Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
flooredking schreef:Oké, nouja ik zal hem hier wel neerzetten. In het begin zie je dat ik hem nog te strak heb, dit komt omdat hij net daarvoor "er van door was gegaan" (ik draai dan een volte in, en dan gaat zijn hoofd de lucht in en galoppeerd hij weg..) Dus durfde hem nog niet echt los te laten. Wat eigenlijk dus fout is. Toen ik een paar keer een volte had gedraaid en hem voor mijn gevoel wat beter bij me had heb ik hem voorwaarts gereden en ook veel meegegeven in mijn hand. Helaas stopte mijn filmcamera snel en heeft mijn vader nog wat stukjes gefilmd met zijn mobiel. Helaas ging dat ook niet helemaal goed want hij heeft maar een klein stukje draf gefilmd en verder galop... Je ziet ook niet echt dat ik hem los laat van voren omdat het redelijk donker is. Ik heb echt bewust mijn handen naar voren gestoken, af en toe nam hij dit aan en ontspande even. Ik hoop dat jullie wat uit het filmpje kunnen halen.
Wat vinden jullie van mijn tempo nu?
http://www.youtube.com/watch?v=VWgG1BNmXpM
flooredking schreef:Omdat hij dus heel erg snel het tempo van mij overneemt, ik denk inderdaad dat ik nog meer op hem moet vertrouwen. Ik ben zelf af en toe nog wat te onzeker en bang dat hij gekke dingen doet. Terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is.. Maar dat moet nog wel groeien, hij is jong, moet nog alles leren, ik ben nog jong, moet ook nog heel veel leren. We moeten het samen doen, elkaar gaan vertrouwen.
Ik heb trouwens ook 4/5 keer bij iemand anders gelest met dit paard, die mij ook vertelde dat ik veel meer voorwaarts moet rijden. Maar hij reageert er veel beter op als ik dus te "traag" rijd. Waar ik dus mee bezig was in mijn andere les. Weet iemand hier iets over te zeggen? Ik ben het helemaal met jullie eens trouwens dat hij wel actiever moet lopen om aan te springen.
Babootje schreef:S_en_Z schreef:
Super!! Nu nog met de achterhand erbij!