Ben je een slechte ruiter als je valt?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Shyboy

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 02:47

ik vind niet dat je niet goed kan rijden als je eraf valt. je krijgt dan weer een probleem om te verhelpen en dat is goed voor je. misschien zeggen mensen dat je niet goed kan rijden doordat je dat in het begin het probleem niet kan verhelpen, maar je werkt naar de oplossing toe en dat maakt je groot en daar kun je van leren.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 02:49

Ligt eraan. Als je valt terwijl je paard rustig over de hoefslag draaft ben je (nog) geen goede ruiter. Als je paard even schrikt kun je best vallen, dan ben je geen slechte ruiter vind ik.

isabelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 17:19

Ik denk dat het niet per definitie vast ligt dat je een slechte ruiter bent als je van je paard valt. Vallen en opstaan hoort erbij. Maar als het vaker misgaat, doe je waarschijnlijk wel iets fout. Als je het probleem dan niet aanpakt, ben je in mijn ogen geen goede ruiter. Natuurlijk kan het even duren voordat je pas echt weet waar het mis gaat, maar je moet hier wel mee bezig zijn als ruiter.

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:06

Volgens mij is een val een goede ervaring. Ik ben zelf nog maar twee keer gevallen maar ik heb hier echt van geleerd.

ashley1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:55

Je bent pas een echte ruiger als je een X gevallen bent. Haha

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:42

Mensen praten graag over hoe moeilijk hun paard wel niet is (onder het mom van:kijk mij eens een goede ruiter zijn) JUIST degenen die je nooit hoort met het "brave" paard zijn imo de betere ruiters. Het paard is niet voor niets zo braaf namelijk, dat komt meestal omdat ze een goede ruiter hebben en dus weten dat ze niet veel hoeven te proberen en daarnaast met vertrouwen worden gereden door jaja diezelfde goede ruiter en dat hoeven echt geen dooien te zijn hoor.Engels volbloed van een vriendin van mij was daar altijd heel goed in. Daar kwam niemand op weg die ook maar een vinger verkeerd hield. Als je die twee buiten tegen kwam, zag dat er altijd super-relaxed uit. Blatende betweters langs de kant van de bak mochten zelf in het zadel plaatsnemen en die hoorde je nooit weer }>

amberxpavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 07:32

Nee tuurlijk is het niet erg!
Iedereen kan vallen.
Ik rij ver gevorderd en rij meestal op grote paarden als die bokken val ik er niet vanaf.
Maar bij een dartmoor pony wel haha

Lady_Luck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:16

Ik denk niet dat je een slechte ruiter bent als je valt. Ik denk wel dat je een goede ruiter bent als je het paard in rust en onder controle kunt rijden zodat er geen reden is om te vallen. :)

Zelf heb ik wel een goede 'death grip' als een paard echt een keer aan de kletterbok gaat en trek ik met alle kracht dat hoofd meteen omhoog zodat er niet veel meer te draken valt, maar ben afgelopen zomer nog gevallen omdat ik de paardenbal wilde duwen met mijn hand vanaf mijn paardje.. In stilstand.. :') Sh*t happens. :+

iesie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:30

vallen en opstaan idd, leren van je fouten. Als je dat niet doet dan ben je juist heel erg eigenwijs en een "slechte" ruiter........................ Vallen gebeurt niet "zomaar"

danvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:01

Ik vind ook niet dat wanneer je valt dat je gelijk een slechte ruiter bent. Kan gebeuren toch? En meestal leer je er alleen maar van. Zo viel ik in het begin nog vrij vaak van mijn paard af. Als ze nu gek doet kan ik het bijna altijd uitzitten.

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:06

Je bent op zich niet meteen een slechte ruiter als je eens valt. Was van mijn paard in t begin ook een aantal keren afgevallen omdat ik dit type paard nog niet gewend was en we mekaar dus niet goed begrepen. Nu 2 jaar later val ik er nooit meer vanaf *afkloppen*
Dus het kan zeker wel eens gebeuren, maar vind wel dat als je het probleem niet opgelost krijgt je idd geen goede ruiter bent

Xiao

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:13

Ik vind niet dat je een slechte ruiter bent wanneer je er af valt, je leert er toch alleen maar van? Het kan iedereen gebeuren.

