles alleen maar doe om te scoren op wedstrijden, en ja inderdaad ik scoor maar niet omdat ik mijn paard kwel en opprik maar omdat die wezenlijk beter en makkelijker en soepeler gaat. En hij doet het met plezier en dat moet de maatstaf zijn al het andere is onbelangrijk.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:18

Kafue schreef:
Ik was ook altijd verblind door mooie woorden van schreeuwerds waaronder mijn inmiddels ex-instructeur.
Nu ben ik ook nieuwschierig en wilde de methode ervaren, en dat heb ik gedaan. En toen kwam ik tot de conclusie dat het helemaal niet zo slecht was als gedacht. Natuurlijk ga ik niet extreem, dat wil ik niet en kan ik niet.
Maar een beetje meer LDR past ons toch wel, en eigelijk alle paarden onder mijn zadel.

Daarom ben ik om. Ik heb nu wel de vrienden leren kennen en de niet vrienden. En weet hie het is als mensen je niet meer moeten omdat je je visie verandert. Maar alles voor het paard.

En ik kan me NIET meer voorstellen dat het bewust kwellen is wat een anky doet. Ze wordt met de dag beter en sterker en vanzelfsprekender. Eindelijk ben ik om en sta aan de zijde van de voorstanders van het eens iets ronder instellen. En het heeft mijn wereld verrijkt en mijn paard verbeterd.
Nu denken de anti ldr-ers dat ik dit alles alleen maar doe om te scoren op wedstrijden, en ja inderdaad ik scoor maar niet omdat ik mijn paard kwel en opprik maar omdat die wezenlijk beter en makkelijker en soepeler gaat. En hij doet het met plezier en dat moet de maatstaf zijn al het andere is onbelangrijk.

Ik hoop dat je dit serieus meent, het is namelijk ook mijn ervaring zo geweest.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:40

Paardentango schreef:
Dank je voor dit compliment. Als je boos wordt of verdrietig kijk dan eerst naar jezelf voordat je anderen de schuld geeft van je emotie.

Helemaal mee eens, alleen geldt dat ook als je naar paarden kijkt. Misschien is het verstandig om je eerste emotie opzij te zetten en te beoordelen wat er werkelijk te zien is in plaats van wat jij vindt dat er te zien is.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:51

Mooi gezegd Karl, Ja en leuk dat je precies begrijp wat er bedoeld wordt. Ondanks dat we je verder niet veel gezien of gehoord hebben hier, erg knap Knipoog
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 05-08-06 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:00

Tango, lees met deze opmerking van jezelf in gedachten, je eigen posts eens door over jouw emoties bij het zien van LDR Haha!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:12

We hadden het over :
Afbeelding

Het ziet er uiterst vriendelijke uit, dat zullen niet alle mensen met je eens zijn Karl66
En niet te vergeten: Karl is de beste, Karl is de beste, Karl is de beste, Karl is de beste

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:21

Paardentango, ik zou zeggen lees deze post nog eens door met je eigen opmerking in gedachten:

Paardentango schreef:
Wat een gave is het om een paard wat in staat is om zoveel liefde te geven zodanig te dwingen tijdens de training dat het dier pijn voelt maar het doet omdat hij van de bazin houdt. Onvoorwaardelijk, hij neemt het op de koop toe en ervaart het als 'normaal'. Slechts een enkeling zegt dit pik ik niet en staakt. Amon van Annemarie destijds, niemand scheen het te begrijpen? Hier is vast wel iemand die er iets over kan zeggen.
In onze tijd hebben we geleerd dat als iets niet naar wens gaat, of te langzaam, we gewoon een extra teugeltje eraan binden of een bitje meer gebruiken en dan dwingen we onze dieren wel om te doen wat wij willen.
Ja, inderdaad daar krijg ik ook tranen van in mijn ogen. Waarom miet het zo? Als het ook anders kan. Wat een gave.

