Mallow, een nieuw begin!
Wat goed!
Wat ik hier zie is een ruiter en een paard die samen het plezier in rijden terug aan het vinden zijn,
ze zijn beiden nog wel zoekende, maar er is een nieuw begin.
Ik zie een ruiter die aan lange teugel, zelf in balans probeert te zitten en dat best netjes doet,
let er wel op dat als je je teugels weer meer op maat neemt, je eigenlijk dat onafhankelijke zitten
in gedachten moet houden.
En ook het gevoel dat ze geeft qua lossigheid, niet dat dat spectaculair veel losser is dan als ze met
haar hoofd omhoog loopt, maar probeer eens bewust te voelen, wat het verschil is.
Nou is het bij jouw paard geen wereld van verschil, maar je ziet ook bij jouw paardje dat bij lang laag,
ala stofzuiger, ze losser is in haar lijf.
Dat zou zich qua gevoel voor jou moeten vertalen, in lastiger te zitten, omdat de beweging iets groter wordt,
maar aan de andere kant heel fijn gevoel omdat je de lossigheid en kracht van je paard dan pas echt voelt.
Wat je zelf al zegt, alles kan allemaal wat vlotter dus beter aan het been en actiever.
Dat kan je bereiken door wat meer overgangen te rijden, tussen de verschillende gangen,
maar dat kan ook binnen een gang.
Ga daar dan ook nu niet heel verhaal van maken, maar het is wel heel belangrijk!
Nu ahum, valt ze af en toe bijna om.. (Lijkt wel op mijn fjord, die dit ook heel goed weet uit te buiten

)
Maar he! Rome hebben ze ook niet in 1 dag gebouwd!
Wat ik ook zie is iemand die gewoon zonder pluk, trek, duw, frustraties, gewoon relaxt een volte kan rijden!
Hou ook dat in gedachten als je straks weer stapje verder gaat.
Om een volte te rijden heb je dat allemaal niet nodig en je rijdt nu keurig een volte,
tuurlijk, hij is nog niet perfect, maar je rijdt hem! Was in het ander filmpje wel anders.
Je geeft aan dat de rechter galop moeilijk is, is op het flimpje ook te zien.
Maar hou in gedachten, dat soms niet galoperen een betere keus is dan wel galoperen.
Je probeert haar nu in galop te krijgen, terwijl ze eigenlijk in draf nog niet is waar je haar wilt hebben.
Je doel is galop.
Eigenlijk moet je dan een stapje terug en als doel hebben, lekker draven tot het punt waar ze voelt,
alsof je zo zou kunnen aanspringen.
Want als je haar daar hebt in draf, is dat aanspringen niet zo'n probleem meer.
Nu blijf je er beetje in hangen.
Ik vind het knap dat je een nieuw begin hebt gemaakt.
Hopelijk krijg je zo samen met je paard er weer plezier in.
De eerste steen voor een nieuw gebouw is gelegd, maar er moeten er nog wel heel veel volgen.