Ben je een slechte ruiter als je valt?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sewri

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 23:51

Tuurlijk ben je geen slechte ruiter als je een keer valt, of honderd in mijn geval, het gaat erom wat je er zelf van maakt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 00:41

Ik blijf van mening dat als je met regelmaat van hetzelfde paard valt er wel iets mankeert aan je zit/rijden. Maar gelukkig valt dat wel op te lossen. En kun je een betere ruiter worden. Iedereen kan eens een keer vallen. Maar als ik met regelmaat naast mijn paard zou gaan liggen dan zou ik mezelf toch achter de oren gaan krabben en actie gaan ondernemen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 09:55

Je bent geen slechte ruiter per see maar als je regelmatig van je paard valt dan heb je geen goede zit. Paar zitlessen zijn dan geen overbodige luxe.

MartinJJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:25

Nu anderhalf jaar op paardrijles, 3 keer er afgevallen. Schijnt normaal te zijn :j
Naast wekelijkse groepsles, ook zo af en toe een prive les zoals een zitles. Helpt geweldig goed.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:01

hoe meer je rijdt, of hoe moeilijker de paarden, hoe groter de kans is, dat je er eens afvalt....als ik op de superbrave pony van mn nichtje rondhobbel, is de kans nihil dat ik er naast ga liggen.

beatyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:27

MartinJJ schreef:
Nu anderhalf jaar op paardrijles, 3 keer er afgevallen. Schijnt normaal te zijn :j
Naast wekelijkse groepsles, ook zo af en toe een prive les zoals een zitles. Helpt geweldig goed.

Ja want dan val je een keer per half jaar en dat is best weinig hoor ik ken mensen die vallen er per jaar wel iets van 200x af ofzo echt niet normaal (oké misschien is 200 x een beetje overdreven maar je snapt vast wel wat ik bedoel ;) )

anoniem_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 07:15

Dat denk ik absoluut niet van mijn eerste paard ben ik nog nooit afgevallen, maar sommige paarden zijn er wat handiger in dan andere, het ligt er ook aan wat je doet met springen word vaker gevallen dan bij dressuur. Mijn huidige paard kan ontzettend hoog bokken en ze heeft een trucje om je eerst naar voren te trekken nou ik ben heel handig maar dat zit ik zelfs niet uit.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:39

Ik val vrijwel zelden, maar ben niet echt een goede ruiter hihi. De laatste val is denk ik een jaar of 2 geleden. (wel gevaarlijk om dat hardop te zeggen haha)

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:15

Ligt eraan, want: tenzij je een beginnende ruiter bent en er bij de kleinste hobbel, afdraaiertje of mini bokje er vanaf stuitert mag je jezelf niet een goede ruiter noemen, maarja, als je beginnend bent kun je in principe ook nog niet rijden :')
De ruiters die het hardst roepen dat ze er nog nooit afgevallen zijn hebben in mijn ogen nog nooit een ervaring meegemaakt waar ze de kans kregen er vanaf te kukelen.
Je kunt niet leren blijven zitten zonder er vanaf te vallen, toch?
Niks om je zorgen over te maken dus!!

drama1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:54

Het is net als leren fietsen, vallen en opstaan :D

LifeAsSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:33

Het eraf vallen heeft imo niet veel te maken met hoe goed je kan rijden maar meer met hoe goed je balans is en hoe goed kan je blijven zitten. Door veel te vallen leer je wel goed blijven zitten en je leert vallen XD

Zeepaard1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:17

Vallen hoort er bij, als je nooit valt word je bang om te vallen en als je valt kun je je zelf af vragen hoe je het de volgende keer aanpakt.

MINI_mouse12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:29

ik ben het volledig met je eens, je kan ook een slechte rijder zijn en er niet van af vallen. Mijn eerste groep les, ik weet het nog goed, was op een paard dat altijd achter een ander paard aan loopt. Het ging onweren en het andere paard vloog in galop. dat meisje, het was een voorrijder, vloog over het hoofd heen, en ik bleef op mijn paard zitten. ik denk dat hetzelfde maar dan tegenovergestelde bij jou is.