Schaam je als mens dat het eindelijk is gelukt om een perfect sportpaard te fokken, een paard wat in staat is zowel geestelijk als lichamelijk dingen te doen waar de gemiddelde ruiter nimmer kan bereiken. Schaam je dat je dit dier zo moet kwellen, en de training zo zwaar maakt dat de proef een eitje wordt. Schaam je dat je dit dier dagelijks geestelijk kapot moet maken om tot een prestatie te komen.
Schiet je dan je doel niet een beetje voorbij. Ach nee, paarden zijn in de loop der geschiedenis altijd gezien als een gebruiksvoorwerp. Als het dier bevalt slachten we het en kopen we een ander nietwaar. Er zijn maar weinig mensen die durven te vragen aan het paard, wat denkt u ervan en het antwoord afwachten. Wij mensen zien wat we willen zien, er zijn vele voorbeelde van gezichtsbedrog, tekeningetjes met rechte en kromme lijnen, we kennen ze wel. Is dat in de paardensport anders? We willen graag iets zien, en denken dat ook zo te zien. Het is gemakkelijker om aannames te doen.

De naam Bonfire heeft dezelfde betekenis als het geketende paard wat levend werd verbrand in 1720, zet een mens ook al niet aan het denken. Ik schrok me een hoedje! Gunst, wat een liefde voor paarden.

Laten we het maar hebben over de piaffe, dat is milder en met de geschiedenis erbij interessanter omdat het (mij dan) dwingt om een paar boeken weer eens te openen. Theorie en praltijk gaan hand in hand.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:25

Dit wordt wel erg vervelend, via een PB kun je een persoonlijke boodschap kwijt. Dit ervaar ik als erg persoonlijk en een poging tot gelijk krijgen.
Sorry, maar dat is geen bijdrage aan de discussie die op een bepaald nivo plaatsvond. Deze bijdrage, en wellicht zijn mijn woorden scherp, deze bijdrage voegt niets toe.
Laat ik de wijze blijven en me hierbij terugtrekken, blijkbaar is mijn visie en tekst dermate shockerend dat dit verzandt in het nivo manegezandbak en waterijsjes.

Mijn dank hiervoor,

PS Voor intimi: geen Tango maar gewoon Paardentango met een P

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:37

Paardentango, jammer dat je het zo ervaart.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:40

Paardentango, jammer dat je niet wil leren

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:51

Mireille1970 schreef:
Kafue schreef:

En de mijne... Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:56

euh, is dit dezelfde Kafue als die van vorig jaar???????? je weet wel, die .... die ook zo hard tegen LDR aanskupte???

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:01

Ja ik val ook bijna van mn stokkie Kim Haha!

Maar goed voorbeeld van hoe zinloos zo'n discussie eigenlijk is Knipoog

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:04

Nu Paardentango nog op trainingsweek naar Bartels en we zijn wéér een zieltje rijker.... Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:04

absoluut, ervaren........... in plaats van lezen Haha!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:50

Mireille1970 schreef:
Kafue schreef:

Ik ben hier uiterst serieus in. En ben blij dat ik geschwitchd ben, alleen zijn sommige mensen nu uiterst onvriendelijk en menen dat ik het alleen doe om te scoren. Ik stoorde me daar dan weer aan. Maar nu niet meer te kinderachtig.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:51

KiWiKo schreef:
euh, is dit dezelfde Kafue als die van vorig jaar???????? je weet wel, die .... die ook zo hard tegen LDR aanskupte???

Yep thats me.
Mijn nieuwschierigheid heeft gewonnen van de anti schreeuwerds. En ik ben er blij van, mmm en ik geloof mijn paard ook

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:53

sprakeloos Haha! Haha! Haha!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:02

KiWiKo schreef:
sprakeloos Haha! Haha! Haha!

Hoeft niet, een mens is nooit te oud om te leren. En voor allen die ik gekwetst heb vorig jaar, sorry.
En voor allen die nu vinden dat ik alleen maar aan het scoren denk en niet meer aan het paard, daar heb ik schijt aan.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:16

Ik buig diep voor je!! Knipoog