Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:41

Het is mij duidelijk wie er liegt, bedankt daarvoor.

Als je je tekst wijzigt voor er iemand anders post verschijnt er niet gewijzigd onder het bericht. Toch kan ik je bericht al lezen als ik een nieuwe post wil plaatsen, en daar heb ik mijn tekst op aangepast. Dat er nu dus iets anders staat en dat je ook nog glashard ontkent dat er exterieur stond, terwijl ik dat van jouw post had overgenomen, zegt genoeg.

:evaw:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:42

horseyfries schreef:

Als je je tekst wijzigt voor er iemand anders post verschijnt er niet gewijzigd onder het bericht. Toch kan ik je bericht al lezen als ik een nieuwe post wil plaatsen, en daar heb ik mijn tekst op aangepast. Dat er nu dus iets anders staat en dat je ook nog glashard ontkent dat er exterieur stond, terwijl ik dat van jouw post had overgenomen, zegt genoeg.

LEES er staat onder je bericht wanneer je gewijzigd hebt en dat kan je op bokt niet uitzetten waarschijnlijk om dit soort onzin te voorkomen. Dat jij niet wil toegeven dat je wat fout gelezen hebt zegt meer over jou dan over mij. Een simpel "oeps verkeerd gelezen" had voor mij prima geweest hoor. :? Maar ik ga potverdorie geen dingen toegeven die ik niet gedaan heb en waar ik zelf bewijs van heb dat het niet gebeurt is.

Onder elk bericht komt wanneer en hoevaak je hem gewijzigd hebt. Heb je niet gewijzigd, komt het er niet onder. Zo simpel is het.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:43

Dan had je die originele quote moeten posten en niet achteraf beginnen met zeuren. Ik zie alleen een toevoeging van een zin.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:55

horseyfries schreef:

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:55

Even on-topic, wat betreft de kapstoktenen. Klopt en het is een troost dat ik de top misschien ook kan halen, ook al heb ik kapstoktenen!!! :+

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:05

Hmm, ik zag net het filmpje waar hij het wereld record haalde, vond ik geen pretig gezicht ;).

KiWiKo

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:05

de fei jury's vonden dat wel :)

Kauwgom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:34

Totilas is een super paard om te zien maar zelf vind ik het wat te super en mooi van alles :D
Maar wie ben ik de FEI jury's geven Edward en Totilas wel 90%

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:37

Laat maar, edit.
Laatst bijgewerkt door RicardoOpa op 22-10-09 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:38

effe zoeken op Youtube "Totilas"

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:15

_San87_ schreef:
Dat is het hem... Niet alle kenners in de wereld vinden het paard fantastisch :)

Zou je daar eens wat voorbeelden van willen geven. Over welke mensen heb je het nu en wat hebben die precies gezegd?
Dat zou ik wel zinvol vinden om die meningen eens te horen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:30

Ik heb het tijdens mijn lessen op school met iemand van het KWPN erover gehad, wat hij zei en hoe, heb ik een heel wat pagina's terug al aangegeven, dat Totilas een Freak of Nature is en dat deze bewegingsvorm niet per definitie is wat het KWPN wil zien en dat het verre van functioneel lopen is voor een paard. Een vriendin van mij heeft dit in haar les van weer iemand anders van het KWPN gehoord :)

Natuurlijk zijn dit twee mensen, maar wel twee mensen die keuren voor het KWPN. Namen wil ik hier niet noemen.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:52

Dan heeft het toch geen zin om zoiets te zeggen. Het is nu toch helemaal niet mogelijk voor deelnemers aan deze discussie om te beoordelen hoe deskundig zo iemand is. En als het niet is wat het KWPN wil zien waarom hebben ze hem dan als dekhengst erkend, beetje tegenstrijdig.

Ik heb net dit bericht gewijzigd zonder dat dit eronder kwam te staan. ;)
Laatst bijgewerkt door Hermelientje op 22-10-09 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:53

Hermelientje schreef:
Dan heeft het toch geen zin om zoiets te zeggen. Het is nu toch helemaal niet mogelijk voor deelnemers aan deze discussie om te beoordelen hoe deskundig zo iemand is. En als het niet is wat het KWPN wil zien waarom hebben ze hem dan als dekhengst erkend, beetje tegenstrijdig.

Ik weet de beweegredenen van het KWPN niet en erkennen is wat anders dan goedkeuren. Ik vind het gewoon niet netjes om zomaar met namen te gaan strooien zonder dat deze mensen zelf een reactie kunnen geven.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:04

Moderatoropmerking:
Bij deze nogmaals het verzoek om elkaars mening te respecteren. Discussieren is prima, maar dan wel over het onderwerp, niet op de persoon.

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:54

KiWiKo schreef:
de fei jury's vonden dat wel :)

Dat was te merken met zijn nieuwe record :).

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:58

Ik heb gister Totilas voor het eerst in het eggie gezien en ik raad iedereen aan niet eerder een mening te geven dan dat je hem hebt gezien.

