Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Freggel

Re: Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:12

ineke_ schreef:
hananya schreef:
Heb jij ooit een (top) sporter gezien die 1.65m groot is en 90 kg weegt...?!?

Cindy Ishoy komt hier denk ik wel bij in de buurt, en die rijd Grand Prix voor Canada.

Wat dacht je van Hugo Simon. Al zal hij wel ietsje groter zijn dan 1.65, maar vast niet veel Haha!

Maar kijk eens rond in de springwereld, daar rijden er genoeg die zeker meer dan 80-90 kilo wegen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:17

Freggel schreef:

Maar kijk eens rond in de springwereld, daar rijden er genoeg die zeker meer dan 80-90 kilo wegen.

Jeroen Dubbeldam weegt ook om en nabij de 85 kilo.....maar heeft meer lengte overigens.......maar goed.....iemand van 80-90 kilo kan niet te zwaar zijn voor een paard dunkt me....tenzij hij/zij gruwelijk slecht rijdt.....lijkt me in mijn voorbeeld niet het geval.... Knipoog

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:21

Uiteraard, maar ik bedoelde meer de types ala Hugo Simon. Daar zijn er ook genoeg van Haha! .

Het plaatje oogt dan toch echt heel anders, maar de paarden springen er niet minder om.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:25

Freggel schreef:
Uiteraard, maar ik bedoelde meer de types ala Hugo Simon. Daar zijn er ook genoeg van Haha! .

Het plaatje oogt dan toch echt heel anders, maar de paarden springen er niet minder om.

Ik vind Hugo zooooo gaaaaaaaf, zit net als een zak aardappellen op een paard maar krijgt ze zonder moeite over een sprong van 1.60 m Haha!

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:33

Hugo is idd gaaf, net als Jan Tops overigens. Beetje dezelfde stijl zeg maar Knipoog . Maar we gaan off-topic Haha! .

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:43

Ach, ik vind dat het gaat om de gezondheid van paard en ruiter (kheb zelf geen overgewicht ofzo, maar volgens mij zit veel extra van jezelf niet prettig op een paard, kweetnie..) en daarnaast maakt het me weinig uit. Alleen, hoe kom je aan (en ook af) zo veel overgewicht als je lekker actief met je paard bezig bent? I zou niet weten, maar blijkbaar kan het wel!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:11

beetje ondoordachte opmerking,je kan door veel manieren dik zijn,ook als je actief bezig bent met de paarden(of wat anders)

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:59

Ja als je veel eet dan kun je nog zoveel trainen maar de callorieen die je hebt verbrand eet je er dan dubbel en dwars weer aan! Maar als je je aan een gewoon eet patroon houd en je rijd er fanatiek bij dan is er niets aan de hand..

Ik vind het er gewoon minder mooi uitzien mensen met overgewicht in de dressuur baan. Op de een of andere manier rollen ze wat op hun boven benen, ik weet niet precies hoe ik het moet zeggen... En het doorzitten ziet er vaak ook wat minder comfortabel uit.. En ik wil ''de'' mensen niet aanvallen hoor, want ik weet zelf hoe moeilijk het is.. Ik moet ook nodig aan de lijn, want als ik de films bekijk vind ik het niet mooi ogen.. En ik denk dat het voor het paard ook beter is. En dan ben ik nog niet eens zo heeel zwaar hoor(maar ook zeker niet licht).. 1.73 en op het moment (erg gegroeid laatste half jaar) 73 kilo...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:27

Marus schreef:
Ja als je veel eet dan kun je nog zoveel trainen maar de callorieen die je hebt verbrand eet je er dan dubbel en dwars weer aan! Maar als je je aan een gewoon eet patroon houd en je rijd er fanatiek bij dan is er niets aan de hand..

niets aan de hand???
weer lekker makkelijk gezegd,sommige mensen gebruiken hun hersens duidelijk niet
en niet iedereen heeft de mogelijkheid fanatiek te rijden(geen paard???)of wat dan ook
en aan aan normaal eetpatroon houden is niet voor iedereen even makkelijk he...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:30

Marus schreef:

Wel eens gedacht aan mensen die door ziekte dikker zijn geworden?
Wel eens gedacht dat niet iedereen dezelfde lichaamsbouw heeft?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:32

precies...