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 01:26

Vallen hoort erbij, dat is met alles zo. Maar vooral bij paardrijden want het is en blijft een onvoorspelbaar dier.

sharon26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:02

Elke ruiter ligt er vroeg of laat wel een keertje naast. Paarden kunnen nou eenmaal wel eens iets onverwachts doen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:37

Ik denk niet dat je gelijk een slechte ruiter bent, als het paard een hele gekke bokkesprong maakt of als het een heel ander type paard is dan je gewend bent dat ineens hoog opgooit en je zat zelf ook nog eens te suffen. Dat kan een keer gebeuren.

Val je echter vaker, bij de minste afwijking, bijvoorbeeld een klein sprongetje opzij omdat paard schrikt, of een iets te scherpe bocht in galop... Dan moet je wel aan je zit gaan werken. Ik ben wel van mening dat ruiters die een goede zit hebben aangeleerd zelden of nooit vallen.

Ik rijd zelf inmiddels zo'n 25 jaar paard en ik ben misschien 1 of 2 keer van een paard gevallen.

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:14

Echte ruiters zijn zandruiters, toch? :+

limagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 15:00

Nee, paardrijden heeft nu eenmaal risico's dus ja een paard kan wel eens schrikken en dan heb je kans dat je eraf valt. Maar met meer ervaring kun je misschien beter je paard onder controle houden als deze schrikt en heb je minder kans om te vallen.

Sannesuzette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:52

Ik ben recentelijk ook weer eens van een paard gevallen. Maakt me nog geen slechte ruiter denk ik. Paard schrok en vloog er vandoor in galop dus kon amper blijven zitten. Ik rijd dan ook nog niet extreem lang en al zeker niet lang op sportpaarden die veel gevoeliger zijn. Dus geen slechte ruiter, eerder beginnend. Betekend echter niet dat zeer ervaren ruiters niet van hun paard vallen, het kan iedereen overkomen!

Maaikewendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:51

Ik ben pas geleden ook gevallen , op straat helaas. En heb een maand niet kunnen rijden. Maar toen ik er weer op gestapt ben, zeiden ze dat ik beter ben gaan rijden. Nog meer op mijn houding e.d letten. Dus idd van vallen opstaan leer je alleen maar :) dus nee ik vind zeker niet dat je een slechte ruiter bent als je valt. Die van mij raakte gewoon helemaal in paniek en sprong heen en weer en bokken. En ja kon het helaas niet lang genoeg uit zitten

Garuda96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 11:07

Tja, iedereen valt wel eens en ik denk niet dat dat je gelijk een slechte ruiter maakt. Elk paard is ook anders. Zie het als een leermoment, dan kan het je houding alleen maar ten goede komen.

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:05

vandaag ook voor het eerst van mijn nieuwe paard gevallen, ze schrok van opvliegend plastic en gaf een mega bok, voor dat ik het wist zat ik op mijn kont in de bak, tja kan gebeuren vind mezelf geen slechte ruiter, hoort ook bij het rijden en je paard leren kennen.

Roosje1606

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:55

Ik ben het er niet mee eens dat je een slechte ruiter bent als je van je paard af valt. Iedereen zal beslist een keertje vallen en van die fouten kun je weer leren :)

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:20

mijn broertje (2 jaar jonger) en ik mochten gelijktijdig op ponyles bij de manage toen we 10 en 8 jaar waren. we reden niet in dezelfde lessen. hij was na een poosje aan het opscheppen dan hij nog nooit was gevallen en ik wel al een paar keer. ik vond het een oneerlijke vergelijking. hij had 2 vaste pony's en wilde nooit een andere terwijl ik altijd de nieuwe pony's mocht/moest uitproberen (niet dat ik dat perse wilde, maar ik ging niet direct janken zoals sommige andere kinderen). Mijn eerste pony kreeg ik toen ik 13 was, het idee was dat ik hem eigenlijk moest delen met mijn broertje. maar na 2x rijden wilde mijn broertje niet meer en had ik Dorus helemaal voor mijzelf.

Barcoootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:02

Ik vindt niet dat je niet of slecht kunt rijden als je er af valt( ligt er wel aan wat er gebeurd, bijvoorbeeld als je niet in evenwicht zit en je paard doet een stap op zij en je valt moet je leren steviger te zitten maar bij het springen of als je paard bokt kun je het gewoon leren om dit beter te doen)

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:16

Ik vind niet dat "kunnen rijden" te maken heeft met of je een keer valt ja of nee.
Je leert er juist beter door te zitten en je leert hoe je paard reageert/beweegt bij bijvoorbeeld iets engs.

Kijk, als je in een rustig drafje zonder gekkigheid van je paard valt... oké :7