Ik heb een paard gezien wat met ontspanning en in opperste concentratie, los door zijn lijf op eigen vier benen, tactmatig door de baan gaat. Dat hij wellicht extreem beweegt, tja.. daarom is het zo´n bijzonder dier. Ik heb genoten!

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 23:21

Ik heb Totilas gisteren ook gezien in Assen. Toen 'ie binnenkwam zeiden m'n zus en ik direct tegen elkaar 'ja... hij is echt te extreem'. Natuurlijk is het een fantastisch gaaf paard enzo.. maar het mooie is er een beetje vanaf.
Kan veel meer genieten van paarden als bijvoorbeeld Tango en Ucelli.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:30

Bomba schreef:
Ik heb Totilas gisteren ook gezien in Assen. Toen 'ie binnenkwam zeiden m'n zus en ik direct tegen elkaar 'ja... hij is echt te extreem'. Natuurlijk is het een fantastisch gaaf paard enzo.. maar het mooie is er een beetje vanaf.
Kan veel meer genieten van paarden als bijvoorbeeld Tango en Ucelli.

Ik heb hem nog niet live gezien, maar hier kan ik nu inderdaad in meegaan. Te 'goed' is ook te. Ik vind zijn bewegingen niet meer mooi, niet meer natuurlijk. Het haalt zijn voor en achterhand uit verhouding en dat kan imo uberhaupt nooit goed zijn. Dressuur blijft een kwestie van smaak en zo te zien zijn er ook behoorlijk wat mensen die dit niet meer mooi vinden. Dit mag, is toegestaan, en iemand hierom aanvallen zoals vaak genoeg in deze discussie is gebeurt vind ik slechts een uiting van onkunde in het discussieren, evenals het aanbrengen van een argument als 'als het niet goed zou zijn, zou de jury hem niet zulke hoge punten geven.' Dit is een drogreden, misschien wel een van de bekendste, en dus geen geldig argument! Een drogreden op autoriteit toont slechts gebrek aan andere beargumentatie.

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:33

Precies, het was inderdaad genieten in Assen! Iemand het inrijden gezien? Ik wel, niet alles. Maar wat ik heb gezien was echt toppie. Heerlijk los in de aanleuning, los in het lijf, super ontspannen.Totaal geen getrek of gepluk. Vervolgens zet ie m meer aan het werk en zonder enige moeite begint dat paard te dansen en nog steeds ontspannen. Ik was al fan maar nu nog meer. Ik zeg bij deze, ga Totilas in real life bekijken! Zegt veel meer dan een foto of een filmpje. En ja de mensen die het niet mooi vinden, dat kan. Ieder zn mening. ;)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:34

Ik heb van Tango en Ucelli ook onwijs genoten :j Ik ben dan ook erg fan van Hans Peter, hij heeft de balans en tact zo goed voor elkaar! Petje af. Ik durf Totilas niet met andere paarden te vergelijken. Dat kan haast niet.

Killyenn, ga hem eerst maar live bekijken. Totilas loopt absoluut van achter naar voor.

Precies, Nobility.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:37

Rhodos schreef:
Ik heb van Tango en Ucelli ook onwijs genoten :j Ik ben dan ook erg fan van Hans Peter, hij heeft de balans en tact zo goed voor elkaar! Petje af. Ik durf Totilas niet met andere paarden te vergelijken. Dat kan haast niet.

Killyenn, ga hem eerst maar live bekijken. Totilas loopt absoluut van achter naar voor.

Precies, Nobility.

Dat ben ik zeker van plan ;) Ik zeg ook nergens dat hij niet van achter naar voor loopt, daar kan ik pas uitspraak over doen als ik hem met eigen ogen heb gezien.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:40

Ik vind Edward én Totilas geweldig. :)

Totilas loopt inderdaad vrij extreem qua beenwerk, maar het is zeker mooi om te zien, het geeft wat extra's!
En je wordt (ik neem aan vooral niet tijdens FEI-wedstrijden) niet eerste om de verschijning van een paard, dan zul je ook nog goede oefeningen moeten rijden. :)

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:16

Ik zit dit weer met verbazing te lezen :j
Dat paard loopt geweldig, heeft wat foutjes maar worden prima opgelost door Edward!
Niet MOOI ?????????? Sorry idd ieder zijn mening maar deze bewegingen daar droomt iedere paarden eigenaar toch van, paard heeft er plezier in wat is hier nu weer het probleem?

Edward heeft een TE goed paard := man o man sorry maar het lijkt inmiddels wel of het een sport wordt om de sport in een kwaad daglicht te zetten :(

Ik vindt hem fantastisch, heb met plezier gekeken en mensen dit is nog maar het begin hij wordt nog beter dus wen er maar aan *\o/*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:23

Hihihihi, respecteer meningen anders gewoon, word de wereld veel mooier van.

Ik droom niet van die bewegingen, want ik vind ze niet mooi. Wat alweer mijn mening is :D