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:28

Natuurlijk ben je geen slechte ruiter als je eraf valt, dat zou wat zijn zeg! Het is net als met lopen, fietsen, schaatsen: je leert het met vallen en opstaan en zelfs de allerbesten in hun sport vallen nog wel eens! :)

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:55

lastige stelling... je moet er in ieder geval weer op.

huckellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:45

Ik vind van niet, ik val er namelijk met regelmaat af. Simpelweg omdat ik uitdaging zoek. Mijn pony heeft een grote angst voor sloten, zeiltjes etc onder sprongen. Tijdens het oefenen van dit soort 'enge' sprongen weigert hij wel eens en lig ik er ook wel eens naast. Maar het gaat wel steeds beter! Het is niet erg als je valt en dit maakt je ook niet gelijk 'slecht'. Maar kijk wat er mis ging en leer hiervan!

X_Jitte_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 23:39

Natuurlijk niet! Het is juist heel knap als je na je val weer op je paard durft! Vallen hoort nu eenmaal bij de paardensport!

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:29

Ik vind van niet, van vallen leer je weer en het kan de beste overkomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 00:32

ik heb maandag iets gezien wat het wel duidelijk maakt
jong meisje met eigen pony op onderlinge wedstrijd, viel 2x van haar pony af
reed 2de proef met een manegepony en werd tweede

gothicpizza6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:17

je bent geen slechte ruiter als je van je paard valt. elke ruiter valt een keer van ze paard anky van grunsven bij voor beeld valt ook wel eens van haar paard af. je bent gewoon niet altijd voorbereid op de bewegingen van je paard. elke ruiter weet dat paarden vlucht dieren (schrikken, weg rennen) zijn of wel eens een andere gekke beweging kunnen maken (bokken en steigeren) vooral het schrikken kan onverwachts komen en dan is het altijd een verassing wat je paard doet. hij kan opzei springen of in volle galop weg rennen. ik ree bij voor beeld een keer op jo op de bareback pad en jo schrok in de hoek. omdat ik dit niet verwachte lag ik er naast en ben wel weer op gestapt. en soms kan het zijn dat je pony/paard gewoon braaf zijn rondje draaft of galoppeerd en je raakt even uit everwicht. en niet zo heel lang terug zag ik een keer iemand vallen van een paard wat door de voor benen zakte omdat de voorganger opeens stopte dit liep goed af. en op ruiterkamp is het ook wel eens voor gekomen dat (waaromder 1 om het paard over te nemen) begeleiders met de auto iemand op moesten op halen om dat die gevallen was dit zijn ruiters met een beperking (ik heb PDD NOS) dus is terug op het paard lastig niet door angst maar je moet zeker zijn dat er echt niks gebroken is. want een heeft er ook een ziekte dat haar bloed niet stolt.

Hippogriff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:33

Vallen hoort erbij, je bent een goede ruiter als je weer opstaat en er weer op gaat zitten. Behalve als je wat gebroken hebt of iets dergelijks haha

gothicpizza6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:52

Hippogriff schreef:
Vallen hoort erbij, je bent een goede ruiter als je weer opstaat en er weer op gaat zitten. Behalve als je wat gebroken hebt of iets dergelijks haha

Mee eens. Probeer altijd weer op testappen als je niks ergs heb. Als je het eng vind ga je eerst gewoon even stappen en als er meer mensen rond lopen of je krijgt een pryvee les of zo kan je altijd vragen of die gene even mee kan lopen.

Happy70

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 00:00

Na vallen wel altijd proberen weer op te stijgen als het kan natuurlijk, zou zonde zijn als je daarna niet meer durft. In mijn ogen ben je geen slechte ruiter, het hoort er helaas soms bij.

Whozigg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:09

Tuurlijk niet. Dan zou ik een super goede ruiter moeten zijn. Ben in 26 jaar nog maar 10 keer gevallen. En dan maak ik ook nog elk jaar paarden zadelmak en is het rijden van paarden mijn werk. Rij er dus vrij veel. (momenteel wegens zwangerschap alleen eigen paarden) Ben geen sterruiter, heb wel een vaste zit.

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:15

Op tv zie je toch ook topshaatsers die uitglijden? Dat kan met iedere sport gebeuren dus ik vind niet dat je een slechte ruiter bent als je valt