Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Iloveiswan schreef:Heey ik lees al heel lang mee met dit topic en wil toch graan een mening over mijn eigen foto, ik heb dit paard ongeveer 2 jaar gereden 1 X in de week.
De eerste foto is van mijn eerste wedstrijd met hem ik heb toen serieus er maar een kwartier totaal op gereden omdat het paard waar ik op zou gaan met die wedstrijd kreupel was geworden paar dagen ervoor.
Ik laat deze foto zien voor het beeld hoe wij toen veranderd zijn.
http://i46.tinypic.com/htitrc.jpg
Dit is ongeveer 3 jaar geleden nu hij was ontzettend sloom en niet voor het been.
http://i45.tinypic.com/dery46.jpg
Dit was de laatste wedstrijd waar we 199 punten hebben gekregen![]()
Ben benieuwd of ik zelf kwa houding vooruit ben gegaan net zoals het paard.
Het is trouwens een fjord X KWPN
Sjolvir schreef:@Leetje1996,
Wat ik denk als ik deze foto zie, in 1e instantie ruiter die netjes zit, jammer van de ongelijke handen,
je bent je paard de bocht door aan het helpen. En been lang zou mooier staan en voetje, laat ik daar maar niets over zeggen
(heb het zelf nog vele malen erger).
Maar eigenlijk wel fijn om naar te kijken, maar nog mooier zou hij lopen in mijn ogen als, hij er achter iets meer bij was,
iets actiever (dus minder op de voorhand), dus meer ondertredend en achter dan wat meer zakkend, want ook al laat je dan neusje er meer uitkomen,
dan krijg je hele andere hoofd hals houding denk ik, zonder dat het opkropt, maar wel met mooie boog in hals en
hoogtste punt daar waar het hoort.
Maar vind dit zeker geen verkeerd plaatje hoor.
Overigens zit ik nu op iedereen wel commentaar te leveren, maar ik ben geen Bertie, heb die kennis niet
en kan het niet zo leuk omschrijven als dat zij dat doet.
Leetje1996 schreef:Heeyy na opmerking van Bertie over mijn houding in vergelijking met het paard zijn hoofd ben ik daar eens op gaan letten.
[ Afbeelding ]
Wat ik hier een fijn beeld vind is dat ze meer lengte in der hals heeft, ze is namelijk een gelder en die loopt erg graag opgekroptZelf mag ze er naar mijn idee nog iets meer uit met der neusje , ben benieuwd naar jullie tips
Borisje schreef:Wauw Bertie, ik ben een stille meelezer maar leer echt veel van jouw commentaar
Ik ben dit zelf niet, dit is mijn bijrijdster, ik pas er zelf helaas niet meer op.
[ Afbeelding ]
commentaar over de lengte van de ruiter is niet nodig, pony staat onder goede controle om overbelasting te voorkomen
Sjolvir schreef:Ik begin onderaan met kyarrah,
Foto's zijn beetje uit rottige hoek gemaakt, maar probeer wel zelf zonder stelling en buiging te rijden.
En pas op dat je paard zijn hoofd niet kantelt.
Vind je paard bij de 2e foto wat meer op de voorhand lopen dan de 1e, maar bij de 1e zit je net met
een tactfoutje denk ik, aangezien achterbeen aan de grond is en beide voorbenen van de grond.
Filmpje van je aan de praat gekregen! M er afgehaale en er www voor geplakt, dan doet hij het!
http://www.youtube.com/watch?v=ES-wvqBE2HE
Niet boos worden!
Maar het is net of ik mezelf zie rijden, half op de rem en elke pas drijvend.
En daarmee paard in de weg zittend.
Probeer minder dwingend te rijden, zodat hij meer met zijn neusje eruit kan.
Als hij wat traag is voor je been (ja, lekker van mij als wijsneus, die het zelf ook zo doet), zorgen dat hij
eerst meer aan je been is, overgangen rijden, niet alleen van stap naar draf etc. maar ook in een gang.
Nu blijft hij zo "Plakken"
Terwijl je eigenlijk best netjes op je paard zit en ook een leuk paard onder je hebt.
Mag allemaal wat luchtiger, makkelijker, met meer plezier.
Sjolvir schreef:Ja, hoor, moet het alleen blijven herhalen en mezelf om de haverklap schop onder mijn achterste geven.
Weten en niet doen, of juist wel doen, zo vreselijk ergelijk
bertie schreef:Leetje1996 schreef:Heeyy na opmerking van Bertie over mijn houding in vergelijking met het paard zijn hoofd ben ik daar eens op gaan letten.
[ Afbeelding ]
Wat ik hier een fijn beeld vind is dat ze meer lengte in der hals heeft, ze is namelijk een gelder en die loopt erg graag opgekroptZelf mag ze er naar mijn idee nog iets meer uit met der neusje , ben benieuwd naar jullie tips
Hoi, ik begrijp best dat JIJ blij kunt zijn met dit beeld. Omdat het past in een ontwikkeling.
Ik ken je ontwikkeling niet en daarom durf ik wel vanuit een blanko beeld te zeggen dat het best wat actiever mag.![]()
Waarom hangen die frutsels er aan, trouwens? Om hem NOG minder actief te maken?
Ik denk ECHT dat VOORWAARTS een goede richting zou zijn.
En dat gedoe over dat het een Gelder is en daarom .. bla bla.. Echt ONZIN! Je houdt jezelf voor de gek!
Ook een Gelder gaat beter lopen vanuit de voorwaartse beweging!![]()
Rij maar wat BLIJER! Het helpt, echt!
KarinvdM schreef:Waarom moest er van je lesgever (instructeur noemen we zo iemand) een martingaal om?
Ik houd niet van 'ja maar-ruiters', maar gebruik niet klakkeloos een hulpteugel omdat een instructeur dat wil of nodig acht. Minder is meer en dat geldt ook voor hulpteugels.