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:51

Dan nog, ik ben op dit moment (nog) op dieet, meer omdat ik het leuk vind, maar ik geloof dat iedereen er gezond uit kan zien, of dat nou stevig is of niet. Ik ben van mezelf ook niet dun, maar dat komt inderdaad door mijn bouw. Toch kan ik er gezond uitzien en er niet dik uitzien op mijn paard. Ik geloof dat het wel kan. Tuurlijk, ziektes uitgesloten daarvan want daar zal ik niemand over aanvallen ofzo

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:23

Amanda schreef:
Marus schreef:

Ja zeker weten en ik zeg ook zeker niet dat iedereen er wat aan kan doen!! En over bouw heb ik het niet! Ik bedoel niet dat iedereen een Anky figuurtje moet hebben.Nee helemaal niet, want ik ben zelf ook stevig gebouwt ook al zou ik zo slank zijn maatje 36 zou voor mij ook niet zijn weggelegd!!
En ik weet dat er ook mensen zijn die er niets aan kunnen doen door een ziekte. Ik heb het er wat vekeerd neer gezet denk ik! Ik ging gewoon ook van mezelf uit. Ik train hard elke dag maar doordat ik meer eet dan dat er afgaat groei ik..

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:29

Ik ben altijd al te zwaar geweest. Ik had in mijn jonge jaren altijd paardgereden, maar was daar op een gegeven moment mee gestopt.
Door de jaren heen werd mijn gewicht alleen maar hoger en hoger. Ik piekerde er niet over om paard te rijden, want ik vind dat niet kunnen en ik vind inderdaad een zwaarder persoon op een rank paardje geen gezicht, maar dat is een tweede. Het ging mij om de gezondheid van het paard.
Ik heb 140 kilo gewogen en toen ik al wat afgevallen was, toen was ik rond de 120 kilo, wilde ik weer paardrijden, maar niet op een "gewoon" paard, ik heb gekozen voor een shire!!!! Ik voelde mij daar prettiger bij dan bijeen normaal paard.
inmiddels ben ik zoveel afgevallen dat ik op een normaal paard zal kunnen rijden{ik ben 60 kilo aan gewicht kwijt}, maar ik wil niks anders dan de shire mee, ze hebben mijn hart gestolen!!!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 10:37

dat is toch super,shirefan.
het lijken me inderdaad fantastische paarden(wel duur Knipoog )

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:32

shirefan schreef:
Ik ben altijd al te zwaar geweest. Ik had in mijn jonge jaren altijd paardgereden, maar was daar op een gegeven moment mee gestopt.
Door de jaren heen werd mijn gewicht alleen maar hoger en hoger. Ik piekerde er niet over om paard te rijden, want ik vind dat niet kunnen en ik vind inderdaad een zwaarder persoon op een rank paardje geen gezicht, maar dat is een tweede. Het ging mij om de gezondheid van het paard.
Ik heb 140 kilo gewogen en toen ik al wat afgevallen was, toen was ik rond de 120 kilo, wilde ik weer paardrijden, maar niet op een "gewoon" paard, ik heb gekozen voor een shire!!!! Ik voelde mij daar prettiger bij dan bijeen normaal paard.
inmiddels ben ik zoveel afgevallen dat ik op een normaal paard zal kunnen rijden{ik ben 60 kilo aan gewicht kwijt}, maar ik wil niks anders dan de shire mee, ze hebben mijn hart gestolen!!!!

