Ansie schreef:Maar door domweg een paard bij te zetten in een hoge hoofd-halshouding gaat het paard ook niet uit zichzelf zakken in de achterhand en kan het dus ook niet zo zijn dat dit onderzoek representatief is voor deze houding, en wellicht meer houdingen.
Ik denk dat er niet heel veel geld wordt neergelegd voor een onderzoek waarvan de resultaten niet representatief kunnen zijn. En als bijzetten zo slecht zou zijn, waarom gebruik je ze dan wel met longeren? Hoe ze precies bijgezet zijn weet ik ook niet hoor en nogmaals, in het onderzoek staat dat ze in een speciale tredmolen zijn gezet. Misschien liepen ze wel in een pessoa of zo.
Als je echt uitspraken wilt doen, zal je ten eerste meer details moeten weten. En die weten we hier niet.
Verder was ik nog benieuwd naar jou reactie, Ansie, op het gegeven dat het onderzoek is gefinancierd en geïnitieerd door een fervent tegenstander van LDR? En dat LDR dus helemaal niet slecht uit het onderzoek komt? Wat vindt jij daarvan?
nombrado schreef:dit ga je toch niet menen?
die achterkant zwabbert echt alle kanten op
vanachternaarvoor? nou, dit dus echt niet!
hier is geen sprake van geweest op de klassieke manier in ieder geval.
jammer van het dier
Jij bent echt gek... Dit is echt heel mooi en goed wat zij laat zien. Het lijkt mij heel sterk dat anderen hier die mening met je zullen delen.
horseyfries schreef:Ik krijg steeds meer de indruk dat het type paard en de manier waarop hij (van nature) beweegt bepaalt of jij iets wel of niet goed vind, want zoals nu blijkt zijn er ook klassiek getrainde paarden waar je niet blij van wordt.
Ik denk dat Nombrado alleen warm wordt van stills van de juiste momenten van witte andalusiers met lange manen met grote mannen er op
Misschien zit Nombrado stiekum meer te wachten op een prins op het witte paard, dan op een goed gereden dressuurpaard? Daar zijn andere sites voor hoor Nombrado
(grapje hoor!)
Babootje schreef:Mee eens, (heb ik overigens een paar pagina's ook aangegeven) in relatie met hoe sommigen hier toch iedere keer weer op basis van een still uit een filmpje of een op een fout moment geschoten foto menen te moeten "bewijzen" hoe fout alles toch gaat in de "moderne" dressuur. Niet 1 combinatie kan voldoen aan 100% perfectie in de gehele proef dus zo'n moment zal je van iedereen kunnen vinden als je maar lang genoeg zoekt.
En de vraag is zelfs of het wel foute momenten zijn, of gewoon een willekeurig moment in het bewegingspatroon? Een paard is toch geen machine die iedere beweging op de millimeter nauwkeurig maakt?