Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vanitymay schreef:Heb nog wel een mooiere als het gaat om oppervlakte druk: hoe dikker je kont, hoe groter het draagvlak(meer cm om het gewicht te verdelen.) Kan nog zo zijn dat een dikkerd dus ene lagere druk gefet dan een sprietje..Denk maar aan de naaldhak: veel hogere druk dan een dikke snowboot
vanitymay schreef:mika11 schreef:Het gewicht in totaal verandert er niet mee.
Er is juist meer oppervlak op de paardenrug waar een groter gewicht op rust.
Geen natuurkunde gehad zeker? Hoe groter het oppervlak dat een bepaald gewicht draagt, hoe minder de druk per cm2. Aangezien dit dus het grootste probleem zou zijn (wetenschappelijk bewezen?) mag dat dus geen probleem zijn!
vanitymay schreef:@ Danique: dat klopt maar een beetje stevig apard moet in principe het gewicht gewoon kunnen hebben. Als je uitgaat van de (nog niet echt harde) 15% berekening mag je als je 100 kg weegt op een paard van rond de 650 kg en dat zijn nogal waat rassen en paarden die dit zijn!
vanitymay schreef:@ electra: persoonlijk stap ik rustig op een paard als ik inschat dat deze mij goed kan hebben ja. Boeit me helemaal niets wat wie er ook van mag vinden.
Vind het wel heel vervelend dat hier heeeeeeeeeeeeeel veel jonge meisjes op bokt zijn, die zichzelf te zwaar vinden en dood worden gegooit met dit soort topics en overspoeld worden met quasi wetenschap en non feiten over of ze nog wel of niet mogen rijden op hun paard. Dat is pas schadelijk!
Abiola schreef:koetje28 schreef:klinkt idd vaak maar mijn koetje staat zwaar in training en daarnaast vind ze t heerlijk en staat ze te genieten als ze gemasseerd word en dat vind ik heel belangrijk! zij moet ook genieten van het leven
ik ken meerdere mensen die hun paard regelmatig laten masseren en daarnaast hoeveel mensen laten zich wel niet regelmatig masseren??
Ik vind dit ruiken naar centjes verspillen, maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten
vanitymay schreef:Hmm Electra: en uitsluiten van allerlei activiteiten, discriminatie en afzeiken van deze groep helpt dan in welke richting? Of de jeugd aan eetproblemen en een laag zelfbeeld helpen is de oplossing omdat..??
vanitymay schreef:Hmm Electra: en uitsluiten van allerlei activiteiten, discriminatie en afzeiken van deze groep helpt dan in welke richting? Of de jeugd aan eetproblemen en een laag zelfbeeld helpen is de oplossing omdat..??
Wilawander schreef:Toch denk ik dat er een hoop mensen zijn die geen foto's meer van zichzelf op paard durven tonen op Bokt.........
vanitymay schreef:Wie bagetalliseerd hier altijd? Ik hou me aan het topic en dus aan de vraag of een dikkerd op een paard zou mogen rijden. Als die dikkerd binnen de normen past (nogmaals 15%, max 109gr cm2 en een stevig volwassen goed bespierd paard) dan kan die dikkerd gewoon rijden! Ik heb nergens gezegd dat je rustig net zo dik moet worden als je wilt en je dan alsnog op elk paard of pony moet gaan zitten. Met 150 kg geen c pony dus! Zo simpel is het nu eenmaal.
.
koetje28 schreef:dat valt wel mee hoor omdat de masseur er meerdere doet op stal ben ik 20 euro kwijt voor 45 a 60 minuten....