Heb een ruiz diaz

Een andere prestige uit ons topic loopt met zo'n zadel.
Wat vreselijke balen van je filmpje!

Zeker omdat het nu zo fijn ging!
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Pion schreef:Ik heb even een klein stukje gezien van je filmpje SZ.
Valt me inderdaad op dat de galop meer vooruit is, misschien rij jij haar meer vooruit, maar het paard denkt ook meer vooruit.
little_birdy schreef:lees al een hele tijd mee en veel geleerd
vooral de tekst van bertie kan ik veel mee
ik en dikke hebben veel getraind de laatste tijd en kan jullie dan ook met de trots de filmpjes laten zien van vandaag [RT-HAW] dikke aan de dressuur MEGA grote vooruitgang!!!
alles staat in dit topic bij elkaar ook mijn eigen commentaar ik ben benieuwd of jullie ook de vooruitgang zien die ik zie
AmberBeauty schreef:Gisteren Beauty voor het eerst aan de lange lijnen. Volgens mij is het wel goed, maar ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Tips zijn altijd welkom
http://xxxhorsexxx.ismijnpony.nl/member ... en%202.jpg
Verder nog wel een vraag: Wie heeft er nog meer wel eens gewerkt met appelstroop? Een vriendin van mij had een paard die heel 'stug' in de mond was, toen smeerde ze voordat ze ging rijden telkens wat appelstroop op het bit. Nu loopt hij heel erg fijn. Ooit meegemaakt? En werkt dit echt, of zit dit meer tussen de oren ?
little_birdy schreef:ja.bertie bedankt
loopt hij echt zo erg op de voorhand dan
little_birdy schreef:Ja, ik kan me wel voorstellen dat hij licht in de aanleuning is. Aan de andere kant zie ik ook verstoringen in de aanleuning, waar je PANG! heel scherpt ingrijpt.zo voelt het helemaal niet eigenlijk
hij is heel licht in de aanleuning eigenlijk
little_birdy schreef:OEPS! Dat gaat jaren duren.hoe zou ik hem meer op de achterhand kunnen krijgen dan ?
little_birdy schreef:Grappig, hoe kleine dingen er toe kunnen doen.ik zal er op letten het gespje
little_birdy schreef:Eh .. nee. Niet voor een dressuurpaard.en vind je hem achter niet actief genoeg dan of?
little_birdy schreef:dat begrijp ik ja
dus de boodschap hij moet actiever meer met de neus eruit,
en bertie daar heb je gelijk in dat ik in ene keer pang zeg![]()
ben ik heel hard mee aan het trainen
ik kan nog niet genoeg voelen hoeveel of beter gezegt hoe weinigik moet veranderen inkomen enz
maar daar heb ik nu ook een mega fijne instructrice voor
Clairexx schreef:ik lees al een hele tijd mee. ik heb mijn pony nu 2 jaar. in het eerste jaar zijn wij vooral bezig geweest met de stelling en buiging normaal de bak door komen. ik ben dit jaar op knhs kamp geweest en heb hier zeer veel geleerd. dit jaar ben ik een beetje begonnen met "nagevelijk"te rijden. ik heb een paar foto's van het KNHS kamp. hoop dat julie mij een paar tips kunnen geven. heb 20 januari mijn b debuut. dus hoop op een paar goede tips.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
bertie schreef:Clairexx schreef:ik lees al een hele tijd mee. ik heb mijn pony nu 2 jaar. in het eerste jaar zijn wij vooral bezig geweest met de stelling en buiging normaal de bak door komen. ik ben dit jaar op knhs kamp geweest en heb hier zeer veel geleerd. dit jaar ben ik een beetje begonnen met "nagevelijk"te rijden. ik heb een paar foto's van het KNHS kamp. hoop dat julie mij een paar tips kunnen geven. heb 20 januari mijn b debuut. dus hoop op een paar goede tips.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
hoi,
Commentaar naar aanleiding van alleen de eerste foto.
Wat grappig, je pony wil wel, maar jij laat het niet toe.
Waar zie ik dat? Kijk eens naar dat actieve achterbeen! Het klopt met de beweging van het voorbeen! Fijn naar voren!![]()
Alleen .. de neus van je pony wijst niet naar de plek waar het voorbeen op de grond gaat komen.![]()
En wie zit er aan die voorkant? Dat ben JIJ!![]()
Voor een jonge pony vind ik dit nog steeds een HEEL FIJN beeld!
Hoewel .. die hoog gedragen staart, waar komt die spanning vandaan?![]()
ehh.. wat hang je naar binnen, en trek je je binnenbeen op..![]()
Niet dat ik daarover wil mekkeren hoor, maar ik denk wel dat je rijden met sprongen vooruit kan gaan als je aandacht besteedt aan je zit!![]()
'Beter zitten' geeft onmiddellijk beter bewegen van je pony! Het gaat erom dat jij je pony faciliteert, en niet in de weg zit!