kohtje schreef:Hoe staan jullie er tegenover dat een paard wat niet regelmatig loopt wordt gereden op deze manier en deze mensen niet eerst dit paard door een dierenarts hebben laten nakijken.
Ik krijg persoonlijk tranen in mijn ogen als ik dit paard zie lopen.
Er wordt b mee gereden maar ze zijn nu bezig met zijgangen waarin het onregelmatige nog erger is.
Ik vind het verschuilen achter het ja maar dit paard loopt nog scheef.
Ik vind het zeker belangrijk dat het paard door de dierenarts onderzocht wordt alvorens het te gaan trainen. Ligt een klein beetje aan het soort klachten. Maar als 3 verschillende dierenartsen met 3 totaal verschillende diagnoses komen voor 1 en hetzelfde paard, dan zet ik daar ook mijn twijfels bij.
Ik heb geleerd als het paard verbeterd door training dan kun je er mee werken, zo niet dan stoppen.
En ik zou zeker geen zijgangen gaan rijden met een paard wat nog niet recht is. Als een paard rechtuit of op volte nog niet 'recht' kan blijven (niet op of over de schouder gaat) , waarom zou hij dat wel kunnen in de zijgangen?
Maar ja, zeg nou zelf hoeveel of kijk rond, hoeveel mensen rijden al schouderbinnen etc. terwijl ze nog niet eens een volte met correcte lengtebuiging kunnen rijden?
Maar dat ligt niet aan een manier van rijden, dat ligt aan het kunnen en het beoordelingsvermogen van een ruiter.