Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vur schreef:Slecht loopt Perhaps niet, maar ik neem aan dat dit niet het einddoel is van WF? Kent iemand hier trouwens een voorbeeld van hem met een volledig afgericht paard tot op het hoogste niveau?
Milkberry schreef:Een goed gereden ontspannen paard zou toch eigenlijk voor iedereen het einddoel moeten zijn.
vur schreef:Ik hoef geen spektakel en wat WF doet, is helemaal prima. Liever dit, dan het in elkaar getrokken beeld met veel spanning.
Maar.....
Ik mis nog steeds de impuls. Dan krijgen ook de minder bedeelde paarden meer schwung en uitdrukking. Het is mij allemaal te veel ontspanning en te weinig gedragenheid en schwung, alles te verkrijgen met meer impuls.
vur schreef:Slecht loopt Perhaps niet, maar ik neem aan dat dit niet het einddoel is van WF? Kent iemand hier trouwens een voorbeeld van hem met een volledig afgericht paard tot op het hoogste niveau?
vur schreef:Tja, kom ik toch weer uit bij de paarden van 2 ton. https://m.youtube.com/watch?v=GTkDIslUL6IMaar ja, daar is ook nog genoeg aan op te merken.
vur schreef:Kent iemand hier trouwens een voorbeeld van hem met een volledig afgericht paard tot op het hoogste niveau?
Horseware schreef:Bij mijn weten is Perhaps op het eindpunt van wat Will Faerber wilt bereiken.
Horseware schreef:Zijn vrouw Karen heeft er een zilveren medaille mee gewonnen. Hij heeft het over I1 (Intermediare 1?)
Lante schreef:Het is maar net wat je insteek is, punten scoren op wedstrijd of gewoon heerlijk rijden op een ontspannen en goed afgericht paard. Ik zou persoonlijk zeker weten fijner rijden met dat paard van WF dan met Parzival van Adelinde of bijvoorbeeld een Totilas.
Ik zou dan ook liever les bij hem rijden dan bij Sjef, Edward of Adelinde. Zij sluiten niet aan bij hoe ik wil rijden en mijn doel.
xxdomiixx schreef:Het valt me op dat dat er steeds dezelfde vragen gesteld worden over het vwnw/stretchen/hals strekken. Zo hebben we iedere keer veel bij te lezen wat eigenlijk steeds weer op het zelfde neerkomt, en komen we er verder mee als dezelfde vragen worden herhaald? En dus steeds dezelfde antwoorden.
Tip: lees de voorgaande pagina's.
Evelijn schreef:Ik zie ook wel dingen bij WF waarvan ik denk.. Tja... maar eigenlijk bij wie niet... En altijd zelf blijven nadenken lijkt me alleen maar gezond.
Momenteel wel bezig met veel vwnw/stretchen maar met een grote merrie die best verprutst is, net een veulen gehad en eerder liep als een kameel en bij elk teugelcontact zichzelf afsloot, dus bij mij kwam het zinnetje dat "reach for contact" etc. gewoon binnen. Ze loopt nu al veel meer ontspannen en takt is ook zo goed als herstelt.
Maar ik kijk ook met liefde filmpjes van Ingrid Klimke... en daar haal ik ook weer dingen uit. .. en ik bespreek het met mijn stadgenoten en met mijn instructrice wat handig is en hoe het gaat.
En om nou het vwnw over te slaan omdat je WF niet ziet zitten lijkt me ook weer zo radicaal![]()
En Jasmijn78 welke Nederlandse trainers stel jij voor? Kunnen we die niet zo ver krijgen om zulke leuke filmpjes te makenwant denk dat je gelijk hebt dat WF commercieel handig is.
lisaislisa schreef:Lante schreef:Het is maar net wat je insteek is, punten scoren op wedstrijd of gewoon heerlijk rijden op een ontspannen en goed afgericht paard. Ik zou persoonlijk zeker weten fijner rijden met dat paard van WF dan met Parzival van Adelinde of bijvoorbeeld een Totilas.
Ik zou dan ook liever les bij hem rijden dan bij Sjef, Edward of Adelinde. Zij sluiten niet aan bij hoe ik wil rijden en mijn doel.
Ik denk dat het ook wel een verschil is als je Parzival thuis tijdens een training filmt, wanneer hij lekker loopt of dat je hem in de proef rond moet sturen