En idd wat Joolien zegt; al gaat je pony te hard, zorg er voor dat het tempo van jou is, en niet van je paard. Jij bepaalt hoe hard je paard loopt. Te hard wil ook niet meteen zeggen actief he.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Moonfight schreef:Saintelette schreef:Op foto 1 vind ik hem fijner lopen dan op foto 2 < daar heb ik het idee dat hij zijn bovenlijn heel strak houdt en niet lekker ontspannen loopt..
Dankjewel voor je reactie! Is dat het resultaat van spanning? Wat zou ik daar veder aan kunnen doen? Kan ik dat ook voelen als ik er op zit?
Moonfight schreef:Dankje Joolien! Het terugrijdende kan zeker kloppend aangezien ze vaak eerst door de bak heen scheurt alsof ze F1 auto is. Dus mijn reflex is dat om terug te rijden, maar daardoor ben ik denk ik ook bang om dingen van haar te gaan vragen. Omdat ik bang ben dat ik dan de 'rust' verstoor (zeg maar). Wat zou je graag meer willen zien? Meer actie in het lijf?
_Marinke_ schreef:Maar LDR word er daar laag gereden met een toch wat 'kortere' teugel, dat ze gewoon niet de neus eruit kunnen bewegen? Want dat nut gaat me dan even voorbij Babootje en daarin vind ik het dus dubbel... Ik ben niet helemaal voor of negatief tegen LDR, meer gewoon neutraal eigenlijk. Maar dat komt ook omdat ik het waarschijnlijk gewoon nog niet helemaal goed snap.
LDR.
Babootje schreef:Joolien schreef:Dan nog denk ik niet dat NH niet helpt maar goede training
Of een goede DA. Je wil niet weten hoeveel mensen ik al niet tegengekomen ben met kreupele paarden die zeggen "zo heeft ie altijd al gelopen"