Wie durft er voor uit te komen?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

concetto

Re: Wie durft er voor uit te komen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:59

Denk het wel....

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:02

Haha, nou oke wat jij wil jomanda, ga ik ook geen discussie met zo'n dwars kindrachtig persoon aan

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:13

Tassie als je alle 64 pagina's had doorgelezen had je al kunnen weten hoe concetto hier over dacht.

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:23

Ik heb even snel globaal gelezen, maar indd niet specifiek, heb ik ook geen tijd voor, zit 9 vd 10 x ook op me foon, en das geen doen via me foon, maar prima als zij er zo over wilt denken prima hoor, ik dacht eerlijk gezegd dat ze een puber was.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:25

Heb ook aardig verhitte discussie gehad met haar en ben er alleen maar achter gekomen dat ik er eigenlijk net zoals haar erover denk.

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:27

Huh?! Hoe bedoel je? :o? Verhitte discussies en jullie denken hetzelfde erover?

;)

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:29

Daarom lees het topic ff door.

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:34

Ja hoor, als ik er tijd voor heb, zal ik even afwijken van onze luiheid ;) hahaha

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:40

O heb jij daar ook al last van := zo heerlijk om daar op terug te kunnen vallen. :D

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:41

Yviertje schreef:
O heb jij daar ook al last van := zo heerlijk om daar op terug te kunnen vallen. :D

*\o/*

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:43

Het begon best gezellig hierzo maar nu is het een beetje uit de hand gelopen! Jammer, geloof me "ik" ben de bewuste midden wegger.. mmm denk niet dat dat een woord is haha. Maar goed , ik ben zo meisje die m 2 op dressuur heb gereden , en l2 springen.. gewoon dood normaal.. daarna was ik er klaar mee. Kreeg een pony waar ik veel mee bereikt heb en die was het net als mij allemaal wel beu . Ging wat anders proberen ..en zo langzamer hand had ik een kudde paarden! Ben begonnen met zadelloos te rijden daarna bitloos.en ook halemaal zonder tuig! Ik rij zoals ik wil! En mijn paarden accepteren dit..of niet. En zo niet dan proberen we het.. en als het echt niet wrrkt dan gaan ze na een ander baasje.. ik geloof niet in het moet of niet moet werken als ze geen plezier in het werk hebben,dan passen ze niet in ons plekje . Elk paard werkt graag voor je. Daar geloof ik in sommige moeten iets anders aangepakt worden, maar elk paard heeft iets anders ..het zijn dan net kinderen ...niemand is het zelfde! En geloof me elk beestje heeft consequentie nodig,en het ligt niet altijd aan de ruiter! Want ik doe me hulpen prima..en nog kan mijn poown ineens steigeren of weigeren? Dat ligt niet altijd aan mij.. geloof me elk paard doet ze ding! En de een is wat mee gaander dan de ander tja en dat maakt ze heerlijk!!

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:44

zo mooi als iemand je lui vindt....
En verhitte discussies zijn er om gevoerd te worden en om er dingen uit te halen waar je het mee eens en onees kunt zijn.
Hoi Yviertje alles ok!!!
Miste het discussieren dus kwam weer eens kijken 8)7

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:47

Alles goed hoor concetto!

Heb trouwens m'n paard wat paardvriendelijker gehuisvest. Overdag het land op en 's nachts binnen. Ik wist niet dat mijn paard daar zo blij van kon worden. :o

@Loonew ik denk dat jij het best netjes doet.

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:51

@yviertje Dankjewel !!doe me best met veel kijken ,luisteren en voelen..en nog begrijp ik die gekke viervoeters niet hoor!en ik ben ook weleens slordig,als er één een wondje of vies oog heeft,gewoon uit wassen en t wondje geneest wel weer.. niet de beste methode,maar als ze echt ziek zijn zie ik het natuurlijk wel gelijk! en ben ik helemaal hysterisch bij de dierenarts! Haha

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:54

Zo ben ik ook hoor Loonew. Kijk het eerst ff aan, tenzij ik echt denk dat er wat aan de hand. Als je je paarden goed genoeg kent, weet je ook wanneer het wel of niet nodig is.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:56

Yviertje schreef:
Alles goed hoor concetto!

Heb trouwens m'n paard wat paardvriendelijker gehuisvest. Overdag het land op en 's nachts binnen. Ik wist niet dat mijn paard daar zo blij van kon worden. :o

@Loonew ik denk dat jij het best netjes doet.

Wat goed!!!
En ja daar worden de beestjes blij van!!!

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:58

Al staat er ook eentje die na 5 minuten weer naar binnen wilt. Niet raar met bandages om je benen.

