Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
papagroom schreef:Weet je....ik ga nu wat heel gevaarlijks zeggen.......de bitlozen boomlozen....ijzerlozen.....de lozen in het algemeen dus,is ook een bepaald slag volk,waar ik me niet tussen thuis voel......zonder te generaliseren...maar het zijn wel allemaal mensen van de alternatieve kant....althands in mijn omgeving...laten we het er dus maar op houden dat het wat vergelijk baar is met vroeger.....ik was van de zundapp,en niet van de puch.
Tendance schreef:Waarom zou je, je erin verdiepen als je geen problemen hebt en uiterst tevreden bent over de manier waarop je bezig bent. Misschien hooguit uit interesse voor het lichaam van het paard, zoals ik dat was.
En al helemaal als je in de wedstrijdsport zit is bitloos gewoon geen optie.
Voor mij persoonlijk zijn er wel 6 redenen, waarom ik niet bitloos ga rijden en ik zie niet echt een reden om het wel te doen. Zelfs nadat ik al ongelooflijk veel me heb verdiept in het lichaam van het paard ben ik nog niet overgestapt.
Mijn paarden reageren prima op het bit en vinden het geen probleem om aan het werk te gaan. Hebben overigens ook geen dag problemen gehad met het bit. Ook niet de eerste keer toen ze het in kregen.
papagroom schreef:Weet je....ik ga nu wat heel gevaarlijks zeggen.......de bitlozen boomlozen....ijzerlozen.....de lozen in het algemeen dus,is ook een bepaald slag volk,waar ik me niet tussen thuis voel......zonder te generaliseren...maar het zijn wel allemaal mensen van de alternatieve kant....althands in mijn omgeving...laten we het er dus maar op houden dat het wat vergelijk baar is met vroeger.....ik was van de zundapp,en niet van de puch.
Arabesk schreef:Wat is het verschil tussen een normal en een traditional![]()
Danique_G schreef:Is vegetarisch ook alternatief? Wat doet mijn paard nog met een bit in!
Ik vind persoonlijk bij dat rijtje nog ubernaturals horen. Daar heb ik persoonlijk echt helemaal niets mee, al dat gezever. Knol moet gewoon werken en we respecteren elkaar.
Maar wat is bitloos dan volgens jullie? Een rijstyle of uberhaupt een style in de gehele omgang bij paarden? (ik bedoel hiermee dat het dus kennelijk bij de style van die naturals hoort)
Ik denk zelf dat de meeste mensen bitloos per defenitie als goed zien. Zo van 'kijk mij goed bezig bitloos zijn..'
Tendance schreef:Waarom zou je, je erin verdiepen als je geen problemen hebt en uiterst tevreden bent over de manier waarop je bezig bent. Misschien hooguit uit interesse voor het lichaam van het paard, zoals ik dat was.
En al helemaal als je in de wedstrijdsport zit is bitloos gewoon geen optie.
Voor mij persoonlijk zijn er wel 6 redenen, waarom ik niet bitloos ga rijden en ik zie niet echt een reden om het wel te doen. Zelfs nadat ik al ongelooflijk veel me heb verdiept in het lichaam van het paard ben ik nog niet overgestapt.
Mijn paarden reageren prima op het bit en vinden het geen probleem om aan het werk te gaan. Hebben overigens ook geen dag problemen gehad met het bit. Ook niet de eerste keer toen ze het in kregen.
R00s schreef:@maritangel
Nee ik hoef me er niet in te verdiepen aan alle optoming met bit en zonder bit zit nadelen/minpunten. En bitloos hoeft ook niet perse vriendelijker te zijn of beter het ligt er maar ent aan hoe je er mee rijd (maar dat word hie al vaker gezegt (: )
Tendance schreef:Nou, dat heb ik dus gedaan!
Ik heb heel veel info gezocht, maar zoals ik al eerder genoemd heb is de wedstrijdsport voor mij heel belangrijk en ik rijd Z1, dus heeft bitloos rijden voor mij geen zin.
Welk voordeel heeft het voor mij als Z1 ruiter om thuis bitloos te gaan rijden als ik op concours met bit moet?