Met of zonder cap ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BarBosa

Re: Met of zonder cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:42

Had ik 2 weken terug zonder cap gereden had ik hier nu niet achter m'n pc gezeten.. Bloos
Ben met m'n paard gevallen, had alsnog een lichte hersenschudding, maar wil niet
weten hoe het was geweest zonder veiligheidscap.

xveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:04

altijd met! dan zit ik gewoon al een stuk lekkerder op mijn paard en ik zou er ook niet aan willen denken wat er zou kunnen gebeuren als ik hem af zou doen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:07

Waratje schreef:
Snoevie schreef:
gisteravond voor het eerst meegemaakt dat mijn super brave en makke pony schrok,van een fanfare.
ik ben niet gevallen,maar ik bedacht me dat ik toch wel blij met mijn cap was.

Weet je wat het punt is: mijn paard schrikt wel eens, maar haar schrikreactie is ALTIJD beperkt, zelfs bij hevige schrik verplaatst ze zich hoogstens een meter en daarbij zorgt ze ook nog dat ik mee kan komen. Dat is de reden dat ik mij niet druk maak over een cap op dat paard in de bak. Zelfs niet als de fanfare langs zou komen (wat niet waarschijnlijk is zo ver buitenaf). Dit paard kijkt niet zomaar ergens van op, ze heeft de wereld al aardig gezien en heeft geleerd dat het in de praktijk allemaal reuze meevalt.
Van een paard dat nooit schrikt en dan opeens wel een keertje zul je eerder vanaf vallen, dan van eentje die wel zo nu en dan schrikt, maar wel netjes bij je blijft. Stukje training, stukje aanleg, stukje ruiterkunde.

bij mijn pony is dat ook,hoor.
ze schrikt eigenlijk haast nooit,dit was de 'ergste' reactie(metertje opzij)

maarja hoe goed ik haar ook ken,het blijft een dier en niemand van ons kan voorspellen wat er gaat gebeuren.

tessa_x: ben het niet helemaal met je eens,maar wel een eerlijke reactie zonder smoesjes,haha

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:13

Ik rij nu sinds 6 maanden standaard elke dag met cap. Dat is weleens anders geweest... Ik had eerst nooit een cap op, alleen met springen. Ik sta namelijk sinds 6 maanden op een andere stal waar het verplicht is met cap te rijden, op het begin had ik zoiets van 'nou moet dat nou persé, mijn paard doet toch niks...' Maar nu weet ik niet beter!
Een tijdje terug ging ik met een vriendin een rondje om over de weg omdat het zulk warm weer was, zij deed haar cap niet op want dat ging zo zweten... Dat vond ik wel een goed idee dus ook ik heb hem in mijn kastje laten liggen. We waren nog geen 10 meter op pad en ik wilde weer terug; mijn cap halen! Het voelt zo kaal als je opeens zonder cap rijdt, en daarbij komt nog het belangrijkste: wat als er wat gebeurt en je je cap niet op hebt?!

Neehoor, mij zul je niet meer zonder cap zien rijden!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:46

Rijden zonder cap is als rijden zonder autogordel....

Je kunt nog zo'n goede chauffeur zijn, maar toch kan je wat overkomen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:49

Arabesk schreef:

Welnee hoe kom je erbij? Dan rij je niet met verstand volgens enkele mensen hier Huilen van het lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 07:27

hahaha niet zo grappig doen hoor Tong uitsteken
je moet van tevoren wel het risico inschatten(hoe schrikachtig is jouw auto :p )

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:18

Snoevie schreef:
hahaha niet zo grappig doen hoor Tong uitsteken
je moet van tevoren wel het risico inschatten(hoe schrikachtig is jouw auto :p )

Huilen van het lachen Nou ja ik rijd nog maar 8 jaar auto dus dat is nog erg lastig inschatten Haha!

Puck__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:46

pmlover schreef:
MET MET MET MET MET, voor de mensen die zonder cap rijden heb ik een heel leuk verhaal over een kennis van ons die even op der paardje ging uitstappen en van het paard afviel en der hersens ingetrapt heeft en nu nooit ouder dan 9 jaar zal worden Scheve mond

Wow, wat erg zeg!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:47

altijd met
je zal maar met een buitenrit een tak tegen je hoofd aan krijgen

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:20

dipstaartje schreef:
altijd met

heb ik ook een keer gehad, was blij dat ik mn cap ophad, ben achetrover met een koprol van mn uber brave pony afgevallen!! hihi

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:29

dipstaartje schreef:
altijd met

Hoezo? Het zal je maar gebeuren

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:09

Ossie96 schreef:
Ik rij nu sinds 6 maanden standaard elke dag met cap. Dat is weleens anders geweest... Ik had eerst nooit een cap op, alleen met springen. Ik sta namelijk sinds 6 maanden op een andere stal waar het verplicht is met cap te rijden, op het begin had ik zoiets van 'nou moet dat nou persé, mijn paard doet toch niks...' Maar nu weet ik niet beter!
Een tijdje terug ging ik met een vriendin een rondje om over de weg omdat het zulk warm weer was, zij deed haar cap niet op want dat ging zo zweten... Dat vond ik wel een goed idee dus ook ik heb hem in mijn kastje laten liggen. We waren nog geen 10 meter op pad en ik wilde weer terug; mijn cap halen! Het voelt zo kaal als je opeens zonder cap rijdt, en daarbij komt nog het belangrijkste: wat als er wat gebeurt en je je cap niet op hebt?!