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:00

Dat denk ik ook die van mij staan alleen met extreme kou binnen en de één heb het wel graag de ander niet ..ze kunnen. wel in schuilstal, maar eentje neemt er gebruik van verder vinden ze het leuk om elkaar weg te jagen als wij in de stal staan haha , dan is de stal heeel popular! dus naJa na behoeften doen wij handelen.. dat is zo belangrijk! Dus heel goed dat ze zowiezo buiten zijn!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:12

Tassie89 schreef:
Mensen blijken verschillende meningen te hebben over het omgaan met paarden.

Mmmm, ja, goed, heb je gelijk in. Maar dit kan je niet ver doortrekken. Een paard moedwillig, bewust of gefrustreerd pijn toebrengen is in mijn ogen altijd slecht, wat de opvoedingsmethode, trainingsmethode of mening van desbetreffende ruiter ook is.

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:38

Dat is ook zo, maar wanneer heeft een paard pijn? Is dat al bij gebruik van een bit? Sporen? Zweep? De 1 vind van wel, de ander vind het onzin, ik rij altijd zonder spoor, dubbelgebroken trens en nooit een zweep!

Wat is een corrigerende tik? En wat is slaan of rottrap?

Wat is consequent en wat is mishandeling?

Wat is paardvriendelijk en wat niet?

Wat zijn de grenzen hiervan? En hoe ga je om met een paard die jou wel bewust pijn doet....

Daar zitten toch wel bredere meningen over.. Dan alleen zwart of wit

Mijn mening: ik wil geen paard bewust pijn doen, en zoals ik al eerder zei, als ik ze op de noodrem zet na een uur gedult voel ik me al schuldig, rij ze met dubbel gebroken trens, nooit sporen of zweep of 1 of andere hulp teugel! Ook nooit gedaan! Als een paard schrikt niet straffen heeft geen zin, als het paard een loopje met mij neemt krijgen ze wel een loopje terug en ben ik extra allert en consequent.. Probeer de training zo variabel mogelijk te houden, zijn ze vanaf het begin braaf, stop ik met 20 minuten en krijgen ze hun beloning, gaat het niet goed, ga ik door tot het goed gaat en krijgen ze hun beloning.. Maar ik stop pas als het goed gaat! De een heeft z'n opvoeding wel gehad daar hoef ik niet naar om te kijken maar de 4jarige merrie is echt brutaal als je haar niet de baas bent. Pijn zal ik haar niet doen, maar ben wel alert en consequent, snel reageren op haar acties en duidelijk zijn met een beweging of stem. En soms krijgt ze aan de hand ook wel een voet van me als ik haar raak, maar een trap kan ik het niet noemen het gaat om de beweging! En niet om het gevoel, door de beweging weet ze dat ik boos ben, net zoals paarden die naar elkaar dreigen in de wei, zo weet ze in 1x haar plaats dan dat ik haar helemaal verrot zou schelden of 100x aan het halstertouw rukken en ze nog denkt van huh?!?... Wat is dan vriendelijker??
Aan de hand mogen ze geen eten of gras van de grond plukken en achter mij blijven uit respect! Doen ze dat niet stop ik met lopen, dan weten zij al dat ze moeten remmen en blijven ze achter me. Nou en zo nog meer dingen maar ga nu ff wat doen

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:58

@tassie89: ik werk ook wel met die werkwijze hou ik echt van.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:21

Vandaag een beestje op stal gekregen dat zo geslagen was dat de striemen niet alleen op haar lijf zat maar ook op haar hoofd en tussen haar oren.
Het verhaal erachter?: Baasje vond dat het paard dwars was, en vond dat het beestje aan haar verwachtingen moest voldoen. Ze gaf het beestje goed voer en stalling en vond dat ze dan ook dat uurtje per dag haar best moest doen.
Na maandelang prutsen was ze doorgedraaid en werd ze boos omdat haar paardje niet deed wat zij zei....
Lang verhaal kort te maken... Beestje had 2 ingegroeide kiezen.
Staat nu hier, tandarts is erbij geweest en nu mag ze even bijkomen!
Dit soort gevallen krijg ik hier vaak en dat is ook de reden waarom ik zo fel ben op dit topic..
Luister naar je paard, ze gaan niet voor niks door het lint!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:35

Ocharme wat sneu.......

Daar kan ik echt zo verdrietig van worden ;(

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:37

Te triest voor woorden.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:59

Het is ook te triest, maar gelukkig heb ik een heel erg lieve man die meteen zegt dat het beestje naar ons moet komen en genoeg ruimte....
En weet je, het komt wel goed, ik zorg voor haar, en als ik haar vertrouwen gewonnen heb ga ik op zoek naar iemand die 'er niet voor uit hoeft te komen' en gewoon onvoorwaardelijk van haar houdt!!!