Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Needje schreef:Bij het wijken niet. Dan blijft ie dus gewoon op de plaats bij mij.
Als jij je been naar achter legt ben je de hulpen al richting een appuyement aan het brengen.
(Maar goed, ik moet wel zeggen dat ik mijn been überhaupt vrijwel niet gebruik voor het opzij gaan, want meneer kan dat in principe ook op alleen m'n zitbeenknobbel.)
horseyfries schreef:Ik vind voltes sluiten en openen juist niet een oefening waar paarden snel beter van worden, omdat ze op de volte nog altijd hetzelfde kunnen doen als ze ook bijv. bij het wijken kunnen doen: over de schouder wegvallen en de achterhand niet goed meenemen. Ben persoonlijk dan veel meer gecharmeerd van het gebruik van de keertwending om de voorhand, wat paarden veel duidelijker aanleert dat ze echt achter opzij moeten als je je been naar achteren legt, omdat dat in principe ook werkelijk het enige is wat ze op dat moment moeten doen. Zo ontstaat er veel minder "ruis".
Needje schreef:Horseyfries: Omdat ik weet dat er bij een appuyement wel buiging gevraagd wordt. Heeft niets te maken met het zelf al rijden met mijn paard.
En antwoord op je tweede vraag staat oa in "in het rechte spoor".
horseyfries schreef:FS, je begrijpt duidelijk niet waar ik het over heb. Het gaat hier over een correctie van een mindere reactie op een zijwaarts drijvend been, niet over de afwisseling in het werk als de reacties al aangeleerd zijn. Het één heeft helemaal niets te maken met het ander. Als je merkt dat iets beter werkt ter correctie gebruik je dat, om vervolgens als het paard heeft geleerd op de juiste manier te reageren de variëteit weer op te zoeken.
In herhaling vallen en oeverloos stukjes copiëren maakt niet dat contrastelling ineens een juiste omschrijving is van de stelling in schouderbinnenwaarts. Nog altijd geen enkel boek gevonden wat het zo noemt, dat zegt genoeg!
Needje schreef:We kunnen het ook omdraaien horseyfries, waar staat beschreven dat je je been naar achter moet leggen?
FaberSmid schreef:Horseyfries een vraag beantwoorden met een vraag, is het niet beantwoorden en ontwijken van de vraag.
Denk dat u alleen bekend bent met overschenkelen?
Citaat:schen·kel de; m -s 1 onderbeen tussen knie en voet 2 (bij dieren) dit gedeelte vd achterpoten (met het vlees eraan)