Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
barbara28 schreef:Bij ons op de mange in de buurt wordt 80 kilo als norm gehanteerd. Ik hoef daar dus ook niet aan te komen met mijn 95 kilo. Gelukkig heb ik nu zelf een paard die geen enkele hinder van mijn overgewicht heeft. (overigens heb ik "maar" 10 kilo overgewicht, ik ben best wel lang. 80 vind ik wel vrij laag als grens, ik denk dat een beetje stevig paard tot 100 kilo aan moet kunnen (mijn paard is een vrij stevige KWPN-er van 1,74...
Mariska_28 schreef:runningkawa schreef:Maar dat ligt er toch ook aan of bijv spieren aangespannen worden?
Inderdaad.
En hoe het zadel ligt.. Een slecht passend zadel kan zelfs bij een lichte ruiter drukplekken geven..
katiavl schreef:Inderdaad zo is mijn pony gereden voor hij naar mij kwam. Door een dunne ruiter en heel heel slecht zadel moet zijn rug niet laten zien zeker![]()
Geef mij dan maar een dikkere ruiter ze.
Zaterdag zal ik de gevolgen voor de rug van een pony met lichte ruiter is postenGeen pretje die beelden
barbara28 schreef:Bij ons op de mange in de buurt wordt 80 kilo als norm gehanteerd. Ik hoef daar dus ook niet aan te komen met mijn 95 kilo. Gelukkig heb ik nu zelf een paard die geen enkele hinder van mijn overgewicht heeft. (overigens heb ik "maar" 10 kilo overgewicht, ik ben best wel lang. 80 vind ik wel vrij laag als grens, ik denk dat een beetje stevig paard tot 100 kilo aan moet kunnen (mijn paard is een vrij stevige KWPN-er van 1,74...
Meissie17 schreef:een goed passen hoofdstel en zadel kom je ver mee, ALs je veel over gewicht hebt zeker geen springruiter worden dat wordt gewoon te zwaar.
En de belangrijkste kijken of het paard je goed kan houden en er geen problemen mee heeft
opala schreef:Meissie17 schreef:een goed passen hoofdstel en zadel kom je ver mee, ALs je veel over gewicht hebt zeker geen springruiter worden dat wordt gewoon te zwaar.
En de belangrijkste kijken of het paard je goed kan houden en er geen problemen mee heeft
Niet alleen een goed passend zadel, maar ook een die de druk goed verdeeld.
Smystique schreef:Citaat:ik denk als je echt overgewicht heb.. dat je dan niej eens op een paard kan komen..
xje
Nou ja, zo vreemd is die uitspraak niet toch? lijkt me als je inderdaad echt overgewicht hebt dat het iig lastiger is om op je paard te klimmen
Maar goed, weet je wat raar is, als iemand te hard trekt, te land doorrijd, te onrustig zit, bla bla bla....dat mogen we allemaal zeggen, maar als je iemand te zwaar vind moet je je mond houden, want dan staat heel bokt (of heel de manege)
Op z'n kop, het taboe rond overgewicht wordt ook door de mensen met overgewicht zelf gemaakt.
Je moet iedereen groot, klein, dik, lang, zwaret, groen, whatever toch gewoon kunnen aanspreken?
Mits dat op een normale en inderdaad persoonlijke manier gedaan wordt?
Citaat:Het taboe wordt niet gecreeerd door de overgewichtigen maar door zij die je nastaren, zich afwenden, of je uitlachen, en hun oordeel klaar hebben
superwoman schreef:Citaat:
Bij sommige zit dat ook tussen de oren. Ze zijn snel onzeker én denken dat er over hen gepraat wordt.