Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:35

Rhodos schreef:
@Pharagirlke: Ben jij van mening dat Totilas spanning heeft, en dan heb ik het niet over 'gezonde' spanning maar spanning omdat van hem onmogelijkheden worden gevraagd? Zo ja, waar basseer jij dat op?

Op de proeven die hij loopt tiens. :+ Ik vind Totilas nooit ontspannen overkomen. Dat een paard dat aan het werk is niet met het koppie laag loopt weet ik ook, maar over het algemeen vind ik Totilas altijd erg strak in de gehele bovenlijn. :) En dat is meestal een teken van spanning. Dan val ik weer terug op dat opgekropte en die strakke rug die hij er altijd op na houd. :)

HF: een paard moet los zijn, ook in zijn bovenlijn, dat heb ik Totilas nog niet zien doen, iig niet in de proeven.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:52

pharagirlke schreef:
Rhodos schreef:
@Pharagirlke: Ben jij van mening dat Totilas spanning heeft, en dan heb ik het niet over 'gezonde' spanning maar spanning omdat van hem onmogelijkheden worden gevraagd? Zo ja, waar basseer jij dat op?

Op de proeven die hij loopt tiens. :+ Ik vind Totilas nooit ontspannen overkomen. Dat een paard dat aan het werk is niet met het koppie laag loopt weet ik ook, maar over het algemeen vind ik Totilas altijd erg strak in de gehele bovenlijn. :) En dat is meestal een teken van spanning. Dan val ik weer terug op dat opgekropte en die strakke rug die hij er altijd op na houd. :)

HF: een paard moet los zijn, ook in zijn bovenlijn, dat heb ik Totilas nog niet zien doen, iig niet in de proeven.

Het klopt wat je zegt, een paard moet loslaten in zijn hele lijf, ook zijn bovenlijn maar ik heb toch echt een heel los paard, alias Totilas zien lopen afgelopen zondag in Assen :j

Ayasha
Blogger

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:53

Hij is los in beweging, maar in de hals en de rug vind ik hem absoluut niet los overkomen. Misschien dat het vertekent op video, dat kan ook nog. :)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:56

Ik wil je echt aanraden niet eerder te oordelen dan dat je hem in het echt heb gezien. Op foto en video kan je het lang niet zo goed beoordelen, althans is mijn mening.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:56

pharagirlke schreef:
Hij is los in beweging, maar in de hals en de rug vind ik hem absoluut niet los overkomen. Misschien dat het vertekent op video, dat kan ook nog. :)

Mijn hemel...wanneer kom je eens uit dat belgie richting een concours om het eens met eigen ogen te zien?
Je hebt heel veel commentaar op een paard wat je nog nooit in het echie hebt gezien.
Ga eens in real life kijken en kom uit je belgische zetel.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:58

Nou Crabbybitch: iets vriendelijker mag ook wel. Wat heeft België er mee te maken? :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:59

crabbybitch: Ga jij eerst maar leren om iets op een normale toon te zeggen. :)

Rhodos: Vertekent hij op video dusdanig fel dat hij IRL volledig los en ontspannen is over de bovenlijn zonder die opgekropte halshouding die hij op vrijwel elke foto en video heeft?
En dit is gewoon een vraag uit interesse, als je nu ja zegt ga ik je niet aanvallen oid het is geen strikvraag :+

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:15

Ik durf je vraag niet te beantwoorden, ik wil zelf niet oordelen vanaf video omdat je volgens mij juist die dingen als spanning niet kan zien.

Ik vond net nog wel een leuk filmpje van Totilas en Edward uit 2007. Veel kijk en luisterplezier: http://www.youtube.com/watch?v=Q7itK8W6 ... re=related

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:15

pharagirlke schreef:
crabbybitch: Ga jij eerst maar leren om iets op een normale toon te zeggen. :)

Rhodos: Vertekent hij op video dusdanig fel dat hij IRL volledig los en ontspannen is over de bovenlijn zonder die opgekropte halshouding die hij op vrijwel elke foto en video heeft?
En dit is gewoon een vraag uit interesse, als je nu ja zegt ga ik je niet aanvallen oid het is geen strikvraag :+

_O- Ik had dit nog niet gelezen toen ik mijn antwoord gaf..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 21:01

Ja, op dat filmpje vind ik hem heel fijn en mooi uit zien. :)
Maar jouw mening, jij hebt hem in het echt gezien... Zou je een filmpje willen kijken en me kunnen zeggen of het echt zo'n groot verschil is?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 30-10-09 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 21:03

Het ziet er wel héél onnatuuurlijk uit op die 2e foto!

