TEGEN bitloos rijden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Re: TEGEN bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:46

Arabesk: Ik hoop alleen niet, dat je daadwerkelijk jezelf en je omgeving ook zo ziet.
Misschien dat je ernaar streeft, maar denk niet dat dit realistisch is.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:51

Tendance schreef:
Arabesk: Ik hoop alleen niet, dat je daadwerkelijk jezelf en je omgeving ook zo ziet.

Ik was al bang dat mensen de humor er niet van in zouden zien en het te serieus zouden nemen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:16

Het is imo een karikatuur, Tendance :D

Persoonlijk vind ik m erg leuk :j :')

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:32

papagroom schreef:
Weet je....ik ga nu wat heel gevaarlijks zeggen.......de bitlozen boomlozen....ijzerlozen.....de lozen in het algemeen dus,is ook een bepaald slag volk,waar ik me niet tussen thuis voel......zonder te generaliseren...maar het zijn wel allemaal mensen van de alternatieve kant....althands in mijn omgeving...laten we het er dus maar op houden dat het wat vergelijk baar is met vroeger.....ik was van de zundapp,en niet van de puch.

Ik rij bitloos maar een van mijn paarden en mijn pony staan op ijzers en ze krijgen dekentjes op. En als ik moet kiezen tussen Zundapp en Puch kies ik ook voor Zundapp :P Je generaliseert wel, en niet terecht.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:49

Arabesk schreef:
Tendance schreef:

Ik was al bang dat mensen de humor er niet van in zouden zien en het te serieus zouden nemen :P

Ah joh ik vind em geweldig _O- gooi 'm in je profiel dan kan ik hem nog een paar keer terug kijken zonder eeuwen te moeten zoeken :')

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:49

Arabesk schreef:
Tendance schreef:

_O-
Alleen dat van de normals moest traditionals zijn, aangezien de normals ook bitloos kunnen rijden. :)) (Oke, alhoewel ik dat kaptoom niet niet heel vriendelijk vind.)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:47

Arabesk schreef:
Tendance schreef:

Laat me er verder maar niet over uit hoe ik het bedoelde.
Maar ik werk zo min mogelijk met smilies. De juiste smiley hadden ze hier niet voor.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:51

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:41

Daan_Ordeal schreef:
papagroom schreef:
Weet je....ik ga nu wat heel gevaarlijks zeggen.......de bitlozen boomlozen....ijzerlozen.....de lozen in het algemeen dus,is ook een bepaald slag volk,waar ik me niet tussen thuis voel......zonder te generaliseren...maar het zijn wel allemaal mensen van de alternatieve kant....althands in mijn omgeving...laten we het er dus maar op houden dat het wat vergelijk baar is met vroeger.....ik was van de zundapp,en niet van de puch.

Ik rij bitloos maar een van mijn paarden en mijn pony staan op ijzers en ze krijgen dekentjes op. En als ik moet kiezen tussen Zundapp en Puch kies ik ook voor Zundapp :P Je generaliseert wel, en niet terecht.

Hmm..
Ik word als vegetariër ook wel eens uitgemaakt voor bio organisch weet ik veeltje.. Vind ik niet leuk, niemand wil graag in een hokje worden geplaatst. En ik probeer te bedenken waarom, je denkt na over iets (in dit geval voedsel tekort). Je denkt, dus je zal wel een nerd zijn/ zweverig oid zijn. Het is ook makkelijk voor een mens om iemand in een hokje te stoppen, eigenlijk best logisch omdat te doen. Het is vreemd, dus zweverig, dus eng, om even heel erg op oerinstincten uit te komen.
Je zal altijd voor 'dat bepaalde volk' worden uitgemaakt tenzij iedereen het doet. Ik zeg overigens niet dat ik het niet eens ben met papagroom, ik vind die mensen ook anders meestal in hun denkwijze.

Jipperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:38

Ik ben helemaal voor het bitloos rijden! :j
Mensen zijn er tegen door de druk die tegen de oren valt en om het hoofd.., maar een bit in je mond is ook niet prettig. ;s

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:39

Duke_ schreef:
Ik ben helemaal voor het bitloos rijden! :j
Mensen zijn er tegen door de druk die tegen de oren valt en om het hoofd.., maar een bit in je mond is ook niet prettig. ;s

Is goed, dat jij precies weet waarom mensen tegen zijn!

