Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:24

KiWiKo schreef:
ja film en rl is echt een wereld van verschil

ben ik helemala met je eens :j

heb hem vorige week zatedag in rl gezien en dan loopt het kippenvel over je rug! het lijkt allemaal zo makkelijk voor dat paard.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:25

KiWiKo schreef:
ja film en rl is echt een wereld van verschil

Dan zal ik een paardenvrouw mee moeten nemen om te filmen en zal ik wel kijken (en beoordelen :D )

_Anneruth

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:26

@Modie: je moet zeker zelf niet gaan filmen, dan zie je de hele kür niet.. Veel plezier alvast!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:28

sarabande schreef:
Dus Phara is bovennatuurlijk begaafd dat ze op voorhand al weet hoe hij in het echt loopt

Ik hoef iig niet dit soort kulreacties te geven. :)

Jadys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:29

Jeetje loopt deze discussie nog steeds...Pfffff

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:30

modie schreef:
Pharagirlke en ik gaan hem in Mechelen "bewonderen", als hij tenminste aan de start komt :+
Nietwaar, Phara ;)

Serieus? :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:34

pharagirlke schreef:
sarabande schreef:
Dus Phara is bovennatuurlijk begaafd dat ze op voorhand al weet hoe hij in het echt loopt

Ik hoef iig niet dit soort kulreacties te geven. :)

Je geeft al pagina's lang kul reacties gebaseerd op videobeelden, je weet helemaal niet waar je het over hebt.

Dus gewoon je voorlopig gedeist houden en het eerst zelf bekijken.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:41

ik heb hem ook nog nooit in rl gezien, misschien komt dat nog eens,
misschien niet. In videobeelden kun je de bewegingen niet correct
beoordelen zoals men hier al vermeld :) wel kun je duidelijk de manier
van bewegen zien en de bepaalde hoofdhouding. Dat vind ik ;
in videoopnames ontspannen lijken, of het echt zo is...weet ik niet,
maar ik verzeker mezelf van wel :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:41

sarabande schreef:
Je geeft al pagina's lang kul reacties gebaseerd op videobeelden, je weet helemaal niet waar je het over hebt.

Dus gewoon je voorlopig gedeist houden en het eerst zelf bekijken.

Ik zal het anders stellen zodat je begrijpt wat ik bedoel. Ik hoef iemand niet persoonlijk aan te vallen.
Of ik me al dan niet gedeist houd is niet aan jou om te beslissen. Als je mensen wil commanderen stel ik voor dat je een job zoekt die je dat toelaat. Misschien dat een hoop mensen het van je pikken maar ik niet. :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:44

pharagirlke schreef:
Ik zal het anders stellen zodat je begrijpt wat ik bedoel. Ik hoef iemand niet persoonlijk aan te vallen.
Of ik me al dan niet gedeist houd is niet aan jou om te beslissen. Als je mensen wil commanderen stel ik voor dat je een job zoekt die je dat toelaat. Misschien dat een hoop mensen het van je pikken maar ik niet. :)

Het gaat niet om iets van mij pikken, maar om jouw negatieve reacties die dus op lucht gebaseerd zijn.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:45

jeetje, geen ruzie aub, dit is een discussie, geen kickbox-scheld wedstrijd :)

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:50

pharagirlke schreef:
modie schreef:
Pharagirlke en ik gaan hem in Mechelen "bewonderen", als hij tenminste aan de start komt :+
Nietwaar, Phara ;)

Serieus? :+

Tuurlijk, serieus :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:50

pharagirlke schreef:
Op de proeven die hij loopt tiens. :+ Ik vind Totilas nooit ontspannen overkomen. Dat een paard dat aan het werk is niet met het koppie laag loopt weet ik ook, maar over het algemeen vind ik Totilas altijd erg strak in de gehele bovenlijn. :) En dat is meestal een teken van spanning. Dan val ik weer terug op dat opgekropte en die strakke rug die hij er altijd op na houd. :)

HF: een paard moet los zijn, ook in zijn bovenlijn, dat heb ik Totilas nog niet zien doen, iig niet in de proeven.

Ach iemand die dit soort uitspraken baseert op video beelden en daar ook nog gelijk in wil hebben, heeft weinig feeling met de werkelijkheid, vooral over de eigen kennis en observatie vermogen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:54

Sarabande: Als jouw dag goed wordt van die conclusie moet je het daar vooral bij houden hoor. :) We zullen een afspraak maken. Ik negeer je, tot jij leert om te reageren op de inhoud, en niet op de persoon. Goed? :)

Modie: waarom weet ik altijd alles als laatste :')

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:56

sarabande schreef:
pharagirlke schreef:
Op de proeven die hij loopt tiens. :+ Ik vind Totilas nooit ontspannen overkomen. Dat een paard dat aan het werk is niet met het koppie laag loopt weet ik ook, maar over het algemeen vind ik Totilas altijd erg strak in de gehele bovenlijn. :) En dat is meestal een teken van spanning. Dan val ik weer terug op dat opgekropte en die strakke rug die hij er altijd op na houd. :)

HF: een paard moet los zijn, ook in zijn bovenlijn, dat heb ik Totilas nog niet zien doen, iig niet in de proeven.