WAT EEN VERSCHIL ZEG !!! :oo

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 22:06

pharagirlke schreef:
Rhodos schreef:

Pharagirlke, het zou idd beter zijn als je het eens in het echt ging bekijken. Ga sowieso eens wat meer naar dressuurclinics en wedstrijden en leer het verschil te onderkennen tussen vormspanning, aanspanning, ontspanning en rijtechnische ontspanning.
Een Grand Prix proef rijden met vloeiende overgangen tussen de verschillende bewegingen is ONMOGELIJK als het paard niet rijtechnisch ontspannen is. Als jij meent te zien dat Totilas te strak is in de bovenlijn en rijtechnisch niet voldoende ontspannen, dan zou je dat zelfs op een videootje terug moeten kunnen zien in alle overgangen, terwijl dat juist één van zijn sterkste punten is, het maken van vloeiende overgangen.
Als jij meent te zien dat Totilas te gespannen is door het opgekropte beeld, vraag je dan eerst eens af hoeveel halslengte hij van nature heeft meegekregen en of het voor een paard wat zo gebouwd is uberhaupt mogelijk en functioneel is om die hals veel langer te laten in verzameling.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 22:32

pharagirlke schreef:

Nou jij wilt een verklaring voor wat dressuur is? Het paard moet zich kwalitatief goed bewegen. In balans lopen en met ontspanning, het beeld is vriendelijk en het paard staat goed aan de hulpen om zijn oefeningen goed uit te kunnen voeren.

Maar als ik het goed begrijp heb jij dit hele paard nog NOOIT irl zien lopen :oo ik zou gewoon eens gaan kijken hoe hij echt loopt want heus dat paard loopt geweldig door de baan en ja natuurlijk ook dit paard heeft soms wat spanning, die opnames heb jij vast bekeken :D Ik heb hem al meer malen zien lopen irl en dat paard heeft kwaliteit, heel veel kwaliteit... Dus ga eens blanco kijken naar dit paard en geef niet zo op ze af!

Dat jij blij bent dat je paard niet zo beweegt, tja daar kan ik weinig over zeggen, dat je blij bent met je paard of ie nu wel of niet zo beweegt, lijkt mij logisch :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 22:57

wat het met Totilas is, is dat je hem in het echt voelt :)

Je VOELT het paard......... en gevoel voel je niet op een filmpje :)

Je kent het wel, soms komt er iemand binnen in een ruimte vol feestgangers, en alle aandacht gaat uit naar die persoon..... zonder dat die er wat dan ook voor doet..... die komt slechts binnen :)

zo is dat met Totilas ook........ Paard neemt je mee..... paard pakt je............ je kan er niet omheen als je daar bent :)

Het paard is het middelpunt van de belangstelling zodra hij binnenkomt........ en er is geen weg omheen, hij eist het op! :)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:06

@Pharagirlke: ik had over je vraag heen gelezen, sorry. Ik denk dat je het op video anders ziet omdat het een opname is, je kan simpelweg niet alle beweginkjes zien ook mede door de afstand. Ik heb in Assen op rij 2 gezeten, dan kan je een paard heel goed bestuderen, je ziet dan ook de blik in de ogen van het paard wat ook heel veel doet met je beeldvorming en gevoel bij een paard.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:07

@Kiwiko, ik kan een heel eind met je meegaan maar het zegt niets over of het paard wel of niet correct beweegt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:10

pharagirlke schreef:

Jemig loopt dit topic nog steeds

Wanneer heb jij Totilas echt gezien trouwens??????

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:13

sarabande schreef:
pharagirlke schreef:

Pharagirlke en ik gaan hem in Mechelen "bewonderen", als hij tenminste aan de start komt :+
Nietwaar, Phara ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:16

modie schreef:
sarabande schreef:

Pharagirlke en ik gaan hem in Mechelen "bewonderen", als hij tenminste aan de start komt :+
Nietwaar, Phara ;)

Dus Phara is bovennatuurlijk begaafd dat ze op voorhand al weet hoe hij in het echt loopt

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:18

Zou dat heel veel verschillen met het film-materiaal, Sarabande?

Eén ding weet ik wel zeker :D mijn film-camera neem ik mee.
Laatst bijgewerkt door cherie78 op 30-10-09 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:18

Beetje flauw Sarabande. Als je even teruggelezen had, had je kunnen zien dat ze haar mening baseert op video-opname.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:19

Ja Modie, het verschilt van film-materiaal. Voor mijn mening, even teruglezen ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:20

modie schreef:
Zou dat heel veel verschillen met het film-materiaal, Sarabande?

Ik ding, weet ik wel zeker :D mijn film-camera neem ik mee.

Ja dat verschilt heel veel, als je dat verschil niet kent heb je nooit een proef in het echt en daarna op beeld gezien. Op beeld krijg je de visie van de cameraman die meestal geen paardenkenner is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:20

Rhodos schreef:
Beetje flauw Sarabande. Als je even teruggelezen had, had je kunnen zien dat ze haar mening baseert op video-opname.

Heb al een tijdje niet terug gelezen, kwam het toevallig weer tegen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:21

ja film en rl is echt een wereld van verschil