Ben met m'n paard gevallen, had alsnog een lichte hersenschudding, maar wil niet
weten hoe het was geweest zonder veiligheidscap.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Waratje schreef:Snoevie schreef:gisteravond voor het eerst meegemaakt dat mijn super brave en makke pony schrok,van een fanfare.
ik ben niet gevallen,maar ik bedacht me dat ik toch wel blij met mijn cap was.
Weet je wat het punt is: mijn paard schrikt wel eens, maar haar schrikreactie is ALTIJD beperkt, zelfs bij hevige schrik verplaatst ze zich hoogstens een meter en daarbij zorgt ze ook nog dat ik mee kan komen. Dat is de reden dat ik mij niet druk maak over een cap op dat paard in de bak. Zelfs niet als de fanfare langs zou komen (wat niet waarschijnlijk is zo ver buitenaf). Dit paard kijkt niet zomaar ergens van op, ze heeft de wereld al aardig gezien en heeft geleerd dat het in de praktijk allemaal reuze meevalt.
Van een paard dat nooit schrikt en dan opeens wel een keertje zul je eerder vanaf vallen, dan van eentje die wel zo nu en dan schrikt, maar wel netjes bij je blijft. Stukje training, stukje aanleg, stukje ruiterkunde.
Arabesk schreef:Rijden zonder cap is als rijden zonder autogordel....
Je kunt nog zo'n goede chauffeur zijn, maar toch kan je wat overkomen.
Snoevie schreef:hahaha niet zo grappig doen hoor
je moet van tevoren wel het risico inschatten(hoe schrikachtig is jouw auto :p )
pmlover schreef:MET MET MET MET MET, voor de mensen die zonder cap rijden heb ik een heel leuk verhaal over een kennis van ons die even op der paardje ging uitstappen en van het paard afviel en der hersens ingetrapt heeft en nu nooit ouder dan 9 jaar zal worden
dipstaartje schreef:altijd met
je zal maar met een buitenrit een tak tegen je hoofd aan krijgen
dipstaartje schreef:altijd met
je zal maar met een buitenrit een tak tegen je hoofd aan krijgen
Ossie96 schreef:Ik rij nu sinds 6 maanden standaard elke dag met cap. Dat is weleens anders geweest... Ik had eerst nooit een cap op, alleen met springen. Ik sta namelijk sinds 6 maanden op een andere stal waar het verplicht is met cap te rijden, op het begin had ik zoiets van 'nou moet dat nou persé, mijn paard doet toch niks...' Maar nu weet ik niet beter!
Een tijdje terug ging ik met een vriendin een rondje om over de weg omdat het zulk warm weer was, zij deed haar cap niet op want dat ging zo zweten... Dat vond ik wel een goed idee dus ook ik heb hem in mijn kastje laten liggen. We waren nog geen 10 meter op pad en ik wilde weer terug; mijn cap halen! Het voelt zo kaal als je opeens zonder cap rijdt, en daarbij komt nog het belangrijkste: wat als er wat gebeurt en je je cap niet op hebt?!
Neehoor, mij zul je niet meer zonder cap zien rijden!
Waratje schreef:Arabesk schreef:Rijden zonder cap is als rijden zonder autogordel....
Hoeveel mensen doen hun gordel om als ze hun auto bijvoorbeeld van de oprit naar de garage verplaatsen? Of het erf af door een hek dat je achter je dicht moet doen? Doe jij dan je gordel om?
chelly12 schreef:Als ik een cap op heb, val ik er altijd af.
Had ik laatst ook. Ik was op westernkamp en moest een cap op en viel er naar een kwartier direct er ak af.
En zonder cap val ik nooit. Ik rij nu al 2 jaar zonder cap en nooit afgevallen.
En doe allerlei stunds met mijn paard. Vol in de lope. Dan weer een snelle stop.
En er weer vandoor gaan. Ze schrikt best veel. En dan is het 1 of 2 sprongen opzij.
suuzepuus schreef:chelly12 schreef:Als ik een cap op heb, val ik er altijd af.
Had ik laatst ook. Ik was op westernkamp en moest een cap op en viel er naar een kwartier direct er ak af.
En doe allerlei stunds met mijn paard. Vol in de lope. Dan weer een snelle stop.
En er weer vandoor gaan. Ze schrikt best veel. En dan is het 1 of 2 sprongen opzij.
dat is natuurlijk onzin wat je nu zegt, dat is hetzelfde als; als ik mn gordel draag wordt ik elke keer aangereden dus doe m maar niet om
suuzepuus schreef:rij jij met een helm op de fiets? Want daar kun je ook een ongeluk mee krijgen...chelly12 schreef:Als ik een cap op heb, val ik er altijd af.
dat is natuurlijk onzin wat je nu zegt, dat is hetzelfde als; als ik mn gordel draag wordt ik elke keer aangereden dus doe m maar niet om