Ach iemand die dit soort uitspraken baseert op video beelden en daar ook nog gelijk in wil hebben, heeft weinig feeling met de werkelijkheid, vooral over de eigen kennis en observatie vermogen.

:o Ben echt wel benieuwd of ik mijn mening, die gebaseerd is op video-beelden, moet gaan "bijstellen"
Of dat positief of negatief is, zal ik laten weten, zodra ik hem irl heb "bewonderd" ;)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:58

Ik ben benieuwd! Moet je wel wel je best doen objectief te gaan kijken ;) . Videocamera kan je wel thuislaten en een plekje op rij 1 inpikken.

Wanneer is Mechelen?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:58

pharagirlke schreef:
Sarabande: Als jouw dag goed wordt van die conclusie moet je het daar vooral bij houden hoor. :) We zullen een afspraak maken. Ik negeer je, tot jij leert om te reageren op de inhoud, en niet op de persoon. Goed? :)

Modie: waarom weet ik altijd alles als laatste :')

Nee, hoor :D
Ik heb -tig pagina's geleden al een balletje in deze richting opgegooid.
Maar volgens mij, heb jij dat balletje niet gevangen :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:59

Eh ben nooit goed geweest in balsporten :') Wanneer is Mechelen en hoeveel kost de inkom?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 00:00

Rhodos schreef:
Ik ben benieuwd! Moet je wel wel je best doen objectief te gaan kijken ;) . Videocamera kan je wel thuislaten en een plekje op rij 1 inpikken.

Wanneer is Mechelen?

Ik neem een film(st)er mee ;)

Mechelen is, als ik het goed heb, rond de kerst

Phara, hoeveel de inkom is, weet ik niet.
Zou dit een "goed doel" kunnen zijn *D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 00:01

hoe bedoel je een "goed doel"?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 00:02

Tis te hopen dat dit topic niet zo lang blijft doorlopen, stuur me met de tijd maar een PB.

Jullie 'date' kan ook wel via PB toch?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 00:38

Rhodos schreef:
Tis te hopen dat dit topic niet zo lang blijft doorlopen, stuur me met de tijd maar een PB.

Nee, hoor :D Mijn "waarneming" zet ik gewoon in dit topic. Daarom ga ik ook kijken, tenminste als Totilas aan de start verschijnt.
Maar ik wilde toch al naar Mechelen.

Jullie 'date' kan ook wel via PB toch?
Dank voor je "hint" :+

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:28

KiWiKo schreef:
wat het met Totilas is, is dat je hem in het echt voelt :)

Je VOELT het paard......... en gevoel voel je niet op een filmpje :)

Je kent het wel, soms komt er iemand binnen in een ruimte vol feestgangers, en alle aandacht gaat uit naar die persoon..... zonder dat die er wat dan ook voor doet..... die komt slechts binnen :)

zo is dat met Totilas ook........ Paard neemt je mee..... paard pakt je............ je kan er niet omheen als je daar bent :)

Het paard is het middelpunt van de belangstelling zodra hij binnenkomt........ en er is geen weg omheen, hij eist het op! :)

:P Precies zoals ik er ook over denk.

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:30

nobility schreef:
Precies, het was inderdaad genieten in Assen! Iemand het inrijden gezien? Ik wel, niet alles. Maar wat ik heb gezien was echt toppie. Heerlijk los in de aanleuning, los in het lijf, super ontspannen.Totaal geen getrek of gepluk. Vervolgens zet ie m meer aan het werk en zonder enige moeite begint dat paard te dansen en nog steeds ontspannen. Ik was al fan maar nu nog meer. Ik zeg bij deze, ga Totilas in real life bekijken! Zegt veel meer dan een foto of een filmpje. En ja de mensen die het niet mooi vinden, dat kan. Ieder zn mening. ;)

Zal mezelf nog even qouten.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 13:54

sarabande schreef:
pharagirlke schreef:

Sarabande, iemand die denkt dat een paard totaal ontspannen moet zijn om een Grand Prix proef te lopen neem je toch sowieso niet serieus? Totale ontspanning heb je alleen..... juist ja, als je slaapt! :D