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:03

Hmm, om eerlijk te zijn denk ik wel dat (als er geen druk op wordt gezet) een bitloos hoofdstal/halster voor je paard fijner aanvoelt dan een bit in de mond... En dan begint iedereen wel over harde handen en zachte handen, maar is er hier iemand die van zichzelf zegt 'ja, ik heb wel harde handen'? Vraag het aan honderd ruiters en je hoort honderd keer 'nee, ik heb zachte handen...' terwijl dat op de gemiddelde manege/pensionstalling wel anders is. Dat argument laat ik dus even voor wat het is, het is ook al zestig pagina's lang herhaald. Ik geloof best dat een harde ruk aan een halster niet prettig is voor je paard, maar het lijkt me toch minder pijn doen dan op de lagen. Bestaat er nou serieus discussie over wat er gevoeliger is? Ik heb eigenlijk ook niks tegen bitten an sich, maar ik zie er wel héél veel misbruik van en dat zie ik bitloos nou niet. Interessante discussie, dat sowieso.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:20

Ja ik had hele harde handen, maar nu niet meer! Daar heb ik nogal wat euro's in gestoken!

En natuurlijk doet het minder pijn op de lagen. Immers.... Er zit niets op de lagen!

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:26

Ik had niet zozeer harde handen, maar wel nogal de neiging om te gaan met volle kracht zagen als iets niet lukte.... arme pony. Die neiging heb ik bij mijn touwhalster nou helemaal niet, zal wel tussen mijn oren zitten, maar als mijn pony en ik daarmee geholpen zijn is het toch prima?

Wijzig: arg, ik zie nu pas hoe onhandig ik dat geschreven had daarboven :+ ik bedoel dat dezelfde kracht in de mond harder aankomt dan op de neus. Ik heb slaap nodig... :=

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:55

Hoe weet je dat appelmoes?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:00

Dat hangt ervanaf appelmoes. Als de oppervlakte van het bit kleiner is dan die van het bitloos hoofdstel dan is dat inderdaad zo. Een platte leren neusriem werkt dan zachter in.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:42

Ik wacht nog steeds op iemand die mij kan laten zien/overtuigen wat er zo onvriendelijk zou zijn aan een Marylot sidepull (bitloze optoming) en zijn inwerking, want ik heb 'm tot op heden niet kunnen ontdekken. :n

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:47

Ik heb soms harde handen maar echt niet expres probeer zo zachtjes mogelijk te doen.
Heeft iemand misschien tips hier voor?
Ik heb les 1x in de week en binnenkort 2x in de week.
Sorry voor offtopic
Laatst bijgewerkt door Eleanne16 op 22-02-12 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:51

Les nemen. :D

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:52

Twiggy2008 schreef:
Ik wacht nog steeds op iemand die mij kan laten zien/overtuigen wat er zo onvriendelijk zou zijn aan een Marylot sidepull (bitloze optoming) en zijn inwerking, want ik heb 'm tot op heden niet kunnen ontdekken. :n

Ik vind geen enkele optoming onvriendelijk. Ik vind er een aantal niet gunstig voor het paard als de ruiter harde handen heeft. Net zoals met een sidepull, niet elk paard vind het fijn om die druk rond het hoofd te hebben, ook al is het redelijk zacht.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 09:50

Tendance schreef:
En natuurlijk doet het minder pijn op de lagen. Immers.... Er zit niets op de lagen!

Wat bedoel je precies? Dat het bit niet op de lagen ligt of dat de lagen niet gevoelig zijn?

Cupcake112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 09:54

Ik vind zowel met bit als bitloos prima. Alleen is het bij beide dat je er goed mee om moet gaan en kijken wat werkt voor je paard en jou.
Maar alles kun je fout gebruiken, dus vind dat het geen verschil maakt wat je gebruikt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:30

Danique_G schreef:
Twiggy2008 schreef:

Ik vind geen enkele optoming onvriendelijk. Ik vind er een aantal niet gunstig voor het paard als de ruiter harde handen heeft. Net zoals met een sidepull, niet elk paard vind het fijn om die druk rond het hoofd te hebben, ook al is het redelijk zacht.

Daar denk ik dus heel anders over. Ik vind bepaalde optomingen (zowel met als zonder bit) absoluut niet vriendelijk. Ook niet met zachte handen. En als ik naar de gemiddelde sperriempjes kijk, word ik daar ook niet vrolijk van. Over druk gesproken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:31

Daan_Ordeal schreef:
Tendance schreef:

Wat bedoel je precies? Dat het bit niet op de lagen ligt of dat de lagen niet gevoelig zijn?

Die snapte ook al niet zo. :?

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:03

Volgens mij had Tendance het over mijn, erm, onduidelijke verwoording toen ik per ongeluk zei dat een stalhalster geen pijn doet op de lagen. En tsja... dat valt niet te ontkennen. :+