jasmijn78 schreef:Ansie schreef:Eerlijk gezegd zegt dit onderzoek, of in ieder geval de conclusie, me niets aangezien ik geen beeldmateriaal heb.
Maar zelfs al zou jij wel beeldmateriaal hebben. Jij bent, met alle respect, geen wetenschapper. In dit onderzoek hebben wetenschappers vanuit hun professie zich hierover gebogen. Het lijkt mij dat hun conclusie wel enige waarde zou moeten hebben. Wat ik ook opmerkelijk vond is dat dit onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van een fervent tegenstander van LDR. En het is uitgevoerd door een prof in de biomechanica (eh... bij wie was hier biomechanica ook al stokpaardje... Dan moet je dus als wetenschapper sterk in de schoenen staan wil je jouw opdrachtgever, die jou betaald, gaan vertellen dat hij ongelijk heeft. Of op zijn minst dat je de hypothese van je opdrachtgever niet kunt bevestigen met je onderzoek.
Maar hoe verklaar je dan dat in het artikel wordt geschreven dat bij het 'omhoog brengen' de rug hol(ler) wordt?
Als met 'omhoog brengen' oprichting en verzameling bedoeld wordt, dan mag het toch niet zo zijn dat de rug hol wordt?
Vandaar dat ik me afvraag of de paarden in correcte posities zijn gereden. Ik vraag me ook af of een wetenschapper puur en alleen kijkt naar wat er gebeurt in het paardenlichaam bij de verschillende posities of óók kijkt of het wel of niet correct is uitgevoerd. Volgens mij zijn dat twee verschillende dingen. Oftewel wie heeft er bij dat onderzoek beoordeeld of de gevraagde oprichting ook daadwerkelijk is ingezet met een dalende achterhand ipv alleen de voorkant omhoog hijsen? Als ik het artikel lees lijkt het alsof dat laatste gebeurd is.