Dewii schreef:Ik heb ook overgewicht (ben overigens hard aan het werk om het eraf te krijgen, maar ik kan eten/niet eten wat ik wil maar veranderen: ho maar) en zeker, het welzijn van het paard staat voorop! Daarom stap ik ook echt niet op kleine pony's of smalle paarden. Ik rij juist alleen op de grotere en meer stevige paarden, en ik wil er juist ook wat af krijgen omdat ik dan ook denk dat springen mij makkelijker afgaat (dat doe ik nu eigenlijk nooit, ik verlies snel mijn evenwicht en dat zal zeker wel te maken hebben met de extra kilo's). Zie mijn profiel voor het paard Mischa, voor mijn gevoel kan ik daar nog prima op rijden en bij mij gedraagt ze zich niet anders dan bij anderen.
Overigens vind ik ook dat sommigen hier wel erg makkelijk praten. Afvallen is helemaal niet makkelijk of leuk, uiteraard is het leuk als er wat afgaat maar voor het ook maar zo ver is! Jullie zouden wel met iets meer respect tegenover elkaar mogen reageren, het is ook voor de dikkere mensen niet leuk om zo afgezeken te worden (heb het uiteraard niet over iedereen hier). Maar het welzijn van het paard staat wel voorop en ik denk dat de meeste mensen hier verstandig genoeg zijn om te weten wat zij kunnen en wat de paarden aankunnen. Lekker motiverend als iedereen maar zeurt over hoe dik je bent, terwijl jij juist zo keihard werkt om er iets af te krijgen en waarvoor paardrijden een motivatie is .. Dan kan je wel zeggen: je doet het voor jezelf, maar je doet het eigenlijk ook voor het modebeeld wat hier maar eens weer heerlijk naar voren komt: slank is mooi.. Een beetje motivatie van de buitenwereld is dan wel prettig, en een paard kijkt gelukkig niet naar het standaard plaatje.
Overigens, ik denk dat jullie het wel snappen, ik heb het echt niet over mensen die bijna van hun paard afrollen omdat ze te zwaar zijn.
Dit vind ik dus juist een heel goed voorbeeld. Je klinkt als een zeer verstandig persoon die heel goed weet waar ie mee bezig is.
Je doet je best om je paard zo veel mogelijk tegemoed te komen en denkt na over de dingen die je doet. Hoe jij ermee omgaat, vind
ik dus erg goed en dat mag ook wel eens gezegd worden