hallo!
Wat jammer dat je de foto's niet tussen de IMG kwootjes plaatst.
Nu moeten we alle foto's apart openen, om ze te kunnen zien.
Ik zet de foto's nu toch even tussen die IMG kwoot. Vind je wel goed, he?
Oh .. dat gaat niet, ze zijn te groot. Volgende keer beter, ok?
boku schreef:oke, mezelf ook even laten omlaag halen

ik ben een rasechte springruiter dus wees een beetje lief over mijn zielige dressuurvaardigheden :p
een woordje uitleg:
nu het paard dat ik rij drachtig is, doe ik het liever rustig aan, en gaan we dus niet meer springen. ik kan haar niet volledig op rust zetten want dan wordt ze heel knorrig :p
dus besloten dressuurmatig te gaan rijden, zodat ze zichzelf goed blijft voelen, en ik wat aan mijn dressuurkunsten kan verbeteren.
nu komen we dus van
dit:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8301_n.jpg
Ik geloof dat dit die springfoto is?
Wat me opvalt is dat je je handen vastzet op de hals, met een enorm gehoekte elleboog.
Zo geef je je paard niet de ruimte die het nodig heeft om optimaal te kunnen basculeren.
Het grappige is dat we het in dit topic ook steeds over hetzelfde hebben: de ruimte aan de VOORKANT, zodat de achterhand vrij zijn werk kan doen.
Wat zitten we onszelf (eh .. het paard) toch in de weg, he? of we nou springruiter zijn, of dressuurmiep1
Citaat:
je paard loopt hier (nog?) wel op de voorhand, maar niet heel veel. Wat me blij maakt in dit beeld is dat je rechtop zit. JIJ riijdt het paard niet de grond in! Een beeld dat reden geeft om te denken dat jullie fijn dressuur rijden!
Citaat:
Achterhand is hoog. Let ook op de de valse knik, en de misschien wel logische samenhang met de staart die niet vloeiend in de lijn van de wervelkolom afhangt, maar naar boven afsteekt.
Op de voorhand, met andere woorden. Wel vind ik de aanleuning mooi open.

En ik ben ook wel blij over de manier waarop dit paar over de benen gaat. Niet gestoord door een hand is er een fijne vrije swing voorwaarts van het achterbeen.
Citaat:
Ha, wat een leuk verschil met de vorige foto!
Hier is het paard meer 'opgenomen', korter in het frame.
En wat zie je hier gebeuren?
Er is nog steeds een hoge achterhand.
Maar wat valt vooral op?
Oh ... de voorhand heeft nog wel ruimte (kijk naar de driehoek) .. maar de achterhand .. wat gebeurt daar ineens mee? Linkerbeen snel op de grond gezet, en het rechterachterbeen wordt ineens naar achteren opgenomen.
We zien ook dat het verlengde van de neuslijn ACHTER de linkervoet komt.
Héél leuk, deze foto's!
Wat geweldig dat we hier zo duidelijk de verschillen kunnen zien!
Kijk naar het achterbeen, en je weet wat er aan de voorkant gebeurt.Fantastisch in beeld gebracht!
Dank je wel!
Citaat:
nu vroeg ik mij af, is dit een goede ontspanning? is dit een goed achterhand gebruik? loopt ze niet te veel op de voorhand? die laatste foto is naar mijn mening nogal gespannen, ben ik verkeerd?
oke, vuur maar af

Klopt helemaal, je vragen over achterhand, en de spanning in de laatste foto!
Wat leuk he? Dit topic heet 'Aan de teugel' .. maar we hebben het steeds maar over die achterhand!
En .. héél terecht!
Dank je wel voor deze fotoserie!