[***] schreef:Moet eerlijk zeggen dat ik de opmerking van Colway gewoon sarcastisch opvatte hoor. Vind dat viennanova wel een beetje heftig reageert. Ben het ook met saszuidema (succes overigens met de strijd tegen de kilo's) eens dat je idd de achtergrond moet weten. Maar als iemand dus te zwaar is omdat hij ziek is of een ernstige aandoening, wil dat nog niet zeggen dat je dan evengoed op een paard moet/mag gaan zitten.
Als je veel te zwaar bent door een ziekte/aandoening zijn er ook andere sporten waar je niet aan mee kunt doen. Ik vind juist in het geval van paardrijden dat daar extra aandacht aan besteed moet worden. Een paard kan immers niets zeggen. En wij als mensen zouden daar rekening mee moeten houden.
Daar ben ik het ook wel mee eens hoor, ik zeg ook niet dat mensen die te zwaar zijn moeten gaan rijden ziek of niet ziek. Welzijn van het paard staat bij mij hoog.. Mocht iemand die ziek is perse iets met paarden willen doen zou ik dan meer denken aan dat liggent rijden tussen meerdere paarden in...
Het ging mij er eigenlijk om dat heel veel mensen direct klaar staan met hun mening zonder de achtergrond te weten. Helaas is nederland erg gefocust om iets te bereiken en hoe je er uit hoort te zien. Dit gaat ten koste van onze kinderen en daarmee ook de welzijn van de dieren.