Heb er persoonlijk wel moeite mee om tekst (theorie) om te zetten naar praktijk.
Heeft waarschijnlijk te maken met mijn manier van leren.
Goofy zou jij misschien een blik op mijn foto's willen werpen op blz 58?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
barlie schreef:viewtopic.php?f=10&t=809863&hilit=
Afgelopen zondag had ik een wedstrijd in de l2 (171 p). Praatje met de jury gemaakt. En ze vond de proef iets te braaf. Maar het allerbelangrijkste was dat ze vond dat ik hem meer van achteren naar voren moet rijden. De achterhand er meer onder!
Nu zie ik als ik aan de kant sta (beste stuurlui staan aan wal) wel of een paard zijn achterhand gebruikt. Maar in de training rijden we veel overgangen en ik krijg nog niet echt het gevoel dat de achterhand eronder komt. Hoe kan ik dit meer verbeteren?
Voor een beeld te schetsen zie bovenstaand.
barlie schreef:
ponyzotje schreef:Needje schreef:Zo zie je weer, ook op hoog niveau loopt t gemiddelde paard nog niet correct. (zie voorbeen aan de grond en achter al los)
Dat is toch het streven tegenwoordig? Dat het achterbeen een fractie eerder neerkomt dan het voorbeen en het achterbeen ook een fractie eerder loslaat?
Heb ik de afgelopen dagen toch vaak gehoord, vaak vanuit LDR ook. Ik vind het persoonlijk meer dralop dan draf, maar toch wordt het blijkbaar de nieuwe norm?
Imo vooral om te vermijden dat een paard op de voorhand loopt (en dus eerst het voorbeen zet en lost).
Waarom loopt Uraneo dan ook zo? http://www.kilimanjaroranch.com/Andalus ... Uraneo.htm in vrijheid nog wel? Ik heb het altijd prachtige hengsten gevonden en zij vertonen ook die prachtige doch onevenwichtige draf?
Needje schreef:Nou is het op een foto misschien wel makkelijker te zien. Maar een achterblijvend achterbeen zie ik meer voorbij komen in de ring als een mooi doortredend achterbeen. En niet alleen bij mijn paard!
Steekgangen zijn helemaal hot!
Yamcha schreef:Ik ben heel benieuwd naar je nieuwe foto's
Yamcha schreef:Ik wil toch nog even iets toevoegen aan de kritiek dat veel paarden de voorhand gebruiken en met name in de draf het binnenvoorbeen gebruiken om op te steunen zoals hier:
Yamcha schreef:Klopt. Alle 4 de benen zouden los van de grond moeten zijn, dat zijn ze niet. Dit is echt een tact fout.
De diagonale beenparen zouden hetzelfde moeten doen, dat doen ze niet.