Neehoor, mij zul je niet meer zonder cap zien rijden!

Op onze stal is cap ook verplicht. Toch zie ik meerdere mensen caploos rijden. Risico etc is dan voor henzelf. Want de regels zijn duidelijk, staan in het contract geloof ik en hangen in elk geval zichtbaar in de stal EN bij de bak. En toch... zie ik mensen dus caploos rijden.

Dochtertje van 3 reed tot nu met haar fietshelm op. Tot ik er deze week achter kwam dat de cap van haar broer dus ook haar past. Simpel even opgemeten die hoofdjes. (48 en 50 cm, cap is maat 1 van 47 tot 52 cm) De cap is dus geschikt voor beide hoofdjes. Door even een bandje te verstellen past ie dus ook bij haar. Zoon is er nog niet uitgegroeid. Dus als dochter nu ook wil rijden krijgt zij zijn cap op. Vind ik toch veiliger dan zo'n fietshelm die voor fietsen is gemaakt en niet voor paardrijden...

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:04

Altijd met. Zo erg is het toch niet om een cap op te hebben?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 23:55

Arabesk schreef:

Hoeveel mensen doen hun gordel om als ze hun auto bijvoorbeeld van de oprit naar de garage verplaatsen? Of het erf af door een hek dat je achter je dicht moet doen? Doe jij dan je gordel om?

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 00:01

Met cap, ik moet ook het goede voorbeeld geven aan mijn dochter maar soms stiekem Cool vergeet ik hem wel eens. Als mijn dochter per ongeluk thuis komt roept ze meteen ohhhhhh je hebt geen cap op Wow! komt niet vaak meer voor, is nu wel beetje routine dat ik dat ding in m'n hand meeneem als ik ga rijden.
Laatst bijgewerkt door sarosxx op 28-08-08 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 00:03

met cap ben. heb mijn leven eraan te danken . mijn dochter komt er niet op als ze de cap niet draagt

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 00:04

Mijn dochter ook niet zonder cap, niemand niet die hier rijdt. Iedereen gewoon een cap op. Ik heb vroeger wel eens een hoef langs mijn haren gehad toen ik er langs lag, scheelde dus een haar. Of je zal maar 's tegen een paal of bakrand vallen Zij zijn groot en ik is klein!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:44

Waratje schreef:
Arabesk schreef:

Hoeveel mensen doen hun gordel om als ze hun auto bijvoorbeeld van de oprit naar de garage verplaatsen? Of het erf af door een hek dat je achter je dicht moet doen? Doe jij dan je gordel om?

Ja ik wel omdat het een gewoonte is om die gordel om te doen, met het verzetten van de auto doe ik ook altijd de lampen aan. Sommige dingen wen je aan en doe je dat vervolgens altijd. Net als het dragen van een cap ik voel me kaal zonder cap Vork

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:53

Arabesk schreef:

Alleen is een gordel in de auto verplicht en een cap (gelukkig) niet!
En ja; ik vind het wél vervelend, een cap. Dus nee, als het niet hoeft, draag ik m niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:58

Als ik een cap op heb, val ik er altijd af.
Had ik laatst ook. Ik was op westernkamp en moest een cap op en viel er naar een kwartier direct er ak af.
En zonder cap val ik nooit. Ik rij nu al 2 jaar zonder cap en nooit afgevallen.
En doe allerlei stunds met mijn paard. Vol in de lope. Dan weer een snelle stop.
En er weer vandoor gaan. Ze schrikt best veel. En dan is het 1 of 2 sprongen opzij.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:05

chelly12 schreef:
Had ik laatst ook. Ik was op westernkamp en moest een cap op en viel er naar een kwartier direct er ak af.
En doe allerlei stunds met mijn paard. Vol in de lope. Dan weer een snelle stop.
En er weer vandoor gaan. Ze schrikt best veel. En dan is het 1 of 2 sprongen opzij.

dat is natuurlijk onzin wat je nu zegt, dat is hetzelfde als; als ik mn gordel draag wordt ik elke keer aangereden dus doe m maar niet om Clown

Denatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:13

Ik rijd op manegeles met cap maar op mijn eigen paarden rijd ik echt altijd zonder cap

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:17

suuzepuus schreef:
chelly12 schreef:

dat is natuurlijk onzin wat je nu zegt, dat is hetzelfde als; als ik mn gordel draag wordt ik elke keer aangereden dus doe m maar niet om Clown

Waarom is dat nu weer onzin, als het toch werkt bij haar (bij een paar hier trouwens ook, waaronder ik) dan is dat toch prima?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:23

suuzepuus schreef:
chelly12 schreef:

rij jij met een helm op de fiets? Want daar kun je ook een ongeluk mee krijgen...