Kan mij ook niet voorstellen dat iemand ooit vervelend commentaar heeft gegeven als ze jullie samen gezien hebben.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:01

Citaat:

ziektes daargelaten, maar dat is echt maar een klein percentage hoor, overgewicht komt in de meestel gevallen gewoon door ongezond, onregelmatig en teveel eten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:13

Smystique schreef:
Citaat:

ziektes daargelaten, maar dat is echt maar een klein percentage hoor, overgewicht komt in de meestel gevallen gewoon door ongezond, onregelmatig en teveel eten.

Ik denk ook dat het percentage door ziektes vrij laag is, maar het is wel "iets" wat moeilijk is te doorbreken.
Net als roken, gewoonte én je lichaam vraagt erom.
Bij sommige mensen komt het er ook wel héél makkelijk aan hoor!

Des ondanks is er voor de meeste wel wat aan te doen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:35

natuurlijk is er voor veel mensen wat aan te doen,maar dan moeten sommigen hier niet zo hersenloos reageren(ook lekker makkelijk praten als je een goed gewicht hebt he)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:40

Snoevie schreef:
natuurlijk is er voor veel mensen wat aan te doen,maar dan moeten sommigen hier niet zo hersenloos reageren(ook lekker makkelijk praten als je een goed gewicht hebt he)

Dat ben ik met je eens!
kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die hun best ervoor doen om "dik" te zijn en blijven. Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:41

nee natuurlijk niet Lachen
ik heb me alweer ingeschreven bij een sportschool,dus laat iemand me niet zeggen dat ik er niks voor doe.

alleen is het wel heel moeilijk dat als je veel hebt geprobeerd en het lukt niet,dat je dan weleens zoiets hebt van: laat maar even

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:43

Snoevie schreef:
nee natuurlijk niet Lachen
ik heb me alweer ingeschreven bij een sportschool,dus laat iemand me niet zeggen dat ik er niks voor doe.

alleen is het wel heel moeilijk dat als je veel hebt geprobeerd en het lukt niet,dat je dan weleens zoiets hebt van: laat maar even

Ik ben niet dik, maar 3 kg mag eraf hoor. Dus begrijp best hoe moeilijk het is.
Als ik dat eraf wil, moet ik héél erg letten op wat ik eet Boos!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:44

nou idd of je nou 5 of 15 kilo kwijt wil,het blijft moeilijk

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:56

Ik ben mijn hele leven al dik geweest. ik lag als 6 jarig meisje al in het ziekenhuis hiervoor!! Ze hebben nooit wat kunnen vinden. Ik ben mijn hele jeugd en pubertijd van dokter naar dokter gesleept,als 7 jarig kind op een 1000 kcal dieet, zelfs efidrine geslikt{het middel dat nu verboden is} en het heeft allemaal geen fl..... geholpen!!!!
Ik heb besloten een maagverkleinende operatie te doen 2 1/2 jaar terug en dit had ik jaren eerder moeten doen. Alleen mijn streefgewicht heb ik nog niet gehaald en zal ik ook nooit halen, blijkbaar past mijn lichaam zich razendsnel aan en weet alles uit kleine beetjes voedsel te halen. Ik vind dat ik er genoeg aan doe, rijdt gemiddeld 5x per week paard, ga 2x per week naar de sportschool, maak urenlange wandelingen met de honden, heb een lopend beroep. Ik vind het goed zo, ik wil ook eens leven zonder dat ik overal bij na hoef te denken!!!
Eindelijk kan ik een bijvoorbeeld keer een patatje in de stad eten, waarbij je niet aangekeken wordt van "kijk die dikkerd neemt ook nog patat!!" terwijl ik dit altijd maar zelden heb gegeten. Bij mij is dus nooit een ziekte vastgesteld en is het altijd een raadsel geweest waarom ik dik werd.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:00

Ik vind het opzich niet erg dat ze overgeicht hebben maar ze moeten wel op het paard passen dan. Als je bijvoorbeeld veel overgewicht hebt en dan op een nrpsje gaat zitten vindt ik dit minder kunnen dan dat ze op een tinker ofzo gaan zitten dus dat vindt ik al